For mig at se har du ikke været psykotisk, men haft en mor der desværre ikke har håndteret situationen særligt godt, mildest talt.
Den første fejl hun begik var at give dig et antidepressivt stof mod søvnproblemer, og alt det andet der skete virker lidt som afledt af denne første fejl. Det er DIG der har reageret naturligt, og din mor der har opført sig utilstedeligt. At du, dybt såret, efter at have opdaget at hun talte om dig bag din ryg, fortalte hende om dine følelser er en naturlig reaktion og har INTET med psykose eller sindssygdom at gøre. At hun fik dig indlagt på Bispebjerg vidner mere om at hun ikke har været istand til at håndtere dine følelser, end at det er dig der er noget galt med. Det er hende der godt kunne bruge at tale med en psykolog eller lignende.
Nu ved jeg ikke hvor gammel du er, men hvis du er myndig vil jeg anbefale at flytte hjemmefra. Kom væk fra din mor, du vil sikkert få et bedre forhold til hende når hun er lidt på afstand. Så kan du også i samme træk skifte læge, og høre din nye om nogle bedre forslag til at løse dine søvnproblemer.
Uanset hvad ham overlægen vurderede (på 5 minutter, hvorherre bevares), vil jeg ud fra hvad du nu har fortalt insistere på at du ALDRIG har været psykotisk eller noget der bare ligner.
Jeg læste for et stykke tid siden en historie på Erowid der minder lidt om din, nemlig om forældre der
insisterer på at deres søn er depressiv, og at han skal fyldes med piller, men hvor det nok i virkeligheden er forældrene der er hysteriske og stressede og ikke tænker klart. Den er meget værre en din historie, men måske kunne du have lyst til at læse den (ved ikke om du kan bruge den til noget), her er linket ihvertfald:
http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=42810