Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jun 2025 22:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jeg har et lille problem.. Førhen var mit bedste setting hjemme hos mig selv.. Men nu kan jeg knap nok holde ud at være her uden at være påvirket. Er overbevidst om at det skyldes mit idiotiske bad-trip sidste år i min lejlighed. De få trips jeg har haft siden har foregået på toilettet pga. at mit "opholdsrum" var der jeg bad trippede, og der er ikke rart at være på trips mere!
Er der andre der har oplevet samme problem som jeg, med at deres tidligere yndlings setting er blevet et nærmest frygtet område.?

/Cope

Titel:
Dedikeret medlem

Det bliver jeg helt trist over at høre :-(

Har du prøvet at tage et trip på samme stof ude i naturen og få en god oplevelse med det? Altså et rigtigt heftigt trip! Måske skal du bare ind i en god stime igen.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

TheBo skrev:
Det bliver jeg helt trist over at høre :-(

Har du prøvet at tage et trip på samme stof ude i naturen og få en god oplevelse med det? Altså et rigtigt heftigt trip! Måske skal du bare ind i en god stime igen.

Jeg tør ikke tage samme stof igen (huasca) da jeg frygter det for meget til at "set'et" fucker det hele op for mig..
Jeg har nemlig planer om at trippe på LSäureD sammen med 2 noobs engang.. Men de bor begge hjemme, så vi kan ikke trippe hos dem, så vi er muligvis nød til at være hos mig. Vi kunne så også trippe om dagen, og så gå rundt udenfor?

Men det er bare lidt nederen at skulle fortælle dem at jeg er for meget kylling til at trippe hos mig fordi jeg har oplevet noget de ikke engang kan forestille sig...

Da jeg så udsendelsen om "poeter på trip" fik jeg rysteture af at se deres ansigter under trippet på ayahuasca. Jeg har FOR meget respekt for den guddommelige bryg.
Alle mine trips siden mit bad trip har været nærmest overvældende stærke helt nede ved 1 gram tørret psilocybe cubensis dosisen!!
Prøvede kort efter oplevelsen at trippe på 5,5-5,7 gram psilocybe cubensis, og det var EKSTREMT voldsomt.. Men stadig skizofrent på en måde så jeg ikke følte mig alene.. Men to- tre måneder efter det trip prøvede jeg 8-9 gram Psilocybe tampanensis sclerotia, hvor jeg på et tidspunkt gik ud på toilettet (der hvor jeg havde trippet på den høje dosis psilocybe cubensis). Og i ca. 3-4 min var trippet på PT ligeså ekstrem som PC trippet...! Mine trips bliver mere og mere ekstreme for hver gang, uanset hvad dosisen ligger på. Ikke at det er noget problem, men det undrer mig bare meget!

/IC

Senest rettet af Infected Cope aka. Lila 26 feb 2006 14:27, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
altså , jeg har selv haft det enormt , ubehageligt ved at skulle trippe hos mig selv efter nogle dårlige trips, men efter jeg har indset hvor meget de har lært mig har det egenligt ikke været noget problem. Jeg har indset at man bare skal go with the flow og ikke være bange for at trippe et sted hvor man ahr haft en ubehageligt oplevelse. self skal man ikke opsøge det, men jeg tror virkeligt man kan lære noget af det, jeg har også selv safehouse på mit wc. men start dog ud i stuen og vis det hele så bliver ubehageligt så gå ud på wcet , det kan virkeligt hjælpe at skifte setting. og bare det at vide man kan gøre det er virkeligt dejligt. atgå rundt uden for vil jeg fraråde især i den her kulde. med mindre i har et sted hvor der kunne være behageligt et læskur i en skov hvor der ikke kommer andre eller ligende.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Citat:
Men det er bare lidt nederen at skulle fortælle dem at jeg er for meget kylling til at trippe hos mig fordi jeg har oplevet noget de ikke engang kan forestille sig...

Altså.. Hvis du ikke føler du kan klare det, så skal du heller ikke gøre det. Det har ikke noget med at værekylling at gøre, det har noget med ærlighed overfor en selv, og ens venner. Vil du da hellere prøve at gøre det med dem, og evt. trække dem med ned i et badtrip? Det tror jeg nu ikke du vil.
Jeg tror en god ide, vil være, for dig selv, at tage noget mildere psykedelisk, for at komme ind i den verden igen, inde på dit værelse, uden at du bliver kastet ud i noget voldsomt. Det kan evt. være 2cb, eller en lille dosis svampe. Se hvordan det føles, eller også vente til du føler dig klar, og så må dine venner trippe selv, hvis det virkelig haster så meget for dem at prøve det nu.
Og det kan tage noget tid for dig, før du føler dig sikker i dit værelse igen.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

EDIT

har tilføjet noget mere til min post nr. 2 i denne tråd.. (muligvis efter Odden og hyene kommenterede den)

Men altså selvfølgelig vil jeg sige det til dem, men jeg tror nu at min dosis på LSD skal være omkring de 100 µg, for ellers er jeg bange for at blive nederen at være sammen med, for folk der er påvirket af samme stof.

Nu kan det godt være at jeg lyder som en hylker, men det er ikke så slemt igen.. Det er bare helvedes svært at skrive om følelser hvis man ikke er romantiker/digter... Men det er ikke så slemt igen.. Jeg kan sagtens klare trippene, men det undrer mig bare om det er noget kemisk i mit hoved der gør at trippene bliver så stærke, eller om det mon er settingen der gør det?
Kan ikke helt få overblik over hvilke faktorer det mon er der spiller ind. Tror faktisk det er ret logisk, men i dette tilfælde har en fremmed person der har prøvet psykedelika muligvis nemmere ved at få overblik over min situation end jeg selv :D :?

/IC

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Cope: Prøv evt. at flytte lidt rundt på møbler og rydde op/gøre rent. Dette kan give en helt anden stemning i lokalet.
Der er næsten ikke noget mere irriterende en et trip, hvor man ikke kan undlade at føle sig generet pga. dårlig oprydning.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Stonez skrev:
Cope: Prøv evt. at flytte lidt rundt på møbler og rydde op/gøre rent. Dette kan give en helt anden stemning i lokalet.
Der er næsten ikke noget mere irriterende en et trip, hvor man ikke kan undlade at føle sig generet pga. dårlig oprydning.

Altså mit værelse er altid ryddet op (pånær hvis der har været fest 8) ).
Men det med at rotere møblerne er måske slet ikke nogen dum ide!

Ikke at man skal antage at jeg ser problemet som løst, men jeg vil bare gerne sige mange tak til jer derhar skrevet i denne tråd.. Al snak om dette problem hjælper!

/IC

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Det med at trippene bliver stærkere og stærkere har jeg også oplevet lidt. I hverfald med svampe. Jeg tror det hænger sammen med at man kan have åbnet nogle mentale døre i sin bevidsthed på tidligere trip, som så kun kræver ganske små mængder psykedeliske stoffer før man åbner helt op igen. Det er en mental rejse, hvor man pludselig kan få adgang til nye planer. Derfor kan trip pludselig skifte karakter.

Men lad være med at pres dig med at skulle være klar til LSD så hurtigt. Og husk, det kan altid bedst betale sig at være 100% ærlig over for dem man tripper med, -også selvom man selv synes det lyder kyllingeagtigt :wink: .

Hilsen Fanny

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det har jeg som sagt også tænkt mig at være.. Jeg har ikke "råd" til ikke at være forsigtig.. Hvis de ikke forstår det, jamen så kommer den forståelse den dag de opdager at man ikke får hvad man vil (på trips).. Man får hvad man har brug for :wink: :?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the door, up the stairs.
Jeg har "gentrippet" mange steder, hvor jeg havde haft dårlige trips.
De gange, hvor jeg har haft forbehold for "at vende tilbage", har jeg ventet en tid med at trippe der igen, men har vendt tilbage adskillige gange uden forbehold og har søgt at opbygge en tryghed til stedet - primært ved at være sammen med gode venner - uanset om de var til psykedelia eller ej. I bund og grund handler det vel (bare?) om at have en bevidsthed om stedet, man er tryg ved. Evt. ikke at have en bevidsthed om stedet, men det er nok lidt sværere.

Jeg har uden tvivl et markant andet forhold til de psykedeliske oplevelser, end du har, IC, og derfor er det også let for mig at sige, at man selv kan vælge, hvor man er tryg.
Hvis du på forhånd er utryg ved en setting, så vil det være helt åndssvagt at trippe der. Der er naturligvis ingen garanti for, at trippet vil være dårligt, men jeg vil altså heller nødig risikere, at du ender som Astral. Det er altid en god idé selv at være med, når man tripper.

Der er al mulig grund til at have respekt for både stoffet og sig selv, når man begiver sig ud på det åbne hav, som DMT er. Og såmænd også LSD.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Da jeg lagde mig til at sove i går aftes kom jeg i tanker om... "måske har jeg brug for lidt personlig adfærd-psykologisk-behandling..?".
Altså at jeg med tiden "kunstigt" gør nogle gode ting i lejligheden som til sidst gør at jeg forbinder min lejlighed med et tilflugtsted i stedet for et sted man bør flygte fra...?

Hehe... Nogle gode råd til hvad man evt. kunne gøre? Det er længe siden jeg har røget hash.. måske skulle man nappe et par hiv efter en god løbetur mens man strækker ud (som ali anbefaler)

/IC

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Jeg kom til at tænke på at det var godt for mig at tage lavdosis svampetrip (1-6 SN) i de årrækker jeg holdt mig fra syren. Det gjorde at jeg stadig holdt døren åben til den psykedeliske verden, og langsomt genvandt tilliden til de tilstande det bragte mig. Måske kunne det være en måde du genvandt tilliden til dit værelse på, ved at spise lidt svampe (absolut lavdosis!) og så se hvad der sker?

Hvis du vil gøre positive ting for rummet, så køb nogle af de billige påskeliljer som fås i Netto i øjeblikket :D , og put nogle afklippede grene i som kan sætte skud.

Hilsen Fanny

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Fanny skrev:
Jeg kom til at tænke på at det var godt for mig at tage lavdosis svampetrip (1-6 SN) i de årrækker jeg holdt mig fra syren. Det gjorde at jeg stadig holdt døren åben til den psykedeliske verden, og langsomt genvandt tilliden til de tilstande det bragte mig. Måske kunne det være en måde du genvandt tilliden til dit værelse på, ved at spise lidt svampe (absolut lavdosis!) og så se hvad der sker?

Hvis du vil gøre positive ting for rummet, så køb nogle af de billige påskeliljer som fås i Netto i øjeblikket :D , og put nogle afklippede grene i som kan sætte skud.

Hilsen Fanny

Ved ikke helt.. føler ærlig talt mine dører står på klem uden at lukke.. Sådan har det været siden den grimme oplevelse..
Men jeg begyndt med at få det bedre! Jeg har tænkt mig at følge Ib Michaels tanke om at et stof-budskab er død-sygt.. Man skal integrere oplevelserne i sin hverdag og komme videre i stedet for at stagnere, og blive ved med at tro, at man kan få svar på de mest sindsyge spørgsmål.
Jeg har udviklet nogle søde små filosofier, som selv en anti-psykonaut ville kunne forholde sig til. Det er rart at kunne snakke med folk om dem uden at skulle blotte at man har sine teorier fra en 6-7 timers psykose.
Den dybere filosofi bag, er langt mere syret, men den har jeg skrevet ned, og så kan jeg jo altid gå hen og læse den hvis min hverdag pludselig skulle gå hen og give mening :lol:
Anywayssss
Jeg var faktisk ude og plukke grene, af nogle af de buske som stadig har grønne blade. Lækkert med den farve på sit værelse. Har også roteret en anelse med møblerne, og her er efterhånden ved at være helt rart igen :wink:

Men flere små ideer er stadig velkommen 8)

/IC

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Belysning påvirker også vores sindstilstand. Sparepærer giver noget kedeligt belysning i forhold til alm strømsugende glødepærer. Måske kan du endda, ved hjælp af google, finde de lysstofrør de bruger i lamper mod vinterdepression..

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Lyngby
Hej Cope

For lige at være lidt på tværs vil jeg lige foreslå at gøre det modsatte af alle de andre. Ikke fordi jeg synes du nødvendigvis skal gøre det, men mere for at du lige kan få et andet perspektiv på også.

1. Vælg en røvsyg gråvejsdag.
2. Rod dit værelse til.
3. Tænk over hvor latterlige og dumme alle andre er.
4. Find noget angstprovokerende musik og sæt det på
5. Tag en stor dosis Ayahuasca ALENE.
6. Gå derefter direkte efter frygtens udspring.

(Metoden er inspireret af Fannys gamle men geniale "angst" indlæg i medaljens bagside)

For jeg tror at din frygt kommer et sted fra. Og jeg tror også at universet er grundlæggende godt. Så du vil få en mega gevinst ved at konfrontere din værste frygt, og finde ud af at den grunlæggende ikke er reel, men blændværk.

Det er i hvert tilfælde min erfaring. Hvergang jeg med frygt og bæven har konfronteret mit værste mareridt, har det vist sig at det hele var ok alligevel.

Og hvis det ikke er tilfældet med din frygt; Hvis du virkeligt finder noget der er grundlæggende fucked up; Så fortæl mig om det bagefter. Det ville virkeligt være interessant! :wink:

Men spøg tilside. Du skal ikke gøre det med mindre du virkeligt føler for det. For man skal igennem sådan et trip. Det bliver virkeligt fucked up hvis man ikke gennemfører, men kun nærmer sig kernen for så at prøve at lukke ned for det igen.

Senest rettet af Felix 01 mar 2006 22:04, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Lyngby
God ide Stonez. Cope, få fat i nogle sparepærer også. :lol:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Felix skrev:
Hej Cope

For lige at være lidt på tværs vil jeg lige foreslå at gøre det modsatte af alle de andre. Ikke fordi jeg synes du nødvendigvis skal gøre det, men mere for at du lige kan få et andet perspektiv på også.

1. Vælg en røvsyg gråvejsdag.
2. Rod dit værelse til.
3. Tænk over hvor latterlige og dumme alle andre er.
4. Find noget angstprovokerende musik og sæt det på
5. Tag en stor dosis Ayahuasca ALENE.
6. Gå derefter direkte efter frygtens udspring.

(Metoden er inspireret af Fannys gamle men geniale "angst" indlæg i medaljens bagside)

For jeg tror at din frygt kommer et sted fra. Og jeg tror også at universet er grundlæggende godt. Så du vil få en mega gevinst ved at konfrontere din værste frygt, og finde ud af at den grunlæggende ikke er reel, men blændværk.

Det er i hvert tilfælde min erfaring. Hvergang jeg med frygt og bæven har konfronteret mit værste mareridt, har det vist sig at det hele var ok alligevel.

Og hvis det ikke er tilfældet med din frygt; Hvis du virkeligt finder noget der er grundlæggende fucked up; Så fortæl mig om det bagefter. Det ville virkeligt være interessant! :wink:

Men spøg tilside. Du skal ikke gøre det med mindre du virkeligt føler for det. For man skal igennem sådan et trip. Det bliver virkeligt fucked up hvis man ikke gennemfører, men kun nærmer sig kernen for så at prøve at lukke ned for det igen.

Tak for rådet, men jeg takker nej tak :wink:

*Det var ayahuasca der fik mig ud og ringe..

*Hvis jeg skulle tage en stor dosis Ayahausca skulle det være af tvang.. Store doser MAO hæmmet DMTer nok den eneste oplevelse jeg vil undgå at opleve igen!

*At give op til en magt der overtager ens fysiske funktioner - gør dig kold så du tror du dør - telepaterer med fremtidige Aliens der virkelig er pissed off på dig - loopende nederen billeder om mig som død med grædende forældre - billeder af mig på kollebøtte-fabriken side i et hjørne med psykopat læger uden indsigt + totalt ekstrem mega kodylt vild stærke psykedeliske oplevelser er ikke mig.. Jeg kan ikke styre dem, og det mener jeg er en vigtig ting for mig at forstå.

Som sagt tidligere har jeg det meget bedre nu, end før..
For to uger siden tænkte jeg konstant på hvad virkelighed egentligt er.. PÆNT irriterende når man BØR følge med i undervisning i et fag i skolen man ikke kan lide i forvejen.

Det med at jage det man ikke kan lide at opleve, var jeg med på, da det galdt psilocybin, LSA, eller LSD.. Men DMT er bare for voldsomt!

Men i dag kan jeg ikke længere tage høje doser. Jeg tog 5.5 - 5.7 gram psilocybe cubensis få måneder efter mit bad trip, og jeg kunne slet ikke finde ét eneste punkt hvor det bare mindede mig om 1/10 af min sidste oplevelse på Ayah...

Jeg er overbevist om at jeg kommer til at prøve ayahausca igen en dag, men det bliver på den lavest aktive dosis (f.eks. 2.5-3 gram Perganum harmala + 5-7 gram Mimosa hostilis).

/IC

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: honolulu
Lav nogle rigtig gode oplevelser for dig selv i dit værelse uden brug af stoffer..brug evt. duft olier med dufte du kan lide og som fanny sagde køb nogle smukke planter som giver rigtig meget liv og smukt at se på..køb nogle flotte puder du kan putte med og evt.Køb nogle søde trygge stof bamser man kan kramme.kom noget flot slik på bordet og nogle flotte lys og el belysning.sørg for at have noget lækkert at spise som du har forberedt evt nogle desserter :D

Det er nogle af de ting jeg selv gør og det giver virkelig gevinst..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

tribe79 skrev:
Lav nogle rigtig gode oplevelser for dig selv i dit værelse uden brug af stoffer..brug evt. duft olier med dufte du kan lide og som fanny sagde køb nogle smukke planter som giver rigtig meget liv og smukt at se på..køb nogle flotte puder du kan putte med og evt.Køb nogle søde trygge stof bamser man kan kramme.kom noget flot slik på bordet og nogle flotte lys og el belysning.sørg for at have noget lækkert at spise som du har forberedt evt nogle desserter :D

Det er nogle af de ting jeg selv gør og det giver virkelig gevinst..

Puderne har jeg.. Men ellers takker for ideerne!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]