Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 14:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Det mørke jylland...
Her i fredags røg jeg for første gang. Min fætter havde skaffet mig noget "90'er" for 70 kr. Brugte ca. ½ gram, og røg den næsten hele alene. Fik ingen effekt.. WHAT tænkte jeg, for det var jo første gang, og 90'er er jo kraftigt, nå men vi tog videre til fest, jeg drak mig stiv og gik i seng kl. 2, uden problemer med søvn.

Her igår (søndag) ville jeg så give det en chance igen. Jeg brugte mindst 1 helt gram og røg sammen med en ven omkring kl. 15:00. Vi blev ret stenede, men stadig ingen psykedelisk effekt overhovedet. Jeg kom hjem og følte mig fint tilpas.. så her klokken 02:00 besluttede jeg mig for at gå i seng fordi jeg følte mig træt. Som jeg ligger i min seng kan jeg ikke sove. Det synes jeg er mærkeligt, for jeg plejer altid at kunne sove når jeg har været (nogenlunde) tidligt oppe.

Lukker øjnene og det er som om jeg ser noget hvidt-agtigt eller gråt, ved det ikke rigtig. Ikke rigtig noget mønster, bare noget uforklarligt. Pludselig åbner jeg mine øjne hurtigt og kigger på mit vækkeur. Klokken er gået ca 10 min. og det er som om uret sejler lidt op og ned hurtigt og står stille igen. Bliver pludselig bange og nervøs, for det er jo kun anden gang jeg ryger, og har jo hørt om at hash fra det frie marked kan indeholde en masse forskelligt lort.

Jeg prøver at lukke øjnene igen men så snart jeg har ligget lidt vågner jeg hurtigt og åbner øjnene. Nogle gange er det som om mit syn flimrer lidt, og jeg ikke kan se så godt som man jo normalt kan i mørke. Har ingen problemer med vejrtrækning eller lign, men kan simpelthen ikke sove.

Ved ikke hvad jeg skal gøre.. ligger og klamrer mig til min mobil for at ringe 112 hvis det skulle gå helt galt. Nu skriver jeg så her for ikke at gå helt kold. Føler mig pludselig slet ikke træt, hvilket også er ret skræmmende.

Hvad kan det være? Skal jeg være nervøs?!

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Det er helt normalt at man intet mærker de første gange, men pas på! For lige pludselig bryder man igennem, og så kan man nemt blive mere skæv end man nogensinde bliver igen i hele sit liv...

Den sidste del af din post lyder mest af alt som tankespind og grundløs paranoia. Selv om der tit bliver blandet fyldstoffer i hash for at pusherne kan tjene mere, har jeg godt nok aldrig nogensinde hørt om hash hvor der var andre stoffer end cannabis i.

Så: Bare slap af, ryg nogle flere gange og du skal nok få en effekt på et tidspunkt. Hash skal læres at kende før rusen rigtig folder sig ud.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

No problemo.

Måske kan du trøste dig selv med at det på ingen måde er fysisk farligt at ryge hash. Du kan få hjertebanken, men det er også det. Ja og selvfølgelig hoste og den slags, men så skal du ryge igennem.

Som Drupe siger, så lyder det bare som en klassisk omgang paranoia. Det er helt normalt. Men ikke desto mindre meget skræmmende til tider.

I fremtiden ville jeg dog nok begrænse doseringen. 1 gram 90'er til to personer, uden erfaring, er måske lige i overkanten.

Og så pas ellers på i fremtiden. Hash/pot/skunk kan nemt blive en dårlig vane.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Det lyder som om du tænker meget over tingene, det lyder som om du har meget tjek på din hverdag, næste gang så prøv at slappe helt af, og tag en hel dag fri så du ikke skal tænke på andet end af ryge og se en god film eller andet. jeg har tit mødt folk der ikke får virkning første gang fordi de tror det vil tage kontrollen fra dem, så de ikke har styr på noget..
Når man ryger skal man slappe af og nyde det, det er i hvertfald mine erfaringer

God ryger :)

Titel:
Junior medlem

Lidt råd fra en gammel ryger:

Damn... jeg husker de første gange i mine teenageår hvor nogle venner og jeg blev ved med at ryge tjald et par timer, og jeg mærkede intet. Næste gang jeg skulle prøve var det pot, og jeg var jo verdensmester og kunne intet mærke, og pot var jo desuden mildere, og dum som jeg var røg jeg som en i helvede.

13 topskud i bonghoveder blev det til inden virkningen begyndte at snige sig ind på mig med alrmerende effekt, da jeg kom hjem uden at blive spist af skyggemonstrerne var jeg helt hvid i hovedet, angst og forvirret og åd en hel bradepande lasagne og et halvt rugbrød. Jeg forklarede til min bekymrede mor inden jeg besvimede i sengen at vi havde drukket et par øl og at jeg havde det rigtigt dårligt... Jeg har aldrig røget så meget siden og den paranoia og hjertebanken jeg oplevede var ret ubehagelig.

Pas på med at ryge for store mængder, og pas på med bong rygning - det kan give nogle rigtig ubehagelige ture, ligesom alkohol kan give dig en rigtig kedelig brandert. Og blandt ikke stoffer, det er livsfarligt!

Tag det roligt...ryg et par hiv af en lille joint og afvent effekten...specielt med pot da effekten tager lidt tid inden den viser sig, se om du kan få fat i noget almindeligt pot (eller dyrk det selv), det er klart den mest behagelige effekt og så ved du hvad du har med at gøre. Det lort man køber tror jeg efterhånden er fyldt med alt mulig snavs, og jeg stoppede dengang fordi jeg kunne mærke hashen ændrede sig med årene - jeg begyndte at tvivle på hvad det egentlig var der blev blandet i det. Idag er mange afhængige af noget af det hash man kan købe, noget som i min ungdom var ukendt !

Sørg for du er i godt humør og sammen med nogle gode venner, fortæl sjove jokes, så er det skide sjovt.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

tao_wizard skrev:
13 topskud i bonghoveder blev det til inden virkningen begyndte at snige sig ind på mig med alrmerende effekt
Det lyder da godt nok som noget herrevildt pot!

Dokat: Sukker kan dæmpe rusen en smule.

Titel:
Junior medlem

Stonez skrev:
tao_wizard skrev:
13 topskud i bonghoveder blev det til inden virkningen begyndte at snige sig ind på mig med alrmerende effekt
Det lyder da godt nok som noget herrevildt pot!

Dokat: Sukker kan dæmpe rusen en smule.

Hehe.. det skulle have stået 13 bonhoveder med topskud (hvad jeg tror var fynsk almindelig pot, for først mange år senere hørte jeg om skunk), fik vist formuleret mig ret dårligt. Kan heller ikke huske præcis om det var 13 hoveder eller rent faktisk flere, men det var noget i den størrelses orden.. og det var ihvertfald en voldsomt paranoid tilstand jeg befandt mig i da jeg skulle gå hjem i mørket forfulgt af sorte skygger- føj.

Ham vi var hos havde en hel affaldsæk med planter stående, og når det ikke virker efter et par bonhoveder pga. den snigende effekt og man er uerfaren kan det hurtigt gå galt.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Det mørke jylland...
Tak for jeres svar.. faldt heldigvis i søvn kl. 6:00 efter jeg havde spillet GTA i nogle timer. Blev mere tryg da jeg kunne se lys udenfor min dør. Tror det er tjalden han har givet mig der er noget lort.. men er ikke ekspert på det område så kan ikke sige noget om det.

Men synes bare det er mærkeligt, for virkningen burde jo være kraftigst når man er uerfaren :/

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

dokat skrev:
Men synes bare det er mærkeligt, for virkningen burde jo være kraftigst når man er uerfaren :/

Ja, det kan man sige, men lige præcis med hash er der rigtig mange der oplever at de skal ryge nogle gange, før de får en virkning. Så det er ikke spor unormalt.

Titel:
Junior medlem

Du siger du venter på en psykadelisk effekt? Mener du du rent faktisk vil se syner eller vil du bare være almindeligt skæv? Du må lige tage en ting af gangen... bare slap af og og ryg en smule, skævheden skal nok komme, det kan du være ganske sikker på. Der skal IKKE meget til, man skal som sagt bare lige have hul igennem.

1/2 gram er iøvrigt rigeligt for 2 mennesker efter min mening, især hvis det er noget meget stærkt hash. Det stærke er kan være ret fedtet og for eks. helt sort, men der er nok kommet nye moderne versioner siden jeg stoppede.

Det skal lige siges at jeg ikke har oplevet det store mht. syner ved hashrygning som dem du beskriver, kun med noget rigtig godt pot (svage farve mønstre i mørket hvilket var enormt fedt) og naturligvis min første rigtige skævert som beskrevet i mit andet indlæg.

Hvis du får angst er der også en god ide og huske på at det går over igen og du nok skal klare den fint bare du tænker dig om og ikke pisker en stemning op inden i dig selv, og hvis du oplever det igen skal du overveje om du vil fortsætte med at ryge eller helt droppe det... få lidt frisk luft, og prøv at slappe af. Ellers er pot (ikke skunk) altså helt klart det bedste.. det er meget sjovere (du bliver mere frisk) og ikke så stenet som hash.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: København
Drupe skrev:
dokat skrev:

Ja, det kan man sige, men lige præcis med hash er der rigtig mange der oplever at de skal ryge nogle gange, før de får en virkning. Så det er ikke spor unormalt.

Jeg kunne først mærke noget 3. gang jeg røg.
Ved dog ikke om man kan tælle den første gang med, da vi bare købte et par færddigrullet og meget billige (30kr?) joints fra staden plus et gram til en 50'er eller sådan.. (som ikke anede hvordan vi skulle få ind i en joint)

Så lykkedes det senere hen en af mine venner at skaffe noget græs igennem en han kendte, meget billigt, som vi så røg, på min gangtrappe, uden at ane hvad vi havde gang i... Det fik jeg det meget dårligt af - jeg havde det somom at de forskellige dele af min krop på skift fik forstærket følelsesevnen 100x (MEGET ubehageligt)..(svært at beskrive.. det føltes sådan og endte med at jeg knækkede mig)

Også de næste par gange jeg røg efter det, fik jeg det dårligt og jeg gik derfor ud fra at jeg simpelhen ikke kunne tåle hash. Det var engang i folkeskolen... jeg har vel været 15-16 år.

Det er først nu i det seneste år (lige blevet 19 år) hvor jeg har kunne begynde at "tåle" hash og nyder det engang imellem (ca. hver 2. weekend...lidt oftere måske)... Weekend-druk-festerne er ikke så spændende som de var dengang og det her er et dejligt alternativ.

Det sjove er så at nu er jeg lidt i problemer, fordi hver gang min mor har spurgt om jeg har røget hash før, har jeg sagt ja, men at jeg ikke kunne tåle det. Og de er ikke klar over at jeg er begyndt at ryge... eller... det er de måske nok alligevel, men har aldrig fortalt det.

Men! efter at have læst rigtig mange tekster, set film og hørt det radioprogram som blandt andet er linket til, her på siden, er det gået op for mig at jeg ikke har noget at skjule. Og efter jeg har fået beroliget mine forældre med at det ikke er det samme som heroin tror jeg de tager det fint :)

(Det her er min første post... så hej! :))

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Måske er det bare noget med at tingene virker forskelligt på forskellige folk, men jeg FATTER ikke hvad halvdelen af jer snakker om i den her tråd.

Måske er det manglende erfaring (i nyere tid har jeg ikke røget så længe), måske er det fordi jeg er forvænt med udelukkende at ryge hjemmedyrket skunk, pot og hjemmerystet hash, men jeg har ALDRIG i mit liv oplevet at noget i af mit hjemmedyrk - eller nogle af de forskellige buds som folk har doneret til mig fra deres egne grows - IKKE har virket.

Jeg har oplevet en enkelt plante, der var meget mild, da den ikke blomstrede færdig, men stort set alt jeg nogensinde har prøvet gør mig simpelthen høj selv ved bare nogle få hiv. Bare igår skulle jeg liiiige smage lidt fra min yndlingstøs (udendørs pot der blomstrede 100% færdig): tændte jointen og sugede 2 hiv ... og 5-10 min senere flød jeg bare behageligt rundt, gik i seng og følte den velkendte, dejlige vrimlende mangfoldighed af tanker der bare susede rundt inde i hovedet af mig.

Er I sikker på I ikke ryger stilke og græsplæne? Jeg mener det lidt halv-seriøst. En af mine venner, der er erfaren grower og har prøvet mange strains har sommetider oplevet at standard mest giver ham og konen hovedpine.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: København
Malkavian skrev:
Er I sikker på I ikke ryger stilke og græsplæne? Jeg mener det lidt halv-seriøst.

Nej... jeg er slet ikke sikker på det var noget ordentligt jeg røg dengang... Dog skulle det pot jeg røg være fint nok... Det er den første og sidste gang jeg så og røg pot.. Det er åbenbart svært at skaffe andet end hash her i københavn, for ingen af mine to venner som ryger (og har gjort det i lang tid) kan skaffe det og de siger selv at hvis de kunne, ville de klart foretrække det.

Men det lykkedes altså en af mine venner at skaffe noget.. Det var 2. gang vi røg (1. gang mislykkedes), så vi lavede noget 50/50 tobak/pot - ugrillet!!! Vi kunne ikke rigtig mærke noget, så vi tømte bare en smøg bagefter, skiftede filteret ud og proppede den med pot... det gjorde vi så en gang til...

Hvad kan jeg sige - vi anede intet og det endte med at jeg knækkede mig lidt senere, så det har nok været fordi jeg blev for skæv...

Titel:
Medlem

Geografisk sted: århus
Citat:
Hvad kan jeg sige - vi anede intet og det endte med at jeg knækkede mig lidt senere, så det har nok været fordi jeg blev for skæv...

Dette har højst sandsynligt noget at gøre med at i ikke har ristet smøgen. Det kan resultere i en slem kvalme og kan ødelægge hele trippet.

Som sagt tidligere oppe så må du prøve igen, men start forsigtigt ud, for en dag bliver du overrasket.

Hvis du har nogle venner som er vant til at ryge må de da kunne få noget ok hash, og også kunne bygge en pind som er værd at ryge på..

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Malkavian > Jeg snakker udelukkende om de allerførste gange man ryger. Første gang jeg røg var det en stor joint rullet med pot købt på staden, og der skete ikke andet end at jeg fik nogle muskelspændinger og tics i armene. Det var nøjagtigt samme slags pot som jeg idag bliver behageligt skæv af at ryge. Der er bare mange der ikke bliver skæve de første gange de ryger, uanset hvilket styrke det de ryger har. Som om man lige skal have hul igennem, og derefter bliver man skæv hver gang.

Medlem

Geografisk sted: Norge tæt på slalom bakkerne
dokat skrev:

Ved ikke hvad jeg skal gøre.. ligger og klamrer mig til min mobil for at ringe 112 hvis det skulle gå helt galt. Nu skriver jeg så her for ikke at gå helt kold. Føler mig pludselig slet ikke træt, hvilket også er ret skræmmende.

Hvad kan det være? Skal jeg være nervøs?!

Ingen panik
Man kan ikke ryge sig til en overdosis af hash .. DVS. jo men der skla 40.000 gange så meget til som der skal til for at blive skæv
Tror man dør af noget andet før den tid ;)

En ting man ellers kan gøre hvis man føler sig skidt efter at have røget er masser af frisk luft og lidt druesukker så er man på toppen igen.

Hvis man havde kunnet ryge sig til en ODer så havde jeg været død for længst.

Pass the bong pls.

Titel:
Relativistisk båthorn

hulkamaniac skrev:
Citat:

Dette har højst sandsynligt noget at gøre med at i ikke har ristet smøgen. Det kan resultere i en slem kvalme og kan ødelægge hele trippet.

arghh ja, det er frygteligt. Jeg ryger ikke almindelig tobak, og de få gange jeg har suget af en joint, hvori der også var almindelig tobak iblandet, kastede jeg også op.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
lad være med at købe standard hash . det eneste det gør er at du bliver sulten, træt og sommetider hovedpine.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
alexander skrev:
lad være med at købe standard hash . det eneste det gør er at du bliver sulten, træt og sommetider hovedpine.

Passer ikke.. - jeg har tit været skæv af at ryge standart... - Tror du ikke bare det er noget "dårligt standart" du har røget alexander ?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Sufix skrev:
alexander skrev:

Passer ikke.. - jeg har tit været skæv af at ryge standart... - Tror du ikke bare det er noget "dårligt standart" du har røget alexander ?

Der findes kun dårlig standart ;)

Og jeg har det på samme måde. Selvf. kan man blive skæv af at ryge lortehash, men jeg gider ikke ryge 2-3g på bong for at kunne mærke det, så hellere bruge 30kr mere pr. g og så ryge ½ i stedet af noget bedre...

Røg med nogen på Roskilde som puttede 7g hash til 3 smøger til 4 personer, jeg var ved at skide en grøn, det kan man da ikke ???

Men de var vant til at ryge noget shit, og putte store mængder hash i. OK fint nok, men efter at jeg havde røget med på den joint for at smage det, fik jeg det som jeg plejer af standart, træt og sløv med en dårlig smag i munden og begyndende hovedpine, men blev slet ikke "skæv på den gode måde"

Puttede 1g af mit eget i og vi 4 røg igen, denne gang var de andre ved at grine dem selv ihjel og jeg blev skæv som normalt

Hvorfor købe standart når man skal putte så store mængder i, når man kan få noget der både smager og virker bedre for mindre penge ?

Og jeg tvivler på at du kan finde noget standart du kan blive skæv af af 0,25g pr. person

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]