Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 13:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hejsa..!

Jeg har nu i ca. halvandet år røget hash hver dag,, men nu har mine venner & min mor overtalt mig til at prøve at stoppe..

Har ikk røget i 2 dage - indtil i aften. Har haft de vildeste svedture næsten konstant de sidste 2 dage, så måtte bare købe 2 g og ryge lidt, bare for at stoppe svedturene.

Psykisk set går det egentlig meget godt,, prøver at holde mig beskæftiget, :o

Men vil lige høre om der er nogen der har et bud på hvor længe disse svedture vil fortsætte..?!

Er det en go idé at lige trappe ned en uges tid inden man prøver at holde helt..?!

Mvh
KP

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Efter min mening skal du ikke trappe ned, men stoppe helt med det samme. Tag den beslutning, at du slet ikke vil ryge mere. De første 3-4 dage kan godt være ret slemme idét du vil være meget rastløs og tænke utrolig meget på det.
Svedeturene du snakker om, har jeg selv kun oplevet om natten, jeg tror det skyldes de ret intense drømme man får af et rygestop. Når du har klaret en lille uge, bør du have det noget bedre og det bliver herefter nemmere og nemmere at holde det.

Brug også søgemaskinen. :)

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Hey!

Altså selvfølgelig ville det mest behagelige være at trappe stille og roligt ned, men for mig at se er det de færeste som kan det. Man ryger alt for hurtigt tilbage når man endnu en gang finder ud af hvor dejligt det er at ryge når man ikke gør det så tit igen, hvis du kan følge mig?

Da jeg stoppede, også efter ca. 1½-2 års daglig røg var de kraftigste abstinenser der i helt op til en måned efter, efter hvad jeg kan huske. Men det føles som en uendelighed! Motion, venner (der ikke ryger den brede), damer, sprut og fester hjælper utroligt meget på tankerne.. Kom ud i naturen, mød nye mennesker osv. Bare sørg for at du ikke ender på din flade som da du røg, det bliver for let at tænde op igen.

Held og lykke her fra. Jeg er selv utroligt glad for at jeg stoppede, i dag har jeg ingen problemer med at ryge en sjælden gang i mellem. Det er fedt!

Hygge

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
De første par dage er uudholdelige, søvn og spise kan man glemme alt om. Men synes efter 3-4 dage uden hash, begynder man allerede at få det meget bedre end da man røg. Man begynder og huske igen, ens drømme kommer tilbage og man er generelt bare meget mere frisk og glad.

Jeg har stoppet med den fede _mange_ (læs: rigtig mange) gange, men er røget tilbage hver gang. Nu er jeg dog endelig stoppet med at ryge på daglig basis, men minimum 3 gange om ugen bliver der fyret op..

PS: Det er selvfølgelig kun mine erfaringer!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rundt på gulvet
Ja, de første 2-3 dage er altid de værste, har os holdt pause et par gange eller mange ;) .. .

men det der med at kun ryge 3 gange om ugen som du siger der thafreak, så vil det sige du har 4 dage du sover af helvedes til i ? det må det da være hvis du lige holder den kørende med 3 dange om ugen så manger du jo hash de andre 4 dage..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg synes det kommer meget an på hvor meget man ryger, førhen da jeg røg bong og mange joints, kunne jeg sku ikke sove uden at havde røget.
Men nu da jeg ryger 2-3 joints om dagen. Er det ikke et problem at sove den dag eller to om ugen hvor jeg med egen vilje ikke ryger. Så det med at skære ned er en god ting, meen hvis du har aftalt med dig selv og eller andre at stop nu, så skal du ikke bruge det som undskyldning! for man kan jo godt uden at trappe ned først. Denne metode med at stoppe fra den ene dag til den anden er bedst for mange.
Min plan om at holde med hverdags rygning har stået på i ert års tid og har "kun" resulteret i et meget lavere forbrug. hvad jeg selv er godt nok tilfreds med, men det er jo bare det at hverdagsrygning ikke er en holdbar plan igennem hele livet!!

Titel:
Junior medlem

Hey. Prøv at søg i google på smash+vestsjælland eller noget i den art. Ihvertfald smash. Det en sms tjeneste der efter sigende skulle holde dig motiveret for at stoppe . . det koster intet. prøv det evt.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Theis J skrev:
Ja, de første 2-3 dage er altid de værste, har os holdt pause et par gange eller mange ;) .. .

men det der med at kun ryge 3 gange om ugen som du siger der thafreak, så vil det sige du har 4 dage du sover af helvedes til i ? det må det da være hvis du lige holder den kørende med 3 dange om ugen så manger du jo hash de andre 4 dage..

Nej, det vil sige jeg sover fint 4 dage om ugen, og sover ekstra tungt (og længe) 3 dage om ugen ;) Jeg har ikke nogen søvnproblemer som følge af mit forbrug af hash.

Titel:
Medlem

du kan evt. tage i svømmehallen, benytte sauna eller tage nogle svømmeture.
først og fremmest er det ret behagligt og for det andet kan det være godt at få svedt nogle af de stoffer ud som du har i kroppen.
sidst jeg var i svømmehallen var jeg inde i et dampbad. det var røvvartm, varmere end i en sauna. sveden drev af mig.
jeg synes at tage en svømmetur og benytte sauna, dampbad og spabad får en til at slappe af og koncentrere sig lidt mere. især hvis man har svedturer og ryster.
desuden kan man få the der kan afgifter kroppen.
jeg så en te forleden hos en urte/øko-handel der hed detox (jeg kan ikke huske mærket/firmaet).
jeg købte selv en pose af et andet mærke men jeg har ikke benyttet den endnu. den skulle være rensende/vandrivende. theén hedder "rensende the" 84-14.
hjemmesiden hedder http://www.natur-drogeriet.dk/ men der er kun en masse info om firmaet og dens historie.
man kan få noget der hedder ask/aske.. det renser vist også kroppen.
ens krop bruger også vitaminer for at afgifte kroppen.
man kan få nogle billige til 29.95 i f.eks fakta

Senest rettet af hampdyrker 06 apr 2006 10:35, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem

forresten. hold med det samme. lad være med at trappe ned.
hvis du siger til dig selv at du vil trappe ned ryger du hver dag og hober nye stoffer i kroppen.
lysten forsvinder alt efter hvor stor en pause du har haft uden brug af hash. men du bliver nødt til at beskæftige dig med noget.
f.eks en svømmetur til rysteren :wink:
jeg har røget i ca. 5½-6år til hverdag og jeg er begyndt at holde pauser på 6dage ca inden at jeg ryger igen.
jeg røg igår og kan sagtens mærke at jeg ikke er ligeså afhængig som jeg var for et ½år siden.
det der har hjulpet er min egen irretation over at jeg ikke kan holde og så at finde på noget at lave når jeg får lyst til at ryge.
det der har hjulpet bedst er turen i svømmehallen.

Titel:
Medlem

ok!!
jeg har lige drukket en enkel kop (stor kop/krus) rensende the og jeg kan da mærke at jeg er begyndt at svede. (ca. 20-30min efter at jeg har drukket den.)
desuden synes jeg at jeg kan mærke mit hovede være lidt mere frisk/ begynder at klare lidt op.
jeg skal nok lige fortælle om det får en stører virkning inden for den næste uges tid. men nu skal jeg også lige ryge et par J´s kl 14.00 med en kammerat da jeg lige købte noget godt hash igår. vi betalte sgu f***ing 70kr pr g. og jeg kan sgu få nepal af en ven til en 50´er hvis jeg køber mere end et gram. :twisted: :evil:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

hampdyrker skrev:
men nu skal jeg også lige ryge et par J´s kl 14.00 med en kammerat da jeg lige købte noget godt hash igår. vi betalte sgu f***ing 70kr pr g. og jeg kan sgu få nepal af en ven til en 50´er hvis jeg køber mere end et gram. :twisted: :evil:

Er du ikke lidt stupid?

Titel:
Medlem

det ved jeg ikke helt...
min ven kom nu aldrig.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

argh mig der er for skæv.. jeg så forkert på navnene.. sorry hampdyrker ;)

Titel:
Junior medlem

Nu har jeg ikk røget siden jeg skrev dette indlæg..

Er også begyndt på fodboldtræning her til aften,, skal vist til at være lidt aktiv igen.. Før i tiden dyrkede jeg sport 3-4 dage om ugen,, så det er ikk fordi jeg ikk har interresse i at dyrke noget motion og sån...! hehe..

Og imorgen aften rejser jeg til Tyrkiet - en uges ferie,, :D Såå når jeg kommer hjem derfra skulle det da gerne begynde at blive meget bedre,, håber jeg da,, :?

Tak for alle jeres input..

Har fundet den der smash hjemmeside, :wink: Kunne da evt. være en mulighed..

Titel:
Medlem

Det lyder godt, at du er i gang med at klare op i hovedet. En klog mand sagde en gang til mig: man stopper ikke med at ryge. Man lader være med at ryge.. og så er spørgsmålet bare hvor meget viljestyrke man har til at lade være med at ryge hele tiden... good luck there m8 :)

Titel:
Dedikeret medlem

Ice-t: Jeg har vist skrevet det her i et lignende indlæg før, men vedkommende syntes at kunne bruge rådet, så her får du det også:

Hvis du fortsætter dit rygestop, kommer der sandsynligvis en periode, hvor du får så meget "tankemylder," at du tror, du er ved at blive gak. Det er du ikke! Det er helt normalt. Bare fortsæt med rygestoppet, så skal du nok klare helt op.

Held og lykke med det!

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: W00T =P
Jeg kender godt det hvor man ikke kan sove en skid fordi man bare ligger og tænker på hash, hvis man ikke har flere penge eller man er tæt på at få løn og har planer om at købe noget :) det er sygt iriterende..

det du skal gøre er at stoppe Helt!. Ryg resten af dit hash og stop 100 % hvis du vil stoppe--

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Skive
Godt klaret kammerat

Klap dig selv på skulderen.... Du fortjener det sgu :D

Titel:
Junior medlem

Hej Alle..

Tak for rådene,, :)

Havde en mega fed ferie i tyrkiet,, total hash fri.. Har ikk røget i næsten 2 uger nu, og er klaret mega meget op i hovedet,, :shock:

Kommer stadig lige nogle tidspunkter med "tankemylder" men syntes selv det går rigtig godt..

Havde en 2-3 dage da jeg var i tyrkiet med hvor jeg begyndte at "drømme" igen - men det føltes sgu som nogle af de værste maridter jeg nogensinde har haft.. Men er vel ozz helt normalt ? ?! :?

Har kun haft det en gang efter jeg er kommet hjem..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]