Psyko skrev:
Hvis du ikke kan lide biltrafik
Jeg har skam ikke noget imod bil-traffik. Jeg nævner det bare som et eksempel på et område hvor nogen må lide under andre's lyst (præcis som man som ikke-ryger må, når man går på en offentlig restaurent hvor ejeren tillader rygning)
Psyko skrev:
Man kan selvfølgelig diskutere om folk kører for meget rundt i deres, men der er ingen tvivl om, at man i et fortravlet samfund som det danske har brug for biler.
Men rygere har også brug for deres cigaretter. Og både biler og cigaretter handler dybest set om livs-kvalitet. Man _kan_ altså godt leve uden bil, og ergo er den ikke en nødvendighed.
Det er ikke for at slå på bilister eller folk der er glade for deres bil, og som måske endda elsker at køre formåls-løse søndags-ture i den (det synes jeg selv ka' være meget dejligt). Det er bare for at på-pege at vi alle må bøje os lidt for hinanden's ønsker om livs-kvalitet, hvis ikke alting ska' blive for surt.
Dr. Phibes skrev:
Ja, du har ret

. Jeg ved heller ikke hvad der egentlig gik af mig, et øjebliks naiv optimisme måske.
HardcoreWizard skrev:
Ja, biler er forurenende, men det er altså et langt mere kompliceret område at lave om på!
Al lov-givning vedtages af de samme grønne knapper i folke-tinget. At sige traffik er ih-så-åh-så kompliceret og ikke ka' røres ved, er udelukkende en dårlig undskyldning.
Den eneste grund til at man ikke tør forbyde bil-os (når den skabes for at hente en chokolade-belagt basse), er udelukkende fordi der findes så mange bilister at de udgør en _magt-faktor_. AKA real-politik og ikke en skid andet (og for lige at gentage, bare for en sikkerheds skyld, så har jeg intet imod bilister eller bilisme. Jeg mener bare det må være ejeren af den givne restaurent der selv bestemmer over det han ejer, præcis ligesom en bil-ejer selv bestemmer om han vil bruge bilen udelukkende til korte ture til bageren)