Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 23:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Kom frit fra leveren!

MVH
Piercer :twisted:

Senest rettet af Piercer2 06 maj 2007 11:46, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
NICE !

Byder det nye forum velkommen, og lad os så få nogle cannabisguider op at stå :)

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Østjylland
Måske et forum man ikke kunne se -FØR MAN ER LOGGET IND- Det Jeg frygter mest ved et cannabis forum er, at en eller anden dag, når Muhammed krisen blæser over, falder Dansk folkeparti over et nyt hot debat emne på et cannabis-forum, eftersom de ikke ville skelne mellem et godt "Bud-shot", og et billede af en polsk crack fabrik. Jeg ville i hverfald hellere poste plantepics., oplyse høst-størrelse osv. hvis vi var gemt lidt.

FIGHT THE POWER!!

Titel:
Det gør ingen forskel på om vi er "gemt" for folk der ikke er logget ind, det har vi kun gjort med Fuck forumet fordi det er lidt en blårt i øjet på nogen og der er i hvert tilfælde flere gamle medlemer der gerne så fuck slettet tror jeg.

Jeg har ikke i sinde at gemme advanced væk, det vil være fjollet. Men det kunne være man skulde lave en sticky om hvordan man bruger en proxy server, uploader billeder til imageshack.us m.m. så man kan lægge et nogen lunde fornuftig røgslør ud hvis man er lidt "paranoid".

Det er ikke mange forslag der er dumpet ind her, men det kommer vel stille og roligt. Man er også velkommen til at smide en PM eller en mail, med spørsmål omkring dyrkning eller emner i Advanced som jeg enten kan bruge som inspiration, tilføjeler eller som rettelser i de oprettet tråde. Som det er nævnt i det andet forum kan man også godt skrive artikler til forumet, det kræver bare at man fatter en fornuftig artikel og sender den til mig og får den godkendt. Der efter får man skrive rettigheder til at oprette sin tråd, med mindre man ønsker at optræde anonymt vil jeg godt uploade billederne og poste artiklen.

Jeg kunne også godt bruge hjælp til at få nogle forskelige sorter ind under Cannabis sorter tråden, hvor der stille og roligt gerne skulde komme en form for Sort database med billeder og info om forskelige gode og anbefalings værdige sorter. Indendørs så vel som udendørs og drivhus dyrkning, da der jo gerne skal være noget for alle.

Info så som Avler, blomstrings tid, smag, virkning og flere andre nyttige informationer. Som kan bruges af alle der ønsker at udvide deres horisont med nye gener og en anden smag, der er så mange forskelige vidunderlige sorter der ude og det er til tider, selv for erfarne folk en jungle at finde rundt i. Billeder af planterne er ikke et must, men det er klart et plus hvis man har et eller flere billeder af selve planten.

MVH

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where in Dk
Nu har jeg endelig fået taget mig sammen til at komme med lidt forslag... :)
Jeg tænkte lidt at det kunne være cool med nogen grundlæggende guides i f.eks jordforbedring til guerilla grows, hvordan man udplanter frøene bedst, direkte i jord vs. potter. Til inde delen kunne det være cool med en guide til et generelt setup, og derefter gå i dybden med hydro vs. jord osv, måske også en gennemgang af de forskellige grow metoder, såsom SCROG og SOG, hva siger du Piercer?

-Fluffy

Titel:
In our memories
Brugeravatar

I denne uge har jeg haft nogle rådne mødetider på jobbet, men jeg har skrevet lidt om lys (ikke færdigt endnu), tilføjer lidt til Strainguiden og en guide til doublepotting.. Jeg klatter det op i weekenden.

Titel:
Guides til konstruktion og opsætning af diverse systemer er på planen, men der er mange billeder der skal indsamles og tilladelser.

Nogle af de billeder jeg bruger er indsamlet her på siden, men det har hidtil været lidt begrænset hvad jeg har kunnet finde. Så har jeg selv en del billeder, men mange er gået tabt med OG og var udsat for et hacker angreb sidst år der kostede mig 400 GB data og så har jeg det drev med alle mine billeder på 240 gb (ikke kun billeder) som jeg ikke har formateret, i håb på jeg kan få kontakt med dem når jeg har fået fixet min bios.

Ellers vil mange billeder være lånt matriale indssamlet hos venner i ind og udland, primært fra udenlanske folk jeg kontakt med og som giver tilladelse til at jeg bruger deres matriale.
Primært syndes jeg det var vigtigts at få noget grundlægne om gødning og vand kultur, da systemet der efter kan være meget under ordnet når man snakker om hydro. Aeroponic kommer også, men ikke som det første da det er langt fra det folk oftest har plads eller penge til at bygge.

Ang. jord forbedring der vil jeg gerne prøve på at gøre noget, men jeg har allerede allieret mig med ENO. Som jo i sin tid sammen med Arevad startede DCF op, han har sagt han vil prøve at skrive noget om udendørs og drivhus dyrkning. Det skal så ikke lige siges hvornår det er klar, da alle gør dette her af egen fri vilje og lyst er det jo lidt svært at sige hvornår det lige passer ind i ens kram. Det tager også sin tid at skrive, det skal læses igennem flere gange og man skal førsøge ikke at bruge alt for avanceret fag sprog.

Det skulde dog være muligt lige så stille at linke de forskelige artikler sammen, så man skulde kunne klike på ord der linker til en anden artikel der forklare mere nøjagtigt hvad det er. Dette kræver dog at artiklerne er skrevet og der efter skal der linkes på kryds og tværs, det skal nok blive sjovt.

SOG og SCROG vil også få artikler, jeg har ikke helt fundet ud af hvad den tråd skal kaldes. Men noget med "Plante træning - Mødre, SOG, SCROG m.m." Hvor der så kommer noget om hvordan man træner sine mødre til at danne flere og ens artet skud, forklaring på SCROG og forskelige SOG metoder (single og multi cola)

Hydro vs. Jord vil jeg helst ikke tage op, det er så ømt et punkt og det er virkelig et spørsmål om talent/evner som grower, det kan godt være det går hurtigere i hydro. Men der er så mange holdninger til om hvor vidt folk fortrækker jord eller hydro buds, nok fordi de fleste forbinder hydro med kunstgødning og jord er forbundet med organsik. Der kan fås både kunst og organisk hydro og jord gødning, så det er idag en gennerel misforståelse.

Jeg er slev 100% hydro grower, så jeg har ikke meget praktisk erfaring med emnet. Selvfølgelig ved jeg en masse teori, det kommer bare til at tage lidt tid da alt vil blive kryds tjeket af erfarne jord dyrkere. Det kommer også til at præge Avanceret forumet meget i starten, at jeg har ekspertice på våd området og skal gå langsomt tilværks på jord området.

@Stonez Kanon - Ser frem til at se hvad du får stykket sammen !´

MVH

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Østjylland
Da jeg er 100% ny inden for indendørs/hydro, er det nok ikke så mange guldkorn jeg kan bidrage med. Jeg fører dog "dagbog" over mit nystartede grow med alle måleværdier, ugentlige billeder, skabskonstruktionen, praktiske problemer med konstruktion, klima og plantehelbred- og hvordan jeg løser dem (som nu, hvor jeg er på recovery fra overgødning). Jeg ved ikke om det vil have nogen værdi, men du må gerne få det når det kommer så langt. Så kan du jo vurdere om man kan lære noget af mine fejl.

Titel:
Man kan altid lære af sine og andres fejl, jeg har en online bekændt der har lavet nogle total fede what not to do tråde og hvordan man retter op på skaderne igen.

Så bare klø på og så kan vi altid se på det, ser i hver til fælde frem til at se hvad du går og pusler med.

Der er nu også kommet en tråd om kloning i det nye forum.

MVH
Piercer

Titel:
Junior medlem

shit nice!
http://akirafubuki.info

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]