Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jun 2025 20:55

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Øen.
Hej mig og en ven skal snart prøve LSD for først gang men jeg er sygelig bange for at få et bad trip. Nu er jeg simpelthen træt af at høre på andre folk sir at det er bare umuligt og der kan ikke ske dig noget men nu vil jeg sku se statestik er der en eller anden der ude der ville lægge et link eller noget eller bare skrive hvor stor chance der er for evigheds trip og alt det lort..!?

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Evighedstrip lyder IMO umuligt. Men derfor kan man jo sagtens have en meget dårlig oplevelse. Hvis du er så bange for at trippe, så start med at læs lidt om LSD, eller hvad du nu vil prøve, så vil jeg mene din frygt lige så stille vil fortage sig.
Lad i hvert fald være med at indtage LSD hvis du er meget bange for "evighedstrip" og lignende.
Men altså statistik.. Selv om der er 1904827 mennesker der ikke har haft et ubehageligt trip, eller 3756375378 der har fået en gaffel i øret, betyder det jo ikke det sker for dig - eller at risikoen på nogen måde er ændret.

Det at du har placeret emnet i "medaljens bagside" siger mig at du ikke er helt tryg ved situationen. Ingen grund til at være ked af at takke nej til noget man ikke er tryg ved, eller klar til. :idea:

Titel:
Insane psychedelia user!

Hvis du er sygeligt bange for et bad trip, så vil jeg på det kraftigste fraråde dig at trippe, da din frygt for bad trip i sig selv kan katalysere et bad trip. Det er vi efterhånden mange der har oplevet, ja, det er vel nærmest lidt af en klassisk psykonautfejl.

Jeg tvivler lidt på at Gallup har været ude og undersøge hvor stor en procentdel af befolkningen, der har haft et bad trip, eller fået en psykose af psykedeliske stoffer, og man kan umuligt sætte en værdi på, hvor stor en sandsynlighed, der er for at du har et bad trip. Sandsynligheden afhænger af visse variable som: Set (din sindstilstand), setting (omgivelser), erfaring, osv. Man kan aldrig være helt sikker på at ens trip vil være ren glæde og fornøjelse, men tager man sine forholdsregler, så skulle jeg mene at risikoen for bad trip er ret lille.

Til slut vil jeg pointere at det hedder ikke chance, når man taler om sandsynligheden for at noget negativt finder sted, det hedder risiko. Lær det, DK!

Forresten...DU FÅR IKKE BEDRE SVAR BARE FORDI DU SKRIVER TING MED CAPSLOCK OG FREMHÆVET SKRIFT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!. Tværtimod er det ret irriterende at læse, og mange vil sandsynligvis stemple dig som et utålmodigt fjols - Så lad lige vær med det en anden gang.

edit: Et PaR UdRåbSteGn slEtTeT tIl ÆrE foR MaLkAvI-sNuT, fOrDi HaN eR sÅ sØd *Ss*

Senest rettet af Dr. Phibes 31 mar 2006 08:17, rettet i alt 1 gang.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg tror stadig ikke på begrebet "evighedstrip" :!:

Titel:
Dedikeret medlem

der er vel folk der kommer i et badtrips og af den grund gør nogle meget uansvarlige ting imens for at få det til at stoppe.

sørg for at have dine settings iorden og at de norme ting i hverdagen er klaret såsom vasketøj opvask og lign. det kan irretere en meget hvis det venter dagen efter og måske kan det få dine tanker ud på et sidespor.

ses wanker din tyr

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
LSD forstærker den sindsstemning op som du er i på det tidspunkt hvor du tager LSD'en, så hvis du er meget bange for et badtrip, bliver du højest sandsynligt helt vanvittigt bange når LSD'en begynder at virke.

Med andre ord, lad være med at tage LSD hvis du ikke føler dig afklaret med det.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Statistik over bad trips.. Det minder mig om de spørgsmål jeg stilte da jeg selv var noob..
Der er ikke statestikker over den slags.. Mange (ink. jeg selv) har holdt det for sig selv når det er sket. Hvis myndighederne finder ud af det er det som at skyde sig selv i foden.. Medierne vil være over en som en lindorm og smide dit navn ud i offentligheden.. Paranoid? måske.. måske ikke :wink:

Men det jeg siger er, at du ikke kan finde statestikker over den slags lige meget hvor meget du søger dem..

Btw. så har jeg selv brugt LSD til at komme mig over et bad trip, så det kan have lige modsatte virkning af den du snakker om der :wink:

Derfor ELSKER Cope LSD tit :oops:

/IC

Titel:
Dedikeret medlem

jeg kan sige til den information at wanker skal prøve lsd næste lørdag hvis han føler sig klar og ikke ændrer mening..

dog er det osse op til mig da jeg skal være HELT sikker på han er klar så har sendt ham herind et par dage :) !

Titel:
Medlem
Brugeravatar

ja tak for jeres svar any ways (selv om jeg ikke kom et hak videre)

Jeg har tænkt over det meget her på det sidste men tror sku jeg gør det. Men ville stadig lige være sikker så jeg læser nok lidt videre i trip reporterne og søger lidt mere.

PS det der noob og det sir mig sku ikke så meget da det her for mig bare er en side hvor man får viden og ikke skal nedgøres :roll: og det samme går til Dr.Phipes Bare fordi man laver en fejl skal man så absolut se det med stort i turkis farve i sit emne?

Senest rettet af Rindom 31 mar 2006 12:39, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem

altellerintet gør din avatar mindre 8 :lol:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Heh kunne sku ikke finde den mindre SiCriS men jeg tager bare den næst bedste. :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

RinDom skrev:
Hej mig og en ven skal snart prøve LSD for først gang men jeg er sygelig bange for at få et bad trip. Nu er jeg simpelthen træt af at høre på andre folk sir at det er bare umuligt og der kan ikke ske dig noget men nu vil jeg sku se statestik er der en eller anden der ude der ville lægge et link eller noget eller bare skrive hvor stor chance der er for evigheds trip og alt det lort..!?

Og hvis du havde en statistik, der sagde, at 1/1000 får et dårligt trip, hvad så? Det du virkelig kan bruge til noget, er det om Set og Setting. Og dit Set er nok det værst tænkelige: sygelig frygt for at opleve bad trip. Det er ikke en særlig konstruktiv indgangsvinkel til noget.

Så sæt dig hellere ned og lær dit stof at kende, og prøv at finde ud af, om alle historierne om evighedstrip findes eller ikke. Hvad er myter og hvad er fact? (Check altid erowid.org )

@Phibes: er det ikke dit udbrud i turkis, der fucker hele denne tråd og rykker indholdet?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Sygelig og sygelig det tager jeg i mig igen men jeg indrømer at jeg er en lille smule bange for det. Jeg kan se jeres pointe med statestik og vil gerne ændre mit spørgsmål så. Hvad kunne jeg gøre for at undgå bad trip er der nogle små fifs og triks eller lever bad trips bare på uheld hvis i ved hvad jeg mener.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
RinDom skrev:
Sygelig og sygelig det tager jeg i mig igen men jeg indrømer at jeg er en lille smule bange for det. Jeg kan se jeres pointe med statestik og vil gerne ændre mit spørgsmål så. Hvad kunne jeg gøre for at undgå bad trip er der nogle små fifs og triks eller lever bad trips bare på uheld hvis i ved hvad jeg mener.

brugbare råd til den første psykoaktive oplevelse

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Ud over det link ThirdEyeFlood lige har smidt, så vil jeg råde dig til at kigge dig lidt omkring på siden.. Der er utallige tråde omhandlende første psykedeliske oplevelse, om det så er svampe, DMT, LSD eller what ever så gælder de fleste "regler" for dem alle..

Held og lykke :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Hvis du skal prøve det er det jo netop det vigtigste ikke at være bange for hvad du oplever.

RinDom:

Sørg for at være et sted hvor du kan komme væk fra eventuelle mennesker når du begynder at trippe.

Du skal også være 100 på at din ven vil gå med dig hvis du eventuelt vil et andet sted hen.

LSD var det første psykadelika jeg prøvede. Ret forsigtigt med kun lidt over ½ mærke.

"In many shamanic societies, if you came to a medicine person complaining of being disheartened, dispirited, or depressed, they would ask one of four questions: When did you stop dancing? When did you stop singing? When did you stop being enchanted by stories? When did you stop finding comfort in the sweet territory of silence?"
-Gabrielle Roth

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Lad være med at tage et så kraftigt psykedelika som LSD, hvis du er "røv hamrende bange" eller hvordan du nu formulerede det :)

Læs om det, læs en masse triprapporter, forumindlæg og debatter og lær stoffet at kende før du prøver det!

Alle er nervøse i en eller anden grad første gang, men hvis man er decideret bange så synes jeg ikke man skal trippe. Det er netop der det går galt ;)

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Norge tæt på slalom bakkerne
Dextrose skrev:

Så har du vist ikke mødt "fætter Guf" fra Kolding .. en lidt ældre mand der har taget seriøst skade af de stoffer m.m. han indtog i 70erne
Han tuller rundt i sin egen lille drømmeverden endnu

RinDom
Hvis du ikke har taget trip før og er nervøs for at få bad trip/ evigheds .. så lad være.

Har selv prøvet at trippe et par gange (læs mange) og har heldigvis været forskånet for at få en dårlig oplevelse. Men har set folk der er røget direkte på den lukkede i et par uger fordi de ikke kunne håndtere det der skete med dem.
Det kræver en vis psyke som mange ikke har Ok de fleste her har vist ;)

"Skal jeg give mere kage?"

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jorden
NeedMoreWeed skrev:
Dextrose skrev:

Så har du vist ikke mødt "fætter Guf" fra Kolding .. en lidt ældre mand der har taget seriøst skade af de stoffer m.m. han indtog i 70erne

RinDom
Hvis du ikke har taget trip før og er nervøs for at få bad trip/ evigheds .. så lad være.

Har selv prøvet at trippe et par gange (læs mange) og har heldigvis været forskånet for at få en dårlig oplevelse. Men har set folk der er røget direkte på den lukkede i et par uger fordi de ikke kunne håndtere det der skete med dem.
Det kræver en vis psyke som mange ikke har Ok de fleste her har vist ;)

"Skal jeg give mere kage?"

Omfg det er ligesom halifaxx hvis sagde i en anden tråd:

Fuck hvor proventielt!! :shock:

Daamn det er helt ude på landet hvor landmændsknægtene tager lsd og ryger på den lukkede :lol: I lyder ikke særlig harm-reduction agtige ^^

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

NeedMoreWeed skrev:
Dextrose skrev:

Der er forskel på at få en ændret tankegang af psykedelika og på at rende rundt på et evigt bad trip.. TRO MIG når jeg påstår.. Den person var død nu hvis han virkelig har haft bad trip siden..
Det jeg mener er, at det godt kan være at han er mystisk for dig, men måske er han han bare ændret så kraftigt at han har svært ved at passe ind i samfundet igen.. Det kan jeg godt forstille mig at man kan blive "for evigt". Men han hygger sig garanteret!

Mht. dig RinDom.. Så får du lidt positive vibrationer herfra.. Denne tråd har handlet så meget om det negative om LSD, og jeg tror ikke det hjælper dit humør før trippet :wink:
Kan du have et godt trip, og nyd det nu mens det er der..

Mvh. IC

Ps. hold nu dosen forholdsvis lav første gang.. Det er lidt en regel indenfor jomfru-rejsende fremtids psykonauter :wink:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]