Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jun 2025 21:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Har fundet thetip.org - det er et site, som er dedikeret til at få de nyheder om Irak og Bush ud til folk. Vel at mærke nyheder, som IKKE kommer med i Tv2 nyhederne...!

Denne artikel har jeg valgt at fremhæve, for at folk kan få en idé om, hvor kaotisk der er i Baghdad og omegn; og hvor aggresiv og nådesløs US. Army i virkelighedens verden er:

Artiklen er ikke for sarte sjæle. Du vil i bedste fald tro, at det hele er opspind.
I værste fald risikerer du at miste din frokost.

Bemærk at alle kilder på thetip.org er tydeligt angivede, så alle informationer på sitet er at vurdere som troværdige.

--->Collateral damage? Repression? Whatever.

Læs iøvrigt gerne de andre artikler på The Tip, de giver én en bekræftelse i, at Bush -og de neokonservative, som står bag- er korrupte, forbryderiske, skrupelløse, fanatiske, grådige sataner.
Og at deres handlinger vil få svære konsekvenser for fremtiden.

Peace.

Senest rettet af Ðrumstick 18 nov 2005 21:00, rettet i alt 1 gang.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Ja, det er noget lort det der foregår i Irak! Jeg vil anbefale, at i tager jer en kigger på ogrish.com.

Citat:
One contractor who works for the U.S. government and saw a colleague killed in a suicide bombing said it was better to shoot an innocent person than to risk being killed.
..........

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
God side... Jeg håbe krigen i Irak kan få øjnene op for vor farlig for Amerika (og resten afv erdenen) George W. og hans slæng er...

Man sq tro at lovløsheden i Amerika ikke har ændret sig meget siden det vilde vesten

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
En side af samme slags som jeg kan nogenlunde anbefale: http://www.whatreallyhappened.com. Godt nok står der en del som jeg vil vurdere som værende spekulationer på den, men der er også megen god, kritisk, reél information.

Titel:
Medlem

Hvis man vil se historien fra en anden side, kan jeg anbefale denne side.

The Iraqi Resistance http://www.albasrah.net/moqawama/englis ... stance.htm

Eller se denne film http://www.informationclearinghouse.inf ... le7468.htm

http://www.fritirak.dk

Er den irakiske modstandskamp ligeså ligitim som den danske var under anden verdenskrig?. Den modstandskamp som Fogh er så glad for :? .

Senest rettet af raunholt 04 dec 2005 14:06, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Interessant twist i sagen omkring USA's brug af hvid fosfor under kampen om Fallujah: LINK
Pentagon Calls White Phosphorus "Chemical Weapon"
See full report here…
Possible Use of Phosphorous Chemical
An American Department of Defense document, declassified in 1995, refers to white phosphorus a chemical weapon.

Washington has maintained that the use of white phosphorus weapons in the battle of Fallujah was not illegal, as it is not a chemical weapon.

Recently-discovered evidence of its use as an incendiary in Fallujah has cause the State Department to retract its assertion that phosphorus was only used for illumination and smoke and not used offensively.

The report relates to possible use of phosphorus weapons by Saddam Hussein against Kurdish areas in 1991, following the coalition victory in Gulf War I.

It includes the following statement:

"DURING THE BRUTAL CRACKDOWN THAT FOLLOWED THE KURDISH UPRISING, IRAQI FORCES LOYAL TO PRESIDENT SADDAM ((HUSSEIN)) MAY HAVE POSSIBLY USED WHITE PHOSPHOROUS (WP) CHEMICAL WEAPONS AGAINST KURDISH REBELS AND THE POPULACE IN ERBIL ... AND DOHUK ... PROVINCES, IRAQ. THE WP CHEMICAL WAS DELIVERED BY ARTILLERY ROUNDS AND HELICOPTER GUNSHIPS (NO FURTHER INFORMATION AT THIS TIME)."

The documents were declassified as part of a programme to assist investigation of health problems among Gulf War veterans.

See full report here…

Hvis Irak altså har anvendt WP i en konflikt, tæller Pentagon det som et kemisk våben. Jeg er spændt på hvordan de har tænkt sig at komme uden om at brugen i Fallujah i så fald også må være brug af kemiske våben.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

http://www.realitet.dk

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

@Prometheus

USA brugte ikke kun hvid fosfor i kampen om Fallujah.

De brugte også nogle få gange NAPALM. Ja du læste rigtigt. Det forfærdelige brændende tæppe som klistrer til huden og som gør unævnelige ting ved ofrene. Napalm blev forbudt efter USA's brug af den i Vietnam, og alle lande skrev under på en pagt, hvori man vedtog aldrig at bruge napalm igen. USA var de eneste, som ikke skrev under på pagten, og har altså misbrugt deres magtapparat, dræbt uskyldige og ifølge resten af verden begået krigsforbrydelse, alene ved at de tager disse sindssyge våben i brug igen.
Der er også mange andre ting i Irak, som jeg vil betegne som krigsforbrydelser;
1) at de har invaderet et forsvarsløst ikke-fjendsk land ;
2) at civile uskyldige irakere bliver forulempet, tortureret, risikerer at blive skudt, m.m. af amerikansk militær ;
3) den måde krigsfanger bliver behandlet på af USArmy.
:evil:
FØJ!

http://www.thetip.org

Senest rettet af Ðrumstick 29 nov 2005 20:35, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!

Drumstick skrev:
@Prometheus

USA brugte ikke bare hvid fosfor, i kampen om Fallujah.

De brugte også nogle få gange NAPALM. Ja du læste rigtigt. Det forfærdelige brændende tæppe som klistrer til huden og som gør unævnelige ting ved ofrene.

Ja tak, jeg ved ganske godt hvad napalm er, og hvad det gør. Jeg har også hørt at det sandsynligvis er blevet anvendt i kampene omkring Fallujah. Men har du set hvad hvid fosfor kan gøre? Det er et af de absolut mest modbydelige våben jeg kender til. Det selvantænder, brænder som det rene Helvede, giver brandsår som særdeles svært heler igen - og er derudover særdeles giftigt. Ingen diskussion om at napalm ER et grusomt våben som slet ikke hører hjemme i nogen konflikt, men fosfor har så mange ekstra modbydelige effekter, som betyder at det bedre falder ind under betegnelsen "kemiske våben".

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Der er så vidt jeg ved intet bevis for at man har brugt napalm. Det er højst sandsynligt at det napalm-lignende stof man har haft rapporter om nærmere var hvid fosfor.

Titel:
Medlem

Prøv at se denne Italienske dukumentar film om angrebet på fallutja og brugen af kemiske våben. Den tager en lille halv time at se, men den er det vær.

http://www.rainews24.rai.it/ran24/inchiesta/video.asp

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

dankdawg skrev:
Der er så vidt jeg ved intet bevis for at man har brugt napalm. Det er højst sandsynligt at det napalm-lignende stof man har haft rapporter om nærmere var hvid fosfor.

Jo, der BLEV brugt napalm under kampene i Fallujah. -Sorry to say - det er dokumenteret i den film, raunholt har linket til... (dokumentar).
Se filmen her: http://www.rainews24.rai.it/ran24/inchiesta/video.asp

Tak for linket til filmen iøvrigt, raunholt!
:!:
Alle mennesker burde se den film.

D.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

I øvrigt kan det vel være ligemeget, om det er napalm eller hvid fosfor, man får smidt i nakken..
Groteskt hvad regeringer kan finde på, at bruge skattepengene på!!!

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Stonez skrev:
I øvrigt kan det vel være ligemeget, om det er napalm eller hvid fosfor, man får smidt i nakken..
Groteskt hvad regeringer kan finde på, at bruge skattepengene på!!!

Det er lige meget for dem der får det i nakken, men fra et internationalt juridisk synspunkt er det ikke lige meget. Er enig i at begge dele er forkasteligt, men så vidt jeg er informeret er de tidlige rapporter om brug af napalm forkerte. Al Jazeera bragte dem også, men det gør det ikke dokumenteret. Der var nemlig en del der troede det da de så virkningerne, men senere har USA såindrømmet at det var hvid fosfor. Det er i hvert fald hvad jeg har kunnet læse mig til. Kan desværre ikke lige få filmen til at virke, men alt andet jeg har læst og hørt i medier understøtter hvad jeg siger.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
MAn kan sige at udfra de betragtning at hvid phosphor er et grundstof og ikke en direkte syntetisk fremstillet kemikalie så kan man vel give dem ret, men det viser også hvordan de vender og drejer tingene til deres egen fordel...

Nu bør det også i den forbindelse nævnes ´de eksempler hvor der er fremkommet beskyldninger for deres brug af Uran og dette sat i forbindelse med golf krigs syndrom, det fortæller noget om de symptomer på diktatur vi ser som en stigende trend i nogen af de allermest vestlige s¨kalte demokratiske og superkapitalistiske lande, en udvikling som vel næppe kan komme bag på mange set i betragtning af den manglende kapitale forståelse for nationaløkonomiens grundlæggende fejl

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Skive
He he.... Jeg har godt kastet min del af Fosfor granater. Det er et rigtigt ondt våben. Godt man ikke har fået smidt sådan en i hovedet.

Men nu skal vi jo huske på at det i Fallujha var mod oprører, så jeg kan ikke se problemet. Mon ikke amerikanerne brugte det som sidste udvej ?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jorden
Nu har jeg set den film som raunholt linkede til, og det var noget af en film må jeg sige.

Det er helt grotesk hvad USA har gjort i den her krig.
Sørgeligt!

Spearsdk skrev:
He he.... Jeg har godt kastet min del af Fosfor granater. Det er et rigtigt ondt våben. Godt man ikke har fået smidt sådan en i hovedet.

Men nu skal vi jo huske på at det i Fallujha var mod oprører, så jeg kan ikke se problemet. Mon ikke amerikanerne brugte det som sidste udvej ?

Hvem er du?!

Og hvad er det der reklamepis du har i din sig? Wtf?!

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Skive
Hvem jeg er ??? En ganske alm mand, som synes at vores tropper inkl. resten af koalitionen ikke får den anderkendelse de burde.

Det er et hårdt arbejde at bekæmpe irregulere styrker der ikke har hørt om Geneve........ De benytter sig af usle kneb, og blæser på om civil befolkningen kommer i klemme.

Mht min sig : hvis jeg får et medlem vil jeg få ca 0,005 cent om dagen, det samme vil medlemmet få, hvilket vil blive fordoblet mange gange med tiden. Det er gratis. Så hvorfor ikke ? Ingen taberer........

Spearsdk aka Rygern

Titel:
Dedikeret medlem

Spearsdk skrev:
Det er et hårdt arbejde at bekæmpe irregulere styrker der ikke har hørt om Geneve........ De benytter sig af usle kneb, og blæser på om civil befolkningen kommer i klemme.

Men svaret er vel ikke at man så selv gør det samme, vel?

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
SpearsDK > Det kan godt være, at de oprindeligt rykkede ind i Fallujah pga. nogle oprørere, men som det er blevet afsløret på landsdækkende TV, så var deres behandling af den store civilbefolkning der befandt sig i byen på det tidspunkt mildest talt ubehagelig. Mener endda at de skød nogle civile med vilje.

Mvh. Psyko

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]