Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jun 2025 21:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Hey ville lige høre om der er nogen herinde der har haft problemer med at stoppe med amf ...og nogen gode råd til hvordan man lægger det på hylden...?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg har prøvet at stoppe en kokain vane, og jeg tror at nogle af de samme metoder kan bruges.
For det første er vanen tit forbundet med sociale settings, så hold dig væk fra byture, og hvis den er virkelig slem så tag på en lille måneds rejse. Så kan du komme helt væk fra stoffet, miljøet og din dealer.
Prøv evt. i en overgangsperiode at erstatte stoffet med et andet ikke vanedannende stof. Evt. 2cb el lignende. Det her er bare baseret på egne erfaringer, men jeg bekæmpede tit mine egne cravings ved at indføre stramme rutiner i min dagligdag. Jeg "skulle" tilberede 3 hjemmelavede måltider om dagen, jeg "skulle" gøre rent i mit hjem dagligt osv.
Find en fed rytme i dit døgn der kan holde dig beskæftiget så du tænker på nogle andre ting end dit stof.

Held og lykke med projektet.

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
Motion virker også fortrinligt til at lede tankerne væk fra stofferne.

Og så ellers i hvert fald i starten drop festerne, eller find nogen hvor der ikke bliver taget amf.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
motion , hobbier og ting der kan få dig til ikke at tænke på stoffet du craver.
læs nogle gode bøger gå nogle gode lange ture og hold dig fra de gamle "venner" vis de lokker. I det første stykke tid skal du ihvertfald holde dig helt fra at feste hvor der er stoffer i omløb.

og så lad for guds skyld vær med at have noget liggende det gør det hele nemmere at skylle det lort man har liggende ud i wcet og så tænke på nu er det , der ikke mere og frister ikke mere.
Beslut dig evt. for en periode vis du ikke vil stoppe forevigt men bare have en pause .f.eks. 3 måneder og så skal du holde dig fra det helt der ikke noget med en lille bane når man bliver fuld :)

Titel:
Site Admin

Jeg har også en svaghed for meth / amfetamin. Tidligere havde jeg ingen problemer med at have et stash meth liggende og kun tage sjældent af det. En periode begyndte jeg at tage det ret tit (i starten 1 gang per uge, men det eskalerede til 4-5 gange per uge). Til sidst fik jeg nok og flushede alt den meth jeg havde liggende. I perioder forsøgte jeg at have noget liggende igen, men jeg faldt i hver gang. Hvis jeg ikke har noget liggende er der ingen problemer.

Så konklusionen er at når man først en gang er "faldet i" mht. misbruge går trangen aldrig rigtig væk. Lad være at snyde dig selv og tro du kan bare have lidt liggende til en dag man får lyst - for man får HELE tiden lyst.

Drop din amfetamin / meth vane fuldstændigt, der er alligevel aldrig kommet noget fornuftigt ud af brugen. Det er den eneste konklusion jeg og mine bekendte endte med at komme frem til - jo før du indser det, jo bedre.

Held og lykke, mvh
KenIshii

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Ja godt med motion hjælper for at få det hele lidt igang igen.

Men som mange andre stoffer er det jo at indse at man ikke har brug for det og så tro på det. . Uden kommer man ingen steder.

Mvh Mikkel

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
KenIshii skrev:
Drop din amfetamin / meth vane fuldstændigt, der er alligevel aldrig kommet noget fornuftigt ud af brugen. Det er den eneste konklusion jeg og mine bekendte endte med at komme frem til - jo før du indser det, jo bedre.

Jeg synes ellers jeg husker noget om arbejdsomme fredage der mundede ud i byture m.m - men det er måske fortid? ;)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg har personligt oplevet at et mangeårigt (7) forbrug af amfetamin, og især senere års misbrug af især methamf, bragte mig i en tilstand af sociofobi (grænsende til paranoia) og afkræftelse, hvor jeg begyndte at ty til daglig selvmedicinering af anxiolytika i form af bl.a. GHB og Diazepam.
Kan ikke anbefales!

Det var alt for nemt at lige snuppe en lille streg meth, hvis jeg skulle lave noget produktivt, men oplevede som regelt den direkte modsatte effekt (jeg blev passiv og afslappet, og havde bare lyst til at ryge den fede).

Til sidst blev jeg bare træt af det, især efter at have afbrudt et forhold med en pige som havde samme problem som mig, bare endnu værre.
Da jeg på den måde kunne se mig selv i hende, blev jeg nærmest direkte frastødt af substanset, og jeg har ikke siden haft nogen lyst til amfetamin.

Jeg skal dog ikke afvise at jeg engang i fremtiden vil tage en tur eller to på det, for jeg har aldrig direkte "cravet" speed, bare haft svært ved at have det liggende.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
8) Der begynder at tegne sig en tydelig tendens med hvor mange af os gamle aktive medlemmer herinde der på et eller andet tidspunkt har brændt sig på amfetamin.
Jeg har selv i en årrække været begejstret for forskellige stimulanser, anvendt både produktivt og socialt. Den første lange periode var det ikke noget problem, og jeg kunne sagtens have både ting som methamfetamin og 4-MAR liggende længere tid ad gangen uden at have nogen trang til at tage det. Så længe der er styr på tingene, privat og fagligt, var det egentlig en adspredende ting at kunne tage et energitilskud af og til. Når tingene så først begynder at brænde lidt på, begynder det nemt at blive en krykke - og endda ikke noget som hjælper meget på tingene. Det bliver tilsyneladende nemmere at overskue en hel masse ting, men efter et kort tidsrum bliver man forblændet af det tilsyneladende energioverskud.
Jeg skyllede også en del meth ud for ikke så lang tid siden; ikke at jeg havde et egentligt problem med det på det tidspunkt, men jeg vidste at det nemt kunne komme i stressede situationer, og det var en stressfaktor i sig selv at gå og tænke på at man bare kunne snuppe en streg istedet for at være uenergisk/humørforladt/what ever.
Konklusionen er at jeg også har droppet stimulanser stærkere end koffein for et godt stykke tid. Noget som methamfetamin har jeg opgivet at have liggende. Det er simpelthen for hårdt - og det er alligevel meget begrænset hvad man får ud af det. Når man får misbruget lidt på afstand, vil det alligevel ikke virke så attraktivt længere. Men drop at have noget liggende - når man bare kan smutte hen i skabet og snuppe en line, bliver det alt for nemt, og man kommer nemt til at gøre det per impuls. Hvis man først skal have fat i noget, tænker man sig alligevel om en ekstra gang, og vil oftest droppe indfaldet.

Al held og lykke med at droppe vanen!

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Prometheus skrev:
Men drop at have noget liggende - når man bare kan smutte hen i skabet og snuppe en line,

Det er godt nok sindsygt OT, men er jeg den eneste, der nyder at stå bøjet over en hylde i skabet, og sniffe mit drug of choice fra en given flade (et cover, et lille spejl etc)?

Det er i mine øjne meget passende bare at have et cover/spejl liggende parat inde i skabet, evt. med stregerne allerede linet op, så man altid lige kan søge tilflugt dér, når verden går en på...hehe, hvem sagde stof-romantiker? ;)

Men ellers vil jeg tilslutte mig de andre...motion er et skridt på den rigtige vej. Men også alle andre adspredende aktiviteter. Det handler om at overbevise sig selv om, at man sagtens kan have det sjovt uden drugs.
Jeg plejer at leje flere film, når jeg er off-drugs. Så har jeg også noget at bruge de overskydende penge på, som man opdager man har, når man ikke er låst fast i et misbrug.

Mvh. Psyko

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: vest/midt sjælland
Hvor lang tid har dit forbrug kontra misbrug stået på?
Har en erfaring med amfetamin der sparker ass.
Det bestemt ikke alle som kan stoppe deres misbrug,og det hænger givet vis sammen med at man må forvente, at der kommer en payment bestående af en recover periode med nedture eks.,tomgang i hjernen, demotivation, depressive tanker, social fobi, vrang forstillinger...og følelsen af aldrig igen at kunne overkomme at gøre det og det.
Men hav i baghovedet, at de her mærkelige pop ups stopper igen, det er jo amfen der har skabt dem, og den skal lige have lov til at fordampe.
Og så ellers bare riv en uge ud af kalenderen til din recover.
Efter 5-7 dage sparker du dig selv i røven og laver et eller andet fornuftigt, bare en ting, på første welcome back dag. og så lidt mere næste dag o.s.v. Men du kan ikke forvente, at du ikke må igennem en uge uden nogen somhelst form for initiativ. Det for urealistisk at tro. Og efter den første uge, er det somsagt stille og roligt op af bakke igen, men du skal nok komme helt på toppen igen, ca. efter en måned.
Alt vil så herefter være overkommenligt, uden du mere har tanken om at amfen er en nødvendighed.
En rigtig god ide er at dyrke motion eller styrke træning, efter recover ugen. Det for hjernen hurtigere i sving igen og du producerer flere indofiner, så du hurtigere kan se tingene fra den lyse side:)
Held og lykke!

Det sgu nemt nok at komme ovenpå igen, bare man er realistisk omkring hvad det kræver af èn :wink:
Taler af 14 års erfaring on and off :)

Senest rettet af brainflower 10 mar 2006 15:17, rettet i alt 2 gange.

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Psyko > Måske skulle du starte en ny tråd hvis du vil diskutere det du skriver? IMO virker det lidt upassende i en tråd i medaljens bagside.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Drupe skrev:
Psyko > Måske skulle du starte en ny tråd hvis du vil diskutere det du skriver? IMO virker det lidt upassende i en tråd i medaljens bagside.

Det synes jeg ikke han skal. At være stof-romantiker kan da også være noget af medaljens bagside :wink: . I øvrigt var det ikke det eneste han skrev i det indlæg.

Jeg synes det er nogle gode indlæg der bliver skrevet her! Det er spændende at høre hvilke erfaringer folk gør sig, efter flere års bekendskab med amf.

Hilsen Fanny

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: vest/midt sjælland
Det er stadig fuldt ud muligt at nyde at gøre det, man ikke er god til :wink:

Senest rettet af brainflower 10 mar 2006 15:21, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Site Admin

Psyko skrev:
Jeg synes ellers jeg husker noget om arbejdsomme fredage der mundede ud i byture m.m - men det er måske fortid? ;)

Helt rigtigt!

I starten var jeg også ganske produktiv og havde også fede fredage. Desværre blev det hurtigt til alle fredage og langsomt torsdage, lørdage, onsdag, tirsdage etcetc... Jeg indså at det jeg anså som "produktivitet", nok nærmere har været manisk arbejde, som ikke gavnede mig på længere sigt. Amfetaminen gav mig bare en følelese af at være mere effektiv end jeg reelt var. I bagklogskabens lys kan jeg godt se det har været noget seriøst ugennemtænkt lortearbejde, jeg lagde for dagen - ikke noget man bliver Mærsk 2 af!!

Idag er jeg langt mere kreativ, effektiv og fremadbrusende - helt (næste) uden brug af knark :-)

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
jeg har som psyko skrev selv haft et cover liggende med streger af farvorit narkoen liggende linet op i skuffen , i perioder så jeg bare kunne tage det op ig sniffe når jeg havde lyst. Jeg har dog efterhånden indset det fik mig til at tage det lidt for tit , og jeg har efterhånden opgivet at have downers og uppers liggende da jeg har ekstremt svært ved at holde mig fra dem. de psykedeliske stoffer får lov at ligge til jeg er parat.

Titel:
Junior medlem

amf tager om sig som et barn der fester paa alkohol første gang
pludselig er der ikke noget ved at feste uden...
at stoppe kræver en livsstils ændring.. at holde sig væk fra sine amfvenner i en rum tid.. til man er helt færdig og fuldstændig afklaret med sig selvomkring hvad det kræves at forblive"clean"

find noget nyt at lave i weekenderne poker motion computer ect..
hvis du hører dig selv sige "Men jeg har ikke lyst til at stoppe" som er ens bedste undskyldning somregl..... saa tænk paa det her .. verden stopper ikke af du holder et halvt aars pause der vil altid være speed..
hvis du stadig ikke "HAR LYST TIL AT STOPPE" saa tag den derfra...

om ikke andet saa for at bevise hvem der styrer dig ..din sjæl eller dine lyster..

der er ingen nem maade ..... men kæmp som det galdt dit liv for det gør det

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]