Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 17 jul 2025 20:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 118 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
 Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
miss84 skrev:
Du er selv stoppet med de fede, så kan du også holde dig fra coke. Det handler om viljestyrke...

Det er ikke fordi jeg vil ødelægge Kilimans kampgejst eller dødsdømme hans projekt fra starten af, men der er altså meget stor forskel på hash og coke, så at sige at fordi han kan stoppe med det ene, så kan han også nødvenigvis finde ud af at stoppe med det andet, er i bedste fald en grov fejlopfattelse af hvordan stofafhængighed virker. Det er meget forskelligt hvor afhængige forskellige folk bliver af forskellige stoffer, og det varierer endda over tid hvilke stoffer der tiltaler dem mest.
Du har helt ret i, at viljestyrke er et nøgleord i den her sammenhæng, men heller ikke viljestyrke er et koncept, der er fuldstændig ensartet og statisk. Psykologisk forskning har således vist os at nogle personer har mere viljestyrke end andre, og at man kan "opbruge sin viljestyrke" - ihvertfald for en tid, og at man ligeledes kan træne og forbedre sin viljestyrke. Typisk vil det være sådan, at man skal bruge meget viljestyrke til en stor ting, f.eks. at stoppe med kokain, og i den periode bør man således afstå fra andre store viljestyrkekrævende projekter, som f.eks. at stoppe med at ryge smøger. Måske bør Kiliman endda lade være med fokusere så meget på hvorvidt han tager lidt GHB eller ej, hvis det nu hjælper ham med at holde fast i kokain-stoppet.
Men det er en mere tvivlsom ting, og jeg tror helt generelt at man bør afstå fra de fleste udskejelser, når man prøver at stoppe med et eller flere drugs. Samtidig skal det dog nævnes, at hvis man gør sit liv unødvendig kedeligt, så har man heller ikke stor chance for at komme igennem. Måske noget kamsport eller en anden motionsform ville være på sin plads her? Mange finder det ihvertfald gavnligt, og jeg føler selv at Kung Fu har givet mig en bedre livskvalitet og mere indhold i hverdagene, også selvom jeg ikke har formået at ryste aben af min ryg.

Men held og lykke med projektet ihvertfald!

Mvh. Psyko

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tæt på Kongebyen
Psyko skrev:
Det er ikke fordi jeg vil ødelægge Kilimans kampgejst eller dødsdømme hans projekt fra starten af, men der er altså meget stor forskel på hash og coke, så at sige at fordi han kan stoppe med det ene, så kan han også nødvenigvis finde ud af at stoppe med det andet, er i bedste fald en grov fejlopfattelse af hvordan stofafhængighed virker. Det er meget forskelligt hvor afhængige forskellige folk bliver af forskellige stoffer, og det varierer endda over tid hvilke stoffer der tiltaler dem mest.
Du har helt ret i, at viljestyrke er et nøgleord i den her sammenhæng, men heller ikke viljestyrke er et koncept, der er fuldstændig ensartet og statisk. Psykologisk forskning har således vist os at nogle personer har mere viljestyrke end andre, og at man kan "opbruge sin viljestyrke" - ihvertfald for en tid, og at man ligeledes kan træne og forbedre sin viljestyrke. Typisk vil det være sådan, at man skal bruge meget viljestyrke til en stor ting, f.eks. at stoppe med kokain, og i den periode bør man således afstå fra andre store viljestyrkekrævende projekter, som f.eks. at stoppe med at ryge smøger. Måske bør Kiliman endda lade være med fokusere så meget på hvorvidt han tager lidt GHB eller ej, hvis det nu hjælper ham med at holde fast i kokain-stoppet.
Men det er en mere tvivlsom ting, og jeg tror helt generelt at man bør afstå fra de fleste udskejelser, når man prøver at stoppe med et eller flere drugs. Samtidig skal det dog nævnes, at hvis man gør sit liv unødvendig kedeligt, så har man heller ikke stor chance for at komme igennem. Måske noget kamsport eller en anden motionsform ville være på sin plads her? Mange finder det ihvertfald gavnligt, og jeg føler selv at Kung Fu har givet mig en bedre livskvalitet og mere indhold i hverdagene, også selvom jeg ikke har formået at ryste aben af min ryg.

Men held og lykke med projektet ihvertfald!

Mvh. Psyko

Jeg vil først lige gøre opmærksom på det ikke er et totalt stop jeg har gang i, men kun noget midlertidigt, på mindst 45 dage..

Så geisten til at holde det er lidt nemmere at holde da det ikke er totalt stop, og som sagt har jeg jo så allerede sagt nej til streger, og ikke været vildt hooked på "Nu skal jeg bare sniffe cola" endnu, men jeg er sikker på den følelse vil komme mindst en gang i forløbet.

Jeg kan se du har tyet til GHB eller andre rusmidler hvis du har skulle stoppe med en ting, og jeg har da oxo tænkt mig at få en tur på svampe, og evt oxo en tur på E'er.

Men jeg er 100% sikker på min viljestyrke, i projektet :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Dag: 8

Det har været en lorte dag på arbejdet, og kunne seriøst godt bruge en lille streg til at slappe af på, for, for satan jeg er hys, men vil gå i gang med at samle min dvd reol og håbe på det tager det værste.

Lystfaktor [5/10]

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
go Kiliman! :peace:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Dag: 9

Kender i en af de dag hvor alt der kan gå galt, får galt?

kl 10 i formiddags hvor ALT der kunne gå galt, var gået galt, tænkte jeg bare, kunne sku være nice med en streg når jeg kommer hjem.
Har dog ikke taget en :)

FUCKING LORTE DAG PÅ ARBEJDET!!

Lystfaktor [9/10]

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Kiliman skrev:
Har dog ikke taget en :)

Kender godt de dage.. Jeg plejer bare at lave en kop te og ellers bare smide en dvd på.. Men det er flot du holder dig fra colaen!! 8)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nice med lystfaktoren! :lol:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Dag: 10

Det var tæt på igår, Blev reddet af 3 ting, personlig styrke ( viljestyrke ) og der ikke var en eneste af dem jeg kender der var hjemme

Dejlig dag på arbejdet, muslimens mor døde godtnok men gav lige mig ca 8 timers overarbejde til 100% overi min løn :)

Vil i seng skal møde kl 5 i morgen.

Lystfaktor [0/10]

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Ked af at høre det har været så dårlig en dag, men cool at du fortsætter din pause. Har overvejet at gøre det samme, bare med tjalden...

Titel:
Quarrelsome sponser

Geografisk sted: Den ukendte frihed - Fri af underudviklet stakler, der fylder verden med mørke og ulykkelighed
"Det er ikke stoffet der tager mennesket men mennesket der tager stoffet"

– Great fight Kiliman …….. Husk endelig at analysere hvorfor og hvad der sker inden i dig når trangen til stoffet presser på.

Anerkendelse er en magtfuld ”medspiller”

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
rigtig flot at du har en lystfaktor på 0 efter 10 dage! Thumbs up

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Dag: 11

Jeg har i dag været på arbejde fra kl 6 morgen til 19:30 og er da godt bombet, min makker jeg går sammen med, er oxo en af mine gode kammerater, og det var mig der hjalp ham med at få arbejdet, og han mente vi havde fortjent en streg cola i dag efter arbejde, men jeg sagde nej tak, og han mente der godt kunne være en undtagelse....

Det korte af det lange.... Jeg holder mig stadig cokafri, og der er kun 34 dage tilbage :p

Lystfaktor [0/10]

Titel:
Medlem
Brugeravatar

DeHades skrev:
Ked af at høre det har været så dårlig en dag, men cool at du fortsætter din pause. Har overvejet at gøre det samme, bare med tjalden...

Hashen er en godt ting at at holde sig fra, det har jeg personligt gjort i 11 år nu, og jeg kommer ( 7, 9, 13 ) aldrig til at røre det igen.

Det dejlige ved at stoppe med hash er, at man føler sig friskere, og mere klar i hovedet, og føler sig derfor mere motiveret til at blive ved med at holde sit helt fra det i sidste ende :)

God kamp :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Troll skrev:

– Great fight Kiliman …….. Husk endelig at analysere hvorfor og hvad der sker inden i dig når trangen til stoffet presser på.

Vil da nødigt skuffe dig, men der er sku ikke meget at analysere, lortedag, træng til en følelse af velvære i kroppen, samme følelse som hvis man har haft en dejlig dag og godt kunne tænke sig bare at være blæst :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

go Kiliman :wink:

Titel:
Quarrelsome sponser

Geografisk sted: Den ukendte frihed - Fri af underudviklet stakler, der fylder verden med mørke og ulykkelighed
Kiliman skrev:
Troll skrev:

Vil da nødigt skuffe dig, men der er sku ikke meget at analysere, lortedag, træng til en følelse af velvære i kroppen, samme følelse som hvis man har haft en dejlig dag og godt kunne tænke sig bare at være blæst :)

Du skuffer mig afgjort ikke når du skriver, at en lorte dag udløser lysten til at opleve nogle timers ”ikke lorte dag” via et stof.
I mine øre lyder det som du måske skulle tænke over om der er for mangè lorte dage i dit liv og om du kan ændre det. Altså undgå det der giver dig lysten til en streg som lorte dage?

Dit afslag på en streg i går var en af de barske når det er ens ven der forsøger overtale en. Kom styrken af at du havde arbejdet dig træt eller var det at dagen ikke havde været en lorte dag?

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Kiliman > Det er ikke for at være provokerende, men det lyder som om næsten alle dine venner kører ret hårdt på hvad angår cola (og måske også andre stoffer)? Er det bare lige din kreds af venner, eller er det symptomatisk for hele din by?

mvh. Psyko

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Har utrolig meget respekt for dig Kili.

Det er folk som dig der får (Mis)brugere til at skære ned på deres forbrug.

Tak for inspiration selvom jeg stadig kører clean stil..

-Verner

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Psyko skrev:
Kiliman > Det er ikke for at være provokerende, men det lyder som om næsten alle dine venner kører ret hårdt på hvad angår cola (og måske også andre stoffer)? Er det bare lige din kreds af venner, eller er det symptomatisk for hele din by?

mvh. Psyko

Det er vist en del med min kreds af venner at gøre, men det er kun cola den kører i sådan rigtigt.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Kiliman: Holder du stadig ved?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 118 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]