Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 09:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Det mørke jylland...
Her imorgen skal vi nogle stykker dele ét gram 90'er, men hvor mange hiv skal man have for at blive høj af det? Vi er 3-4 stykker der skal deles om 1 jay. Det er sådan set kun mig der er (nogenlunde) vant ryger.

Titel:
Admin
Brugeravatar

Det kommer nok meget an på hvor store hivene er, men det ville helt sikkert være en god ide at holde røgen inde så længe i kan for at få det optimale ud af jeres hash :)

Mvh.

-Jimmy Carter

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where in Dk
Det er jo umuligt og sige hvor mange hiv de skal tage.
Lad dem bare ryge indtil de føler sig skæve nok, man kan relativt hurtigt mærke virkningen af en joint, jeg plejer nærmest at kunne mærke det sug for sug.
Men hvis de er nervøse for at blive for skæve, så sig dog til dem at de hellere skal ryge for lidt end for meget.

-Fluffy

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Er stenere blevet så dumme efterhånden, at de ikke kan tænke og finde ud af lidt selv? Eller er det bare den nye trend?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Thafreaks guide til joint rygning:

1) Tænd jointen.
2) Tag 3-4 sug, og send jointen videre med urets retning.
3) Gentag trin 2 til der ikke er mere joint.

Jeg havde aldrig troet jeg nogensinde ville få brug for at dele denne ellers så omfattende guide med nogen. Men hver dag byder på nye overraskelser :roll:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jorden
dokat skrev:
Her imorgen skal vi nogle stykker dele ét gram 90'er, men hvor mange hiv skal man have for at blive høj af det? Vi er 3-4 stykker der skal deles om 1 jay. Det er sådan set kun mig der er (nogenlunde) vant ryger.

Umuligt spørgsmøl at svare korrekt på eftersom nogle af dem der skal ryge aldrig har prøvet det før? Utroligt at du ikke selv kan se umuligheden i dit spørgsmål..

Det er 90'er, ergo det er "stærk" og god røg! Dvs. der skal ikke ligeså meget til for at gøre en skæv eftersom indholdet af THC er stort.

Følg dit hjerte? Altså et hvert svar kan være ligeså godt som det andet, for det er uden tvivl et meget underligt spørgsmål!

*3 puffs pass*

Det er min gyldne regel, som jeg altid bruger når jeg ryger med andre hvis vi ryger mit weed. 3 sug og så skal den videre (clockwise). Hvis man snyder, så får man ikke mere.

Det er fair, og alle får røget (og bliver skæve).

@ Odden:

Jeg tror nu bare at de små stenere har fået en mulighed for at spørge deres underlig og til tider meget dumme spørgsmål.

Det er ikke ligesom i vores ungdom hvor der ikke var noget der hed internet. :?

Titel:
Dedikeret medlem

Odden skrev:
Er stenere blevet så dumme efterhånden, at de ikke kan tænke og finde ud af lidt selv? Eller er det bare den nye trend?

Det er da ikke så pænt sagt... HR, for dælen... Hvis man nu er lidt nervøs. Er det ikke det, psy.dk er her for?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Nå ja, du har ret.. Vi skal fra nu af besvare alle dumme spørgsmål.

Så jeg vil gerne vide: Er det ikke farligt at suge røgen ind?.. den er jo brandvarm!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Det ER farligt at suge røgen ind! Man kan bl.a. få lungekræft.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Nåh ja...det er sandt... men hvorfor ryger i så hash?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Fordi så kan vi skrive 5-6 posts om det på psychedelia.dk

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Nååårh på den måde... Der twistede du den lige!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Odden skrev:
Nå ja, du har ret.. Vi skal fra nu af besvare alle dumme spørgsmål.

Så jeg vil gerne vide: Er det ikke farligt at suge røgen ind?.. den er jo brandvarm!

En fin måde at sige: TheBo du har vidst ikke fattet min 'vrede'!?

Btw Odden OT:

Love you signature 8) *forestiller sig en meget forkrumlet og ødelagt havegrill begravet i cement*

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
c0ne skrev:
er 90'er, ergo det er "stærk" og god røg! Dvs. der skal ikke ligeså meget til for at gøre en skæv eftersom indholdet af THC er stort.

Det er altså ikke sikkert det er en særlig vild ryger, bare fordi det bliver omtalt som en "90'er ryger".
Jeg har fået stoppet meget ryger i hovedet, der efter sigende var en halvfemserryger, men nærmere var 30-40kr værd..

I kender den vel allesammen "Ey jeg har en syg røg, det er en halvfemser men du får den for 30kr fordi det er dig" << Yep maestro, vi har kendt hinanden i ca. 25 minutter, nice vennepris for sammenpresset rugbrød..

Medlem
Brugeravatar

thafreak skrev:
c0ne skrev:
er 90'er, ergo det er "stærk" og god røg! Dvs. der skal ikke ligeså meget til for at gøre en skæv eftersom indholdet af THC er stort.

Det er altså ikke sikkert det er en særlig vild ryger, bare fordi det bliver omtalt som en "90'er ryger".
Jeg har fået stoppet meget ryger i hovedet, der efter sigende var en halvfemserryger, men nærmere var 30-40kr værd..

I kender den vel allesammen "Ey jeg har en syg røg, det er en halvfemser men du får den for 30kr fordi det er dig" << Yep maestro, vi har kendt hinanden i ca. 25 minutter, nice vennepris for sammenpresset rugbrød..

.. Ja men nu regnede jeg med han talte sandheden. Ellers ved han jo godt hvad han selv sidder med!

Kendetegn på 90'er ryger: Blødt, brænder ikke men bliver modelervoksblødt (eller er sådan). Lille dosis for en god skævert.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: århus
Citat:
Kendetegn på 90'er ryger: Blødt, brænder ikke men bliver modelervoksblødt (eller er sådan). Lille dosis for en god skævert.

Det er da oget fis at skrive. 90'er er bare hash som er så godt at der bliver taget 90 kr. for den, den kan lige så godt være en hård pollen som en rigtig slasket ryger :twisted:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

dokat skrev:

Jeg ryger mest hjemmelavet pot, skunk og hash og det er lidt som med andre ting man køber: aner ikke helt hvad man får. Samtidig ryger jeg ikke så tit, så min tolerance er næsten på nulpunktet.

Anyway, jeg vil påstå, at det er bedre at tage 1-2 hiv af gangen og så sende jointen rundt. Hold evt. en pause, hvis du har fået ca. 4 hiv og kan begynde at mærke noget. Jointen kan ALTID tændes igen 5 minutter senere. Der ER forsinkelse på indtagelsen og virkningen: det er det, der kaldes en "sniger" (se evt. afsnit i mit dokument).

Hvor hårdt det slår kan tit afhænge af, hvor lang tid folk holder røgen i lungerne, og det varierer en del mellem folk. Min cigaretrygende bror - en person med trænede lunger - blev sgu rimelig sjov engang: hans eksakte ord var "jeg synes ikke, at jeg kan mærke noget ... det er nok fordi jeg er ryger til daglig..." 5 minutter senere anede han ikke, hvor fanden han var og han var SÅ tæt på at få den lede noia på :) :)

Anyway, hvis I er sådan lidt angste for "om I nu får nok" eller "spilder jeres joint" så bare slap af: det har aldrig skadet nogen at holde 5 minutters pause mellem sugene, og er der nok THC i jeres hash skal I nok blive ganske høje. Jeg vil næsten også hellere sige: køb 2-3 gram hash så I 110% ved at I har nok. Så er der intet pres overhovedet på at jeres første joint nødvendigvis skal inhaleres så hårdt og brutalt som muligt af frygt for ikke at opnå en virkning. Men måske er det bare min twistede psykologi :D Jeg har bare altid synes, det var bedst at have NOK, for så kan ens opmærksomhed rettes ensidigt mod at nyde rusen, smagen eller hvad det nu er man har gang i.

Det kan også være godt at blive moderat høj første gang for lige at se rusen an. (Og der er det igen godt at have NOK røg, for så ligger mulighederne åbne på et senere tidspunkt og man føler sig ikke forpligtet til at suge røgen helt ned i tåspidserne på den ene, dyrebare joint man har.)

Held og lykke.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

hulkamaniac skrev:
Citat:

Det er da oget fis at skrive. 90'er er bare hash som er så godt at der bliver taget 90 kr. for den, den kan lige så godt være en hård pollen som en rigtig slasket ryger :twisted:

Aha? Jeg mener at den moderledvoksagtige form og substans er kendetegnende for rigtig god ryger.

Har aldrig fået "hård" pollen, som du siger.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: århus
Citat:
Aha? Jeg mener at den moderledvoksagtige form og substans er kendetegnende for rigtig god ryger.

Har aldrig fået "hård" pollen, som du siger.

Blødhed behøver ikke at have noget som helst med kvalitet at gøre, har flere gange været udsat for rigtig dårlig hash som var blevet blødet op med lidt nol eller lignende.

Gå altid efter lugt og tjek hvor meget det bobler når du sætter en ligther til det.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: God's blind spot
Stonez skrev:
Det ER farligt at suge røgen ind! Man kan bl.a. få lungekræft.

Ja og man kan blive SKÆV.....og før man får set sig om så sidder man med kanylen i armen.

Pas på det dersens dødshash! Det er pisse farligt!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]