Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 aug 2025 08:24

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Jeg faldt netop i dag over et udmærket tilbud på M.C. Escher-plakater, da jeg var taget til Statens Museum for Kunst, for at foretage mig noget i det gode vejr. Man lægger 70 kr i Arnold Busck's butik inde i SMK, og får så til gengæld 14 Escher-plakater på ret kraftigt karton, og i A3 størrelse. Dvs. 5 kr. pr billede. Alle i sort-hvid. Samlingen hedder "portfolio", og man skal selv pille plakaterne ud af sammenhæftningen, men det er intet problem, da det er lavet til at kunne blive fjernet nemt og bekvemt.

Motiverne er mange af de kendte, men fremfor en række navne som ingen alligevel kan huske en rygende fis af, er det vist nemmere at henvise hertil, hvor jeg har uploadet 13 af de 14 motiver. Ja, den sidste kunne jeg desværre ikke finde i min art-mappe på computeren.

Jeg syntes blot lige at jeg ville gøre opmærksom på dette tilbud, som det virker til at de vil have et godt stykke tid endnu. Om "portfolioen" også kan købes i AB på strøget ved jeg ikke, men måske et forsøg værd.

Billede

Hvad jeg til gengæld ved, er at man i Arnold Busck på strøget kan få alt hvad Dan Turéll aka. Onkel Danny i tidens løb har fortalt af historier om bylivet - "Det Hele" - til 160 kr. Ret billigt for en 735 siders hardback ville jeg mene. Især når bogen *lige* er udkommet. For at mane enhver spekulation om kreativt salgsarbejde til jorden, bør jeg måske nævne at selvsamme bog stensikkert også føres i andre boghandlere. :-)

Såvidt dagens åndelige indkøbstips - ha' det skidesmukt allesammen.

Mvt. Jesper.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: odense
Arh gad godt at have den der M.C.Esher portfolio.
Det er nogle fede plakater du har valgt, kan især godt lide "three worlds" og "hand with reflecting sphere" .. og rest.

Du ved vel ikke hvor lang tid dette tilbud gælder?

Titel:
Kaospilot

.steen. skrev:
Arh gad godt at have den der M.C.Esher portfolio.
Det er nogle fede plakater du har valgt, kan især godt lide "three worlds" og "hand with reflecting sphere" .. og rest.

Jeg har ikke selv valgt dem, da pakken er "statisk". Man får et sæt tegninger, og så må man tage til takke med dem man får. Men jeg følte mig dog ikke snydt, da der var et index på bagsiden af indpakningen, hvor jeg kunne se hvad der indgik.

.steen. skrev:
Du ved vel ikke hvor lang tid dette tilbud gælder?

Jeg vil skyde på at det bare er så længe haves. Desuden er det ikke fordi de ligefrem reklamerer på bilkamanér med "Prisbasker" skilte og deslige, næh nej, sagerne står bare og passer sig selv i et roterende udstillingsstativ.

I samme "serie" af portfolioer, kan man i øvrigt også finde mere klassiske kunstnere som fx. Monet - men det havde dog ikke min personlige interesse. ;)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: odense
Nåmen når det ikke ligefrem er en "Prisbasker" så regner jeg da med at de stadig har dem på tirsdag, hvor jeg har lokket min søster til at gå derind for mig. praise somebody!

For det er da klart en god tilfredsstillende blanding af hans værker de har inkluderet i denne portfolie.

Pyntegrej.. JA TAK!

Titel:
Kaospilot

.steen. skrev:
Nåmen når det ikke ligefrem er en "Prisbasker" så regner jeg da med at de stadig har dem på tirsdag, hvor jeg har lokket min søster til at gå derind for mig. praise somebody!

For det er da klart en god tilfredsstillende blanding af hans værker de har inkluderet i denne portfolie.

Pyntegrej.. JA TAK!

Jeg var lige dernede i dag for købe en "pakke" til svinet, og der var en syv stykker tilbage - ca. det samme som da jeg forlod stedet i går.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Citat:
Alle i sort-hvid

De fleste af Eshers billeder er i forvejen i sort-hvid, fordi de er litografier (stentryk) eller blyantstegninger. Bare lige en indskydning, og tak for tippet ;)

Titel:
Kaospilot

eedeolla skrev:
Citat:
Alle i sort-hvid

De fleste af Eshers billeder er i forvejen i sort-hvid, fordi de er litografier (stentryk) eller blyantstegninger. Bare lige en indskydning, og tak for tippet ;)

Det er jeg godt klar over (har haft et fag om trykkehistorie på dette semester hehe), men der findes også en del i farver, og jeg ville derfor på forhånd mane enhver tvivl i jorden. Nogle af de tegninger som jeg henviser til er jo også i farver, og det kunne derfor virke lidt misvisende.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Tak for tippet Jespar :D

Jeg skal helt sikkert have fingre i Dan Turèll-bogen, da jeg er stor fan af hans værker!

Kan anbefale hans Hard cover bog "Udvalgte Digte I" fra 1969-1974, som udkom i 2003. Jeg mener den koster 299,- men den er også tyk og den er lækkert udformet.

:-)

Drumstick

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]