Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 08:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Egypten
Junior medlem

Hey :]

Her om 14 dage drager jeg en tur til Sharm el Sheik i en uges tid :)
Inden jeg tar afsted ville jeg høre om der var nogle interessante ting (f.eks frø) man kunne tage med hjem, til både dyrkning og indtagelse.

Jeg har ingen idé om hvad jeg skal lede efter i egypten, så det er derfor jeg spørger :)

Håber ikke dette topic er meget unødvendigt, ellers undskylder jeg mange gange.

Titel: Re: Egypten
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jorden
omena skrev:
Hey :]

Her om 14 dage drager jeg en tur til Sharm el Sheik i en uges tid :)
Inden jeg tar afsted ville jeg høre om der var nogle interessante ting (f.eks frø) man kunne tage med hjem, til både dyrkning og indtagelse.

Jeg har ingen idé om hvad jeg skal lede efter i egypten, så det er derfor jeg spørger :)

Håber ikke dette topic er meget unødvendigt, ellers undskylder jeg mange gange.

Egyptens politik mht. stoffer er MEGET streng!

Jeg vil på det kraftigste fraråde dig at prøve på at smugle stoffer ind eller ud af et arabisk land!

Junior medlem

c0ne skrev:

Jeg vil på det kraftigste fraråde dig at prøve på at smugle stoffer ind eller ud af et arabisk land!

Nu skal jeg gøre det klart: Lovlige *ting* f.eks lovlige frø.

Jeg ved lige ikke hvor du fik "smugle" fra, men altså.. så skal jeg fortælle dig at jeg skal på ferie, og ikke på opium-smugletur, hvis det var det du misforstod? ;P

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jorden
omena skrev:
c0ne skrev:

Jeg ved lige ikke hvor du fik "smugle" fra, men altså.. så skal jeg fortælle dig at jeg skal på ferie, og ikke på opium-smugletur, hvis det var det du misforstod? ;P

Okay vidste ikke det var lovlige frø. Du skrev jo trods alt herinde, troede du mente nogle gode sjove frø du kan få noget ud af fra et psykedelisk synspunkt.
Det var skam heller ikke det jeg mente.

Mente ikke smugle på den måde, mente bare at tage lidt med hjem eller med derud. Selv det er farligt. Der skal ikke meget ulovligt til så slår de hårdt.

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Jeg vil foreslå at du køber en hawaii-skjorte og en flaske whisky (eller sådan noget) med hjem, og køber dine sjove frø og urter over nettet hjemmefra istedet for. At slæbe noget bare lidt tvivlsomt over Egyptens grænse er at udsætte sig selv for en unødig risiko, og du kan med garanti finde federe ting på nettet end du kan i Egypten (hvis du da overhovdet kan finde noget af den slags i Egypten til at starte med).

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
tvivler også på at du kan få frø fra egypten til at spire i det kolde nord :wink:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Hvis du kan få fat i nogle Nymphaea caerulea (blå lotus) frø, kunne du jo prøve at dyrke dem i et babybadekar når du kom hjem.

Junior medlem

c0ne skrev:
omena skrev:
c0ne skrev:

Okay vidste ikke det var lovlige frø. Du skrev jo trods alt herinde, troede du mente nogle gode sjove frø du kan få noget ud af fra et psykedelisk synspunkt.
Det var skam heller ikke det jeg mente.

Mente ikke smugle på den måde, mente bare at tage lidt med hjem eller med derud. Selv det er farligt. Der skal ikke meget ulovligt til så slår de hårdt.

Okay :) - men f.eks HBWR er vel ikke ulovligt i egypten? Hvis de frø overhoved kan fås der..

Titel:
Junior medlem

Drupe skrev:
Jeg vil foreslå at du køber en hawaii-skjorte og en flaske whisky (eller sådan noget) med hjem, og køber dine sjove frø og urter over nettet hjemmefra istedet for. At slæbe noget bare lidt tvivlsomt over Egyptens grænse er at udsætte sig selv for en unødig risiko, og du kan med garanti finde federe ting på nettet end du kan i Egypten (hvis du da overhovdet kan finde noget af den slags i Egypten til at starte med).

Det er netop det jeg tænkte på, altså, at slippe for at købe over nettet :P
Det jeg tænkte på var hvis muligheden er der, at købe frø MEGET billigere i egypten, og hvis de er billige :P

Titel:
Junior medlem

Ashoka skrev:
Hvis du kan få fat i nogle Nymphaea caerulea (blå lotus) frø, kunne du jo prøve at dyrke dem i et babybadekar når du kom hjem.

SKAL blå lotus helst ha' et varmt klima, eller kan de godt være udenfor?
Jeg bor på en lille "gård" med 5 tønderland, og endda en lille fin sø, som de evt. kunne være i, hvis det er muligt? :P

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
omena skrev:
Ashoka skrev:

SKAL blå lotus helst ha' et varmt klima, eller kan de godt være udenfor?
Jeg bor på en lille "gård" med 5 tønderland, og endda en lille fin sø, som de evt. kunne være i, hvis det er muligt? :P

Med en forskel på 20-30 grader om sommeren, tror jeg næppe du skal regne med det!
Men jeg er ikke ekspert i planter (endnu), så...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]