Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 16:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Hvor gammel syns i at man skal være for at tage svampe?
15 10%  10%  [ 4 ]
16 10%  10%  [ 4 ]
17 14%  14%  [ 6 ]
18 55%  55%  [ 23 ]
19 2%  2%  [ 1 ]
20 10%  10%  [ 4 ]
Afgivne stemmer : 42
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Århus, Østjylland
Hej, til sommer skal jeg ha mit første trip, dvs. at jeg skal tage svampe for første gang..
Jeg har tænkt på at starte med et gram.
Men syns i at det er for tideligt for mig?? (jeg er 17 år)

Jeg har røget hash et par gange, og har selv en vandpibe..
Og så har jeg prøvet fantasi! :P

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Jeg synes det er svært at sætte en bestemt alder på, da det er meget forskelligt hvornår man er moden til det.
Jeg startede selv med LSD da jeg var 16, og fortsatte med at tage et trip ca. en gang om måneden ind til det 6. og 7. trip hvor jeg fik nogle voldsomme oplevelser jeg havde svært ved at håndtere.
Da jeg var 17 prøvede svampe for første gang. De var en del nemmere at styre, syntes jeg, og det var rart at trippet ikke varede så lang tid som LSD.

Problemet med at være under 18 er at man bor hjemme hos sine forældre, og det kan være svært at skulle holde på hemmeligheden om at man tager psykedeliske stoffer hvis man får problemer med dem.
På den anden side vil jeg ikke direkte fraråde dig at prøve svampe hvis du har meget mod på det. Men sørg for at læse en masse om det, og lad være med at tage mange trip efter hinanden. Du skal give dig selv tid til at fordøje dine oplevelser før du tager et nyt.

Jeg har stemt 17 år bare for at nyancere afstemningen, da jeg mener en del 17 årige godt kan håndterer svampe.

Hilsen Fanny

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 8000 Botanical Dimensions
Det er ikke noget, jeg mener, man kan sætte et fast aldersgrænse på. Én på 17 kan jo sagtens være mere klar til det end én på 19. Men selvfølglig vil jeg da mene, at det gennemsnitligt vil være bedre at vente, til man er 20 fremfor at gøre det, når man er 15. I teenageårene gennemgår de fleste en kraftig personlig udvikling, og de fleste har vel på et eller andet tidspunkt i den tid ting at tumle med, der nok ikke gennemleves bedst ved mere eller mindre hovedløs eksperimentering med bevidsthedsudvidende substanser. Nu taler jeg selvfølgelig helt generelt og ikke om dig personligt. Jeg har jo ingen forudsætning for at udtale mig om hvor vidt, du er klar til en psykedelisk oplevelse. Det hænger jo sammen med, hvad der ellers anbefales, når der tales harm reduction i denne sammenhæng; ens sind bør være i en form for ligevægt for at give én fast grund under fødderne.
Men det lyder jo som om, du har besluttet dig, så jeg håber bare, at du har overvejet nogen af de samme forhold og i det hele taget gjort op med dig selv, hvorfor du ønsker en psykedelisk oplevelse!?

God tur!

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Mener ikke du kan sætte alder på, men synes alligevel 18 år minimum.. Men det skal være noget der kommer naturligt, og ikke hvor man siger: "Så, nu er jeg 18, så skal der ædes".

Og af den enkelte grund at man først er færdigudviklet omkring de 20, mener jeg lige så godt man kan vente.. Jo ikke noget der haster :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Kan ikke sætte aldersgrænse på, af samme grunde som alle de andre, men personligt synes jeg at man skal vente med svampe og andet i den båd

Var selv over 18 da jeg tog svampe første gang, og jeg er glad for at jeg ventede...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
EDIT: Det kommer nok også an på dosisen.. Hvis man kun spiser et gram vil jeg mene at man sagtens kan gøre det som 17 årig..
Men kommer vi op i 2.5 - 3 grams dosiserne, så er det nødvendigt at man er godt udviklet rent mentalt..

Jeg synes du skal prøve at spise det gram Psilocybe cubensis (formoder jeg), og se hvad der sker.. Find evt. denne tråd frem igen, og stil nogle spørgsmål hvis du skulle have nogle. Så kan du jo evt. quote det jeg skriver her, så folk ikke undrer sig over hvorfor du bringer tråden op igen :wink:

pøj pøj..

/IC

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Sander89 skrev:
Jeg har røget hash et par gange, og har selv en vandpibe..

Aha... At du har en vandpibe er jo altafgørende!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jorden
18 ville være en fin grænse.

Hvis der nogensinde bliver nogen legalisering af stoffer så ville 18 også passe fint. Self kan 17 årige være mere mentalt udviklede end nogle 19 årige, så er det skam normalt omvendt.

Synes 18 er en god grænse.

Hvis du føler dig mentalt klar så kan du da bare prøve :) Men prøv at læs alt om stoffet du kan finde indtil du forstår det ud og ind, det er imo den bedste fremgangsmåde til et nyt stof.

Jeg er 19 og har selv lige for nylig taget et pyskedelisk stof (lsd). Jeg er glad for jeg ventede til jeg var 19 :) Følte virkelig jeg var klar.

Husk set & setting er vigtigt!

Forældre/søskende der ikke skal/må/burde vide noget om dit "forbrug" skal ikke komme forbi eller være til stede når du trippet på psykedeliske stoffer.

Det er meget svært at styre. Hvor svampe faktisk skulle være sværere at styre end lsd. Men kommer så meget an på dosen :)

Læs læs læs og læs før du begiver dig ud i et nyt stof. Du kan nemt bliver overrasket over hvordan stoffet virker.

:) :wink:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Sander89 er så vidt jeg kan forstå min bror. :D
Vi snakkede lidt i weekenden om at tage et lille trip sammen til sommer.
Jeg regner med at det bare bliver et gram god cubensis.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: in fantasyland
Som de andre siger hvis du føler dig klar og har læst på lektien så ser jeg skam heller ikke noget problem i det. Mit første trip var dog ret tideligt jeg var næsten kun lige fyldt femten og set var ikke specielt god, men jeg kom helskindet igennem. Jeg har dog stemt 17 i afstemningen håber du får et godt trip når du når så langt

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]