Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 20:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: H2O2
Medlem

Geografisk sted: Østjylland
Hej hydrofolk!

Jeg har indtil nu brugt H2O2 fra "flora", den gartnerne bruger, og brugt deres anvisninger. Nu er jeg så løbet tør, og har i stedet anskaffet mig noget 35% fra matas - En hel del billigere :wink: Her kunne jeg godt bruge hjælp med doseringen. ("flora" angiver ikke opløsningens styrke i %)

Takker

Titel:
Jeg tynder mit 35% H2o2 op med deminiraliseret vand så det ikke er så stærkt, du skal ikke bruge ret meget af det og slet ikke i 35% opløsningen. Den bør håndteres med varsomhed og gerne iført gummi hansker, du bør måske heller ikke følge alle de råd jeg høre du fik på DCF.

Hvad skrev de på DCF??? 100 ml pr 50 L vand eller sådan noget LOL

Jeg ville personligt ikke tilsætte 100 ml 35% h202 til mit resovior på 50L, måske hvis der ikke var planter i systemet og jeg forsøgte at rense det eller noget.

Helt ærligt så giver jeg bare dem en sjat i ny og næ, men h202 er ikke noget man bør tilsætte dagligt IMO og det er ikke nødvendigt. Alm iltning af vandet med en luft pumpe er langt mere effectivt, både til iltning og til at holde vandet sundt.

Det er langt mere optimalt at få lavet en sund vandkultur frem for konstant at sterilisere den, h2o2 slå bakterier i vandt ihjæl og enzymer og hvad der ellers lever der. Det er jo godt nok hvis man har noget crap i vandet, men der findes også en masse bakterier og enzymre som er sunde og gavnlige for planten. Dem slår man også ihjæl eller tilbage, hver gang du tilsætter h2o2 - det er lidt lige som at ha akvarie!

Jeg vil tro jeg tilsætter 30-50 ml 35% h2o2 til 150 L rent vand når jeg husker det, men det er ikke ret tit jeg starter op med at rense mit rene vand fra hanen. Når jeg gør mine bubblere rene osv. så får det en skrap opløsning af h2o2, der efter får det lov at stå 24 timer i blød, i en god Citronsyre opløsning.

Jeg håber det kan bruges til noget

MVH
Piercer :twisted:

Titel:
Medlem

jeg har en længere forklaring fra et nirvana-forum ( i må hellere selv tygge jer igennem det)
http://forum.cannabis-seeds.cc/index.ph ... 32&hl=h2o2

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]