Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 13 jul 2025 00:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: celofan pind
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Igloolik island
ville lige vise et pic af en celofan pind min kamarat har lavet af den celofan der er rundt pladen når man køber den.. det er som regel lavet af træfibre og bomuld. dette kan chekkes ved at brænde det og hvis det lugter af papir er det fjong. celofan til blomster og lign. kan ikke bruges..
billederne er lidt store men kan ikke finde ud af at gøre dem mindre..
Go Ryger..

[img][img]http://img110.imageshack.us/img110/2821/svb0294oc.jpg[/img][/img]

[img][img]http://img66.imageshack.us/img66/6475/svb0280pj.jpg[/img][/img]

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Plastic i lungerne *HAPS*

Titel:
DR-D skrev:
Plastic i lungerne *HAPS*

Ja tak !

Men nu er jeg rimelig doven, så jeg bore som regel bare huld gennem hele pladen på den længste led (hjørne til hjørne) og så sætter jeg lighteren til.

Så er den færdig rullet lige fra pakken, man er fri for tobak og bøvl med at rulle jointen.

Mmmm celofan

MVH
Piercer

Titel:
Medlem
Brugeravatar

yessirs.. som i måske kunne se i indlæget er der ikke noget plastic indblandet, men træfibre og bomuldsfibre..
men held og lykke med jeres plasticpinde...

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Citat:
lavet af den celofan der er rundt pladen når man køber den.. det er som regel lavet af træfibre og bomuld

Kilde tak!!!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

DR-D skrev:
Citat:
lavet af den celofan der er rundt pladen når man køber den.. det er som regel lavet af træfibre og bomuld

Kilde tak!!!

husker desværre ikke kilden, en eller anden hollansk side, og hørte det også fra en bums engang... men du kan jo vælge at tro på det eller ej, jeg er faktisk ligeglad, men jeg har røget den og ved hvad jeg ved. og som du måske også kan se på billedet brænder det ikke som plastic, og røgen er ikke sort som hvis du røg et sugerør.. men du kan jo prøve selv hvis det ikke er bevis nok for dig..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

du er klar over det er en hashplade og ikk en LP vi taler om ikk?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Citat:
en eller anden hollansk side, og hørte det også fra en bums engang

Ja hvis bare alt var så veldokumenteret som det! :roll:

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

DR-D> En pålidelig kilde der fortæller om hvad hash er pakket ind i?

Den bliver jo nok svær at finde.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jeg synes de ser ret fede ud, de der plastik-jays ;) Og hvis det er sandt at det er træ- og bomuldfibre alene, så er det da værd at prøve :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

thafreak skrev:
Jeg synes de ser ret fede ud, de der plastik-jays ;) Og hvis det er sandt at det er træ- og bomuldfibre alene, så er det da værd at prøve :)

precis, hvis du tvivler så meget på det DR-D så prøv det dog selv, istedet for at spille så smart med dine "pålidlige kilder" jeg har prøvet det forfanden, og ville nok ikke poste billeder af det og anbefale det hvis det havde været sådan en forfærtelig oplevelse for mig, som hvis jeg feks. havde rullet den af plastic.. men hvis du stadig tvivler og er for "klog" til at prøve det selv, så må du sku også selv om det..

Titel:
Insane psychedelia user!

http://en.wikipedia.org/wiki/Cellophane

Stram op, doktormand!

Jeg har dog ingen ide om hvad der sker når man oxiderer (læs: afbrænder) cellofan, eller om der kan være biprodukter tilbage. Jeg ser ingen grund til at ikke bare holde sig til jointpapir.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i ingenting... +/-
Hva det nu end er i har wrappet dem i J.Mann. så er det ihvertfald nogle rigtig fede pics :D Den sidste af dem, hvor man ka se røgen blive suget igennem jointen, daaaamn 8) Og den første, med hampen som baggrund, det jo perfekt, hehe.. Coole billeder ihvertfald!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Dr. Phibes skrev:

Stram op, doktormand!

Jeg har dog ingen ide om hvad der sker når man oxiderer (læs: afbrænder) cellofan, eller om der kan være biprodukter tilbage. Jeg ser ingen grund til at ikke bare holde sig til jointpapir.

tak for hjælpen... og jointpapir er klart best det andet ser bare federe ud :)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Dr. Phibes skrev:

Stram op, doktormand!

Stram op jensusmand!

Jeg bad om en kilde på hans påstand om et emne som kunne/kan være potentielt sundhedsfarligt.

Såvidt jeg kan se er heller ikke DU klar over hvilke biprodukter der udvikles ved afbrænding og om disse er sundhedsskadelige.

Skulle det gå hen og vise sig at du kunne fremstille noget info om at der ingen sundhedsrisiko er, ja så takker jeg meget for den pålidelige kilde som var det eneste jeg bad om.

Og før det syntes jeg bare du skulle blande dig uden om. :roll:

Titel:
Insane psychedelia user!

Jeg gav et præcist svar på følgende spørgsmål:
DR-D skrev:
Citat:

Kilde tak!!!

Jeg ved ikke hvor du har den ide fra at du spurgt til en kilde, der beviser at det er uskadeligt at ryge.

Jeg kan ikke bare se til på sidelinien når en admin opfører sig tåbeligt. Jeg gentager mig selv: Stram op.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Jensus>> Såvidt jeg kan se har du givet en kilde på at cellofan ER lavet af Bomuld og mange tak for det.
Såvidt jeg ved var det ikke mig der kom med påstanden og derfor heller ikke mit job at finde en kilde på den info.

Så hvordan det kan være mig der skal stramme op har jeg ganske svært ved at se? Kunne det evt. bare være at du gerne ville skrive et eller andet provokerende som sædvanligt til mig?
Det efterlader mig dog med nogle spørgsmål, som jeg vil mene er relativt vigtige og specielt når billederne er smidt på et HR forum.

ER det cellofan der er viklet om hash?

ER alt cellofan udelukkende Bomuld og træfibre og indeholder ingen giftige substanser ved afbrænding?

For mig at se er det dig der opfører dig tåbeligt dumstædigt i et spørgsmål om sundhed.

Jeg gider ikke bitche med dig for jeg har erfaret flere gange at det altid bare ender i mudderkastning som du meget fint lagde ud med.

Citat:
Making Cellophane
In the manufacturing process, an alkaline solution of cellulose fibres (usually wood or cotton) known as viscose is extruded through a narrow slit into an acid bath. The acid regenerates the cellulose, forming a film. Further treatment, such as washing and bleaching, yields cellophane.

Her fremgår det fx. at der er blevet brugt blegemidler på cellofan som fx. ikke er alt for gode at indånde.

J. Mann >> Hvad du laver med dine lunger og hvad du tror på er mig meget lidt på sinde. Jeg tænker udelukkende på om du spreder skadelig info.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
DR-D skrev:
J. Mann >> Hvad du laver med dine lunger og hvad du tror på er mig meget lidt på sinde. Jeg tænker udelukkende på om du spreder skadelig info.

Det er vel ikke skadelig info, at han fortæller med tekst og billeder om, at han har røget en pind wrapped i celofan?

Skadeligt eller ej, beder han os ikke om at gøre det. Han bliver lettere irriteret over din nedgøring, og beder dig om at prøve det selv, hvis du ikke tror på ham.

Men ja det er nogle rigtig fede billeder, og man kan gøre kunsten efter eller lade være, men det er vel også ens eget ansvar, at finde ud af om det er skadeligt eller ej, før man suger!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

hmmmm...... fotografen siger tak for ros af billederne!!!! og til yderst kritiske DR-D vil jeg blot sige at din-fra-start-af-total-kritiske-meninger-om-hvad-godt-er: ka du stikke skåt op!!! ideen med dette forum var at vidrebringe en sjov ide, ikke at starte en diskussion om alt muligt pis, hvis du syntes af det er så dårlig en ide så lad dog for helved vær med at prøve...det er dig selv du snyder, med alle dine smarte forklaringer...facistoid tankegang efter min mening!!!! og til alle andre kan dette klart anbefales hvis i er modigere end DR-Bagklog!!!! :twisted:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where in Dk
Det er nogen flotte billeder J.Mann, og en ret cool joint af udseende.
Men, nu vi er ved denne diskussion holder jeg sku med DR-D, det er sku da yderst relevant at vide om det skadeligt(mere end højest nødvendigt, er jo trods alt rygning), når psychedelia er et HR-Site!
Men tvivler på at der er nogen der finder ud af om det er farligere end så meget andet, tror ikke der er nogen videnskabsmænd der tænker;
"Hey, jeg laver da en cellophan joint, og laver en fuldt videnskabelig undersøgelse, for at tjekke om det er mere skadelig end almindeligt papir"... :lol:
Just my 5-cents.

-Fluffy

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]