PsyClone skrev:
Og mht. "knalder", så er det vel ét fedt hvad jeg kalder dem. Men jeg forstår godt din pointe.
Der er mindst et problem ved at bruge slang i den her sammenhæng. Det ene problem er, at der findes et utal af navne for de forskellige stoffer, og de mest populære stoffer lader til at have flest.
Selvom "knalder" er et relativt ubredt slangnavn indenfor miljøet, så er det ikke sikkert at alle her på siden kender det. Ydermere har jeg i mine seks snart syv år i stof-miljøet, oplevet af nogle navne kom til at dække over forskellige stoffer afhængig af hvem man talte med.
Selvom "ecstasy" også er et slang, så er det trods alt et slang der er blevet anvendt kontinuerligt i medierne igennem de sidste fem år (mindst), og det har således fået en rimeligt klart defineret betydning og en plads i vores sprogbrug. Et eksempel på dette, er at ordet "ecstasy" forekommer i den Nudanske Ordbog jeg købte da jeg startede på gymnasiet i år 2001. Nogle af os bruger udtrykket "MDMA", men da der er tale om ecstasypiller kan vi ikke være sikre på, at de rent faktisk indeholder stoffet MDMA. Derfor foretrækker vi her på siden, at man bruger de termer alle kender, så vi slipper for misforståelser.
Hvis du elsker ordet "knalder" så meget, så kan du evt. skrive ordet "ecstasy" i en parentes: "Så spiste jeg fem knalder (ecstasy) og dansede..."
Simple as that.
Angående at få et ordentligt svar, så kan det sagtens lade sig gøre med topics som dette, men det kræver at du som minimum starter med at give os alle de tilgængelige informationer. Det nytter ikke noget, at vi skal trække ud af dig, at I tager ca. fire til seks kiks hver gang, når du simpelthen kunne have inkluderet det helt fra begyndelsen.
Få altid så mange informationer med som mulig, så kan det være folk vil være mere imødekommende.
Det er især irriterende, at skrive noget tåget som "han spiser ca. dobbelt så mange som jeg" og så slet ikke komme med nogle bud på hvad det egentlig betyder. Præcision er nøgleordet her.
Et andet godt råd som jeg kan give dig, er at du lige tjekker de "sticky's" ud der er i et forum, inden du poster et spørgsmål. Særligt hvis de sticky's som i dette tilfælde perifært vedrører det emne, som du vil stille et spørgsmål inden for.