1RB The best skrev:
hmmm. ved ikke hvor du har det fra med DDT mod coca-planter, men tror ikke at det er noget det bruges i den forbindelse, da det er et insekticid.
Det ka' godt være jeg husker forkert. Jeg mener bare at ha' læst eller set at man i kampen mod narko havde brugt gift sprøjtet fra fly (lidt i stil med agent-orange metoden i vietnam) over formodede koka-plantager i syd-amerika. Men det er muligt jeg ta'r fejl, eller at det ikke lige var DDT men noget andet giftigt.
1RB The best skrev:
mit bud er der nok anvendes div gift i forbindelse med dyrkningen, men ikke i et omfang der er værer end peberfrugter fra spanien...
har dog for en del år siden hørt rygter om at der på et tidspunkt var noget tjald i omløb som indholdt noget blypulver, men har dog ikke kunne finde en bekræftigelse herpå.
Bly-pulver i konsum-varer lyder ikke specielt rart, så la' os håbe det bare var en and

Jeg er ikke specielt bekymret for at dem der dyrker eller sælger hash er interesseret i at gøre det giftigt, de lever jo trods alt af deres kunder og ønsker formentlig derfor at de også lever så længe som muligt så de ka' købe så meget som muligt. Men regeringer der bekæmper narko, og som måske behandler det som Ukrudt, ku' jeg godt være bekymret for ku' finde på at bruge gift i bekæmpelsen. Gift som måske ku' ende i det færdige produkt, og som måske derfor ku' forvolde Unødvendige skader hos slut-brugeren.
1RB The best skrev:
men der er da ingen tvivl om at det sikkert ville være bedre hvis det var lovligt med hash, da det så kunne pålægges en analyse og div kontroller...
Ja, det undrer også mig, meget, at regeringen (ikke kun den danske, men alle der bekæmper narko) ikke vil sætte sundheden som første-prioritet, men istedet synes det er iorden at spille hasard med folk's helbred.