Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 16:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej - nytilmeldt og håbefuld - håber der er nogle af jer herinde der kan hjælpe mig med mine spørgsmål.

Jeg har taget speed relativt ofte i det sidste års tid. Normalt tager jeg det 1-2 gange om ugen (altid i forb. m. fester) og jeg har ikke haft nogle problemer med det. Jeg springer af og til en weekend over (og har altså to uger speed-fri) og i januar var jeg helt clean.

Anyways, mit problem er, at jeg siden sidste uge har haft lidt ondt i mit næsebor. Jeg studsede ikke over at det kunne have noget med snifningen at gøre, så i fredags tog jeg igen en rigtig lang bytur, og sniffede igen en del. Nu gør det imidlertid stadig ondt, og jeg mener at je kan huske at jeg har læst at et stort forbrug af speed kan ødelægge slimhinderne i næsen. Når jeg studerer mit næsebor nærmere ser det ud om en lille bitte blæne (altså som dem man har i munden) - sådan lidt ar-agtig, og lys/hvid. Det er måske en tilsnigelse at sge at det gør ondt, for det er en meget lille smerte, men dog nok til at jeg undrer mig over om det er forbundet med mit speed forbrug.

Er der nogen der ved hvad man kan gøre ved det? Holde pause, virker som en god ide, men er der nogen der har en ide om det er smart at røre ved det? påtte creme på? Bruge sådan en hav-vands-næsespray? eller noget i den stil?

Min egen (totalt ufunderede) teori er at det er kommet fordi jeg lidt for ofte bare bliver ved med at feste i fx 24 timer og så simpelthen passer out uden at rense næsen... så sidder der jo speed rester med kemikalier oppe i næsen helt til næste aften (dvs to hele døgn)...

Mht. pause, så ved jeg allered enu at jeg i næste weekend skal i byen (weekenden efter skal jeg besøge mine forældre og er derfor helt sikkert pep-fri), så jeg tænkte på o der er nogen her der har erfaringer med speed-balls (/eller anden form for speed der ikke sniffes) -- hvordan gør man det? hvad skal jeg være opmærksom på? får man ondt i maven? spiser man det i toiletpapir? - jeg har absolut ingen erfaringer med spisning af speed, men jeg tror under alle omstændigheder at 3 ugers sniffepause ville være godt for mit næsebor.

På forhånd tak for hjælpen - og undskyld at indlægget blev så langt!

SHL

In our memories

Geografisk sted: Provinsen
En pause ville helt klart kunne hjælpe på problemet - jeg synes i det hele taget, at det lyder som om du har et ret stort forbrug af speed.
Hvis du ikke kan overskue en pause, tror jeg at du vil kunne få glæde af at skylle dine næsebor med saltholdig vandopløsning.
Måden jeg selv plejer at gøre det på, er ved at tage en sprøjte (uden nål) og putte lidt bordsalt i den. Derefter fylder jeg den halvvejs op med lunkent vand, ryster den kraftigt, og fylder den så helt op.
Jeg lægger hovedet på skrå, og sprøjter langsomt vandet ind igennem det ene næsebor imens jeg snuser indad. Jeg gentager proceduren i det andet næsebor og fortsætter sådan i et stykke tid. Til sidt pusser jeg næsen, og det er det. Jeg har selv gode erfaringer med det i forbindelse med insufflering af opioder, så jeg regner med at det også virker til amfetamin, selvom jeg aldrig har prøvet det.
Angående "speed-bomber" ("speedball" betyder en blanding af uppers og opioder) så gøres det rigtigt nok ved at lægge en mængde speed på et stykke toiletpapir, folde det sammen, og sluge det. Jeg har aldrig haft held med metoden (synes at det er ekstremt svært at sluge toiletpapir, bl.a. fordi det "svulmer op" når det bliver vådt.) Alternativt vil jeg anbefale dig, at du køber animalske eller vegetabilske kapsler, tror man kan få dem hos Matas, men hvis ikke har de dem i enhver helsekost forretning med respekt for sig selv. Husk at amfetamin ligesom de fleste andre stoffer virker mindre intenst, men til gengæld i længere tid, når det administreres oralt (sluges.)

Håber du kan bruge det til noget.

Mvh. Psyko

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Ja, hold lidt pause og rens næsen. Du har højest sandsynligt fået lidt infektion i næsen, som kan skyldes irritation.
Alternativt kan du skylde næsen med saltvand lavet i en kop. Du stikker næsen ned i koppen og snuser let opad (pas på ikke at få det galt i halsen). Så løber vandet gennem næsen og spyttes ud af munden.

Hilsen Fanny

Titel:
Dedikeret medlem

Man kan også tage på apoteket og købe et sødt lille næsehorn

http://www.yogaskolen.org/danmark/nesehorn.html

Jeg bruger den selv morgen og aften og har generelt et godt sug gennem næsen. Meget anvendelig før og efter næsepudring.

/laden

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
OT: Jeg har altid syntes at de så så fucking kinky ud, de næsehorn...
Jeg havde den store griner, da jeg fandt en på min vens badeværelse, og undrede mig over hvilket hul den sku' i... :lol:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Det kan godt være de ser temmelig komiske ud, men de virker fortrinligt. Har selv en, og den er guld værd, når man har været på amf i et par dage...

Titel:
In our memories

Fanny skrev:
Ja, hold lidt pause og rens næsen. Du har højest sandsynligt fået lidt infektion i næsen, som kan skyldes irritation.
Alternativt kan du skylde næsen med saltvand lavet i en kop. Du stikker næsen ned i koppen og snuser let opad (pas på ikke at få det galt i halsen). Så løber vandet gennem næsen og spyttes ud af munden.

Den metode du beskriver, virker desværre ikke hvis næsen er stoppet (hvad den let kan være efter en aften i byen.) Fordelen med at bruge en sprøjte eller et "næsehorn" er jo, at du ikke behøver snuse indad for at få det igennem systemet. Det gør det velegnet til sniffere.

Mvh. Psyko

Titel:
Junior medlem

Mange tak for hjælpen. Sikke en service :)

Jeg vil forsøge mig idag med en næseskylning i kop (jeg har hverken næsehorn eller sprøjter her) og så forsøge med 'oral administration' af min speed i weekenden. I påsken skal jeg til Danmark, og så kan det være jeg kan finde mig sådan et næsehorn. Så må jeg krydse fingre for at det er back-to-normal den 21./22. når jeg skal til Villalobos, Ata, Losoul og Alter Ego. Yay :)

Men det er nok en god ide, hvis jeg fremover gør det til en vane at skylle næsen efter en bytur.

Endnu engang tak for hjælpen. Jeg kommer helt sikkert til at bruge det her forum i fremtiden.

SHL

Titel:
Medlem

SHL skrev:
Jeg vil forsøge mig idag med en næseskylning i kop

Man kan faktisk bruge en tekande på samme måde som de næsehorn. Tud mod tud metoden. Finten ved at bruge næsehorn/tekande er at man ikke skal snøfte vandet ind, men derimod få det til at løbe ind af det ene næsebor og ud af det andet, hvorved din næse bliver utrolig ren i løbet af meget kort tid. Men husk at komme en lille smule salt i vandet, eller svier det ad h.. til. Og husk lige at gøre kanden ren bagefter ;)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg ville bare lige nævne, at man selv kan slå sådan nogen "Øre-, næse- og halslæger" op på nettet og booke en konsultation med dem, hvis der er problemer i det område. Man behøver ikke gå gennem sin egen læge.

Titel:
In our memories

Malkavian skrev:
Jeg ville bare lige nævne, at man selv kan slå sådan nogen "Øre-, næse- og halslæger" op på nettet og booke en konsultation med dem, hvis der er problemer i det område. Man behøver ikke gå gennem sin egen læge.

Er det ikke nødvendigt at gå igennem egen læge, hvis man skal have systemet til at betale for det? Din egen læge skal jo netop vurdere, at det er noget som de "gider" betale for?

Mvh. Psyko

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Psyko skrev:
Er det ikke nødvendigt at gå igennem egen læge, hvis man skal have systemet til at betale for det? Din egen læge skal jo netop vurdere, at det er noget som de "gider" betale for?

Jeg har haft noget næseblod pga. tørre slimhinder (ikke drug-relateret :) )og jeg har altid kunnet booke selv. Min læge gav mig bare et navn og så kunne jeg ringe selv. Det har fungeret fint i flere år nu (sommetider kommer problemet tilbage og så ringer jeg bare og får en tid til en ny brænding).

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Dextrose skrev:
Jeg havde den store griner, da jeg fandt en på min vens badeværelse, og undrede mig over hvilket hul den sku' i... :lol:

Én ting er sikkert. Du skal kun bruge den til et af hullerne, ellers kan jeg ikke garantere for hvor behageligt det bliver at bruge den til næsen efter et par gange..

Titel:
Dedikeret medlem

Gaia skrev:
Dextrose skrev:

Én ting er sikkert. Du skal kun bruge den til et af hullerne, ellers kan jeg ikke garantere for hvor behageligt det bliver at bruge den til næsen efter et par gange..

Just take that næseskylning to the extreme boys!

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Holbæk
Hey

Du kan drikke amf-kaffe.
Det gør jeg hver morgen...
Put ca ½-1 g i... Eller mindre, hvis du synes det er spild og lige vil mærke virkningen først...
Med mælk og sukker kan du ikke smage det...
Slet ikke...

Ps: Amfen skal i FØR det kogene vand (eller kaffen, hvis du ikke drikker nes-caffe :? )

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Hole skrev:
Hey

Du kan drikke amf-kaffe.
Det gør jeg hver morgen...
Put ca ½-1 g i... Eller mindre, hvis du synes det er spild og lige vil mærke virkningen først...
Med mælk og sukker kan du ikke smage det...
Slet ikke...

Ps: Amfen skal i FØR det kogene vand (eller kaffen, hvis du ikke drikker nes-caffe :? )

Erhm. Pas lige lidt på med det. Kvaliteten af amfetamin er MEGET svingende rundt omkring i landet. Hvis man er så heldig at få fat i noget stærkt stads, kan oral indtagelse af ½-1 gram i ét hug være endog meget farligt. Hvis man løbende sniffer små baner, har man en smule mere fornemmelse for hvornår man har fået nok.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Hole --> Du indtager altså et halvt til et helt gram amf om dagen?? Hmm... :roll:

Titel:
In our memories

Hole > Det lyder som en stærk kop kaffe, du får dig dér :)

Såvidt jeg har forstået på dig, er du kommet ud af et opiod-misbrug, og det er selvfølgelig flot, men jeg tror ikke du skal satse på at et stort misbrug af stimulanser er bedre for helbredet eller psyken.
Jeg har selv kæmpet en bitter kamp mod heroinmisbrug, så jeg ved udemærket hvor nederen det er at være clean, men hvis du insisterer på at voldlamme dig i amf, så kan du nærmest lige så godt gå tilbage til opioderne (ikke en anbefaling!)

Mvh. Psyko

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
SHL skrev: Når jeg studerer mit næsebor nærmere ser det ud om en lille bitte blæne (altså som dem man har i munden) - sådan lidt ar-agtig, og lys/hvid

-- er du sikker på det ikke bare er en ondsindet bums?... har selv drøjet med smertefulde bumser i næsen (og jeg sniffer intet!!) de kan være der i op til 2 uger nogle gange...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]