Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jul 2025 05:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 51 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Junior medlem

Jamen, det lyder som om i har evalueret jeres problemer allerede og det viser bare at i er et skridt på vej i den rigtige retning.

Vil lige indskyde at det er en god idé at spørge publikum i starten om de kender til psykedliske stoffer, deres virkning og til dels dens historie.

Mon ikke i kunne komme ud på danske universiteter, videregående uddannelser og studenterhuse med jeres foredrag?
Det virker oplagt - imo :)

Fortsat god søndag ...

Titel:
Dedikeret medlem

unklekarma skrev:
Jamen, det lyder som om i har evalueret jeres problemer allerede og det viser bare at i er et skridt på vej i den rigtige retning.

Vil lige indskyde at det er en god idé at spørge publikum i starten om de kender til psykedliske stoffer, deres virkning og til dels dens historie.

Mon ikke i kunne komme ud på danske universiteter, videregående uddannelser og studenterhuse med jeres foredrag?
Det virker oplagt - imo :)

Fortsat god søndag ...

Jeg kunne godt forestille mig et arrangement på Center for sundhed og samfund, hvor alle institutter under det samfundsvidenskabelige fakultet er samlet.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 8000 Botanical Dimensions
Prometheus, vil du ikke fortælle lidt om Liquid I? Hvem er I, hvad står I for og hvor vil I hen? :)

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
ManFromAnotherPlace skrev:
Prometheus, vil du ikke fortælle lidt om Liquid I?

Prometheus og jeg har intet med Liquid I at gøre. Liquid I stod for arrangementet, og vi blev spurgt gennem snørklede kontakter om vi ville holde foredraget, hvilket vi naturligvis gerne ville.

Citat:
Hvem er I, hvad står I for og hvor vil I hen? :)

LOL! :D
1 Vi er psykedelikere
2 Vi står for det konstruktive, rablende vanvid, personlig frihed og psykedelisk revolution!
3 Vi vil oplyse de uvidende omkring hvad psykedelika er, trampe ignorancen under fode og tvinge politikkerne til at legalisere psykedeliske substandser.

Hyg! Fanny

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Fanny skrev:
1 Vi er psykedelikere
2 Vi står for det konstruktive, rablende vanvid, personlig frihed og psykedelisk revolution!
3 Vi vil oplyse de uvidende omkring hvad psykedelika er, trampe ignorancen under fode og tvinge politikkerne til at legalisere psykedeliske substandser.

Hell yir!!!

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Jeg var er meget posetivt stemt over for jeres foredrag. Som de andre har sagt der manglede struktur og der var prædg af at det havde gået hurtigt med plamlægningen hvilket nok også gjorde i var lidt ekstra nervøse. Det faglige Nivua var lagt fint til folk der ikke vidste, ret meget i forvejen, men med den forsamling vi var kunne der, godt have været mere teknisk lir :) , det kom der dog så senere da vi selv fik lov at komme på banen og vi fik en dialog, det fungerede super , syntes jeg.

Men Thumbs op herfra.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Fanny & Prom > Skal vi splejse til en hærget gammel bus vi kan dekorere på gakket vis, og køre afsted for at "turn on" hele Europa? :lol:

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Vi har ikke noget med Liquid I at gøre - de stod for hele arrangementet, og vi kunne bare komme og suge lidt rampelys. Læs mere om dem på deres hjemmeside, http://www.Liquid-i.com , hvor man også kan tilmelde sig deres nyhedsbrev. Sympatiske mennesker, og det lader til at være nogen fede fester de holder.
ManFromAnotherPlace skrev:
Hvem er I, hvad står I for og hvor vil I hen? :)

1: Vi er dem vi er!
2: Vi står for psykedelisk anstændighed, fri gak til alle og ultimativ spirituel diversitet.
3: Vi vil til Uganda!

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
hyene skrev:
Jeg var er meget posetivt stemt over for jeres foredrag. Som de andre har sagt der manglede struktur og der var prædg af at det havde gået hurtigt med plamlægningen hvilket nok også gjorde i var lidt ekstra nervøse. Det faglige Nivua var lagt fint til folk der ikke vidste, ret meget i forvejen, men med den forsamling vi var kunne der, godt have været mere teknisk lir :) , det kom der dog så senere da vi selv fik lov at komme på banen og vi fik en dialog, det fungerede super , syntes jeg.

Men Thumbs op herfra.

Mange tak!
Men for Helvede... Teknisk lir er mit speciale, og jeg havde virkelig, med stort besvær, anstrengt mig for at holde det på lægmandsniveau.... Havde slet ingen anelse om hvad det var for en forsamling der mødte op. Jeg håber på at få en chance igen en gang, så skal jeg nok være mindre nærig med formlerne - og forhåbentlig mindre nervøs!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Ja, mange tak for et fint arrangement, med lidt finpudsning synes jeg bestemt der er basis for afholde flere af den slags. Som andre også har nævnt havde jeg ønsket niveauet var lagt højere, da størstedelen af tilhørerne virkede til at være ret godt rustet på forhånd, men med Hr. og Fru Danmark som målgruppe synes jeg det var en fin introduktion til 'vores' verden. På minus-siden lidt forståelig nervøsitet og tekniske vanskeligheder, visse dele af oplæggene bar præg af at være brygget sammen under tidspres og i særdelseshed de støjende masser inde ved siden af. Den sidste del af arrangementet med personlige erfaringer hvor publikum også kom på banen synes jeg tilgengæld var rigtig fedt. Mere af det, og mere teknisk narkonørded lir, ja tak!
Overall, to flommefede tommeltotter op af!

I øvrigt lækkert at se at der er så mange velinformerede syrehoveder out there! og Culture Box er da et alt for najs sted.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the door, up the stairs.
Jeg bor ikke i København, og jeg tager ikke kraftige psykedelika længere, men var det ikke en idé at få noget lignende stablet på benene i Århus?
Jeg er frisk på at stikke hovedet sammen med nogen, hvis der er seriøs interesse for det.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

New Order skrev:
Jeg bor ikke i København, og jeg tager ikke kraftige psykedelika længere, men var det ikke en idé at få noget lignende stablet på benene i Århus?
Jeg er frisk på at stikke hovedet sammen med nogen, hvis der er seriøs interesse for det.
Helt sikkert.. Bor i det vestlige Jylland, men vil med glæde komme til Århus hvis der er nogle der gider at få det op at stå..
Jeg vil ikke selv stå oppe på en scene pga. min frygt for at røbe min anonymitet, og fordi jeg nok bare vil komme til at stå og prædike om alt muligt off topic :? Sådan går det nemlig tit for mig, fordi jeg er for energisk..

Men jeg støtter det! Skulle vi evt. lave en anden tråd om denne ide?

/IC

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Det synes jeg er en god ide New Order. I kunne evt. udforme noget på skrift om hvem i er, og hvad jeres foredrag vil gå ud på, og så kunne i sprede det ud til cafeer og lignende steder for at høre, om der var nogen som ville lægge hus til arrangementet. Jeg tror denne slags arrangementer giver nyt mod til dem som ønsker legalisering, og det kan skabe en kædereaktion af initiativer :D .

Psykedelisk modkraft NU!

Hilsen Fanny

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Fanny skrev:
Det synes jeg er en god ide New Order. I kunne evt. udforme noget på skrift om hvem i er, og hvad jeres foredrag vil gå ud på, og så kunne i sprede det ud til cafeer og lignende steder for at høre, om der var nogen som ville lægge hus til arrangementet. Jeg tror denne slags arrangementer giver nyt mod til dem som ønsker legalisering, og det kan skabe en kædereaktion af initiativer :D .
*New Order*
Jeg vil gerne hjælpe det jeg kan, men kun til det som kan gøres her fra vest kysten.. Har ikke råd til at skulle bruge penge på transport frem og tilbage..

Citat:
Psykedelisk modkraft NU!
Hell Yir!! :twisted:

/IC

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
ThirdEyeFlood skrev:
. På minus-siden lidt forståelig nervøsitet og tekniske vanskeligheder, visse dele af oplæggene bar præg af at være brygget sammen under tidspres og i særdelseshed de støjende masser inde ved siden af.

Det var ikke så meget oplæggende der var sammensat under tidspres som det var den endelige strukturering af hele forløbet. Vi havde ikke kørt nogen samlet generalprøve eller fremlagt vores materiale for hinanden.før, så det var svært at få det til at køre helt glat og sammenhængende. Det bliver der rettet op på til næste gang! :)
Nervøsiteten kommer nok af, at ingen af os er vant til at stå med en mikrofon i hånden foran en større forsamling og tale om narko. Men det er jo også et spørgsmål om rutine.

Tak for kritikken. Fedt med noget brugbart feedback!

Titel:
Dedikeret medlem

ThirdEyeFlood skrev:
og Culture Box er da et alt for najs sted.

:D

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Halifaxxx skrev:
Det bliver der rettet op på til næste gang! :)
Det er jeg såmænd også ganske overbevist om :)

@Laden Barnjesus
Noget siger mig at jeg måske burde have haft en anelse på forhånd ;)

Titel:
Site Admin

Desværre var jeg ikke istand til at deltage, men har nogle kommentarer til hvad jeg har udledt fra debatten her.

Jeg er meget uenig mht teknisk narkonørderi! Til en udvalgt skare er det ok at hyggenørde, men hvis man vil nå det brede publikum (virker som hensigten), er det 100% selvmord. Hvis man vil dele sine holdninger og synspunkter med folk, der ikke er af samme overbevisning, skal tale på deres niveau. Fine, lange og tekniske ord får kun folk til at vende det døve øre til. Tal almindelig pænt dansk og hold jer langt væk fra fagudtryk. Hvis I argumenterer fornuftigt og taler til den sunde fornuft, skal folk nok selv danne sig det indtryk, at I ikke er nogle "tåbelige narkomaner".

Hvis man ikke kan presse sig selv ned på det helt basale niveau og forklare tingene meeeeget simpelt og pædagigisk har man tabt!! Man kan være nok så blændende dygtig og kunne alverden om ens eget felt, men hvis man ikke kan formidle det til enhver, kommer man ikke videre. Jeg ved godt det er svært og kræver krummende tæer og tænders gnislen at presse sig ned og tale til hr. og fru. Danmark - men desværre er det vejen frem.

Hvis I får brug for det, skal jeg gerne give mit bety på om niveauet er lavt nok :-D

To stavelses ord - ja tak
Nørderi og flotte ord - nej tak (med undtagelse blandt kyndige, der ikke skal omvendes).

MVH
KenIshii

Senest rettet af KenIshii 24 apr 2006 16:10, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: 2400 Kbh NV
Jeg synes også det er vigtigere at have alle med end at kærre for eliten. Ærgede mig bare over at jeg ikke havde slæbt nogle af mine nysgerrige venner med, som endnu ikke har set nærmere på denne side af verden. Desuden havde jeg meget glæde af at få genopfrisket en masse ting jeg læste for mange år siden. Der er jo mange gode fortællinger fra psychedeliaens historie, som er tankevækkende selvom man har hørt dem før (lissom med Bibelen, Simpsons og den slags), især når de bliver fremlagt med sådan en nerve som den kvindelige foredragsholder gjorde fx. da hun fortalte om den gang Richard Alpert blev til Ram Dass.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Jeg syntes måske det ville være en ide at lave to former for foredrag nu vi snakker det tekniske lir. For der er altså grupper af mennesker der kun er modtagligt over for teknisk lir. Og her snakker jeg blandt andet læger ( jeg er selv i daglig kontakt med det danske sundhedsvæsen og ved hvad jeg taler om) men også andre fagnørder idenfor områder der berøre narko tekniken. Det sagt ja til en almindelig forsamling hr. og fru danmark må man gerne holde det tekniske ude, de skal bare vide man er istand til at præstere et højt tekniske nivua også over for andre der rent faktisk er fag personer. Og så måske noget om jeres baggrund en anden gang, jeg er godt klar over i måske ikke har lyst til at røbe jeres udannelser. Men vil man holde sådan noget her er man sgu nød til at finde nogen der kan det. Så man kan få fagligheden slået fast over for medier, og fagfolk.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 51 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]