Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 01:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Den forunderlige verden!
Jeg har købt en liter absinthe, og der er ca 70 Cl tilbage. Jeg vil gerne tilføje noget malurt selv, så det kan få den samme virkning, som i gamle dage.

Hvor meget skal der i, og hvordan skal det gøres?

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Hakkebakkeskoven
Nu er det jo ikke sådan at du bliver voldsomt blæst af selve malurten, og mange mener, at der er ligeså meget malurt i absinth i dag, som for 100 år siden...
Absinth-rusen er lidt mystisk, for der er egentlig ikke enighed om hvor vidt malurten er hovedårsagen til den lidt twistede alkoholrus, man kan få af at drikke absinth. Mængderne er simpelthen for små.
Nogen mener, at der er/var andre euforiserende urter i de forskellige absinther. Nogen taler om callamus, og i forvejen indeholder absinth mange urter, der alle påvirker kroppen en lille smule. Måske det er denne blanding af små-euforiserende urter + malurt, der tilsammen giver rusen.

Nå, men tilbage til topic.
Du vil højst sandsynligt bare ødelægge din absinth, hvis du tilføjer ekstra malurt på denne måde. Det kommer til at smage meget bittert og grimt, da du får alle bitterstofferne med i absinthen. Disse stoffer bliver normalt destilleret fra.
Hvis du alligevel har tænkt dig at gøre det, kunne jeg forestille mig, at 10-15 g. ville være en passende mængde til din flaske, når der også i forvejen er thujoin i.

Mvh
Jonas

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Helvede
man kan vel stadig købe den "originale" absinth i andre lande, f.eks. spanien, grækenland og tyrkiet?

Titel:
Medlem

jeg tror ikke jeg kommer noget i. Denne flaske er købt i spanien, men jeg ved ikke hvad det præcis er for en, for jeg transporterede den hjem i en grøn sprite flaske, for at være sikker på ikke at blive stoppet i tolden ;)

Titel:
Medlem

UnoLd skrev:
jeg tror ikke jeg kommer noget i. Denne flaske er købt i spanien, men jeg ved ikke hvad det præcis er for en, for jeg transporterede den hjem i en grøn sprite flaske, for at være sikker på ikke at blive stoppet i tolden ;)

Smart træk med flasken :) men er der så en forskel fra den spanske absinth i forhold til den danske?

Titel:
Medlem

Ja, det er jo så det store spørgsmål. Jeg har ikke prøvet den danske, udover den der pernod. og den var ikke noget særligt synes jeg... Den her kan altså mærkes efter blot et enkelt shot. Og efter 3 er man halv fuld! Men jeg synes ikke jeg kan mærke andet end alkohol!

Hvis der da bare i det mindste havde været lidt palcebo!

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Hakkebakkeskoven
Spansk absinth kan være rigtig godt! Hvis den hed "Segarra" har du fået fat i noget af det bedste (og dyreste herhjemme)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i Psychedelianus
Min erfaring er at den "danske" absinthe, her taler jeg om Hapsburg, ikke indeholder andet end sprit... Men hvis jeg skal være ærlig ved jeg det faktisk ikke... Der står jo på flasken at den indeholder et mix af urter, heriblandt Wormwood - altså malurt... Personligt synes jeg her at den absinthe man får i udlandet (lige fra spanien til øst-europa) har en langt bedre virkning...

For mig er Absinthe rusen noget helt specielt, og den rus har jeg kun fået ved indtagelse af flasker fra udlandet!

De flasker der bliver solgt i Danmark vil jeg mene at man "bare" bliver stiv af. DET bliver man tilgengæld også :lol:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

jeg har lagt en masse info omkring absint + et par orginale opskrifter på :

http://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... highlight=

der kan du jo lige se om der er noget du kan bruge.

den ene opskrift indeholder bitter mandler og sassafras som henholdsvis indeholder glykosidcyanid og safrol.

begge stoffer påvirker centralnervesystenet og det kan forklare at i gamledage var absinten mere berusende end idag..

sassafras kan købes over nettet til fornuftige penge..

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
1RB The best skrev:

den ene opskrift indeholder bitter mandler og sassafras som henholdsvis indeholder glykosidcyanid og safrol.

begge stoffer påvirker centralnervesystenet og det kan forklare at i gamledage var absinten mere berusende end idag..

Cyanid påvirker ikke centralnervesystemet direkte. I mavesyren spaltes cyanoglykosiderne til CNH som bobler op og bliver absorberet af mave- og tarmvæg. Herefter fortsætter den over i blodet hvor CN- gruppen erstatter ilten i hæmoglobinkomplekset. Som resultat heraf ophører ilttransporten til hjernen og man dør. Hvis en evt. rus indtræffer på noget tidspunkt tror jeg bestemt ikke den er sund.

Titel:
Medlem

Cyanid var også den gift Richard "The Iceman" Kuklinski brugte til nogle af sine ofre

Titel:
Medlem
Brugeravatar

kender ikke lige indholdet af disse cyanidforbindelser, men kan jo være at mængden er så lille at den ikke har nogen indflydelse, end at der vil komme lidt mindre ilt til hjernen. så der er nok bare tale om at den er tilsat for smagens skyld..

tænkte bare lige "GIFT" ( :oops: ) og tænkte at de nok havde en eller anden effekt i små mængder, som mange andre gifte har..

men vil dog mene at sassafrasen/safrol burde give en mindre effekt. ved dog ikkelige på stående fod hvilken. men noget ala mao-i kunne jeg forstille mig. hvis tror jeg at et misbrug over længere tid kunne give den rus som rygtet siger at absinten har.. men bare et bud mere...

Titel:
Medlem

Jeg tror jeg holder mig fra cyanid. Det lyder ikke til at være særlig sundt, og når jeg ikke engang ved hvad der er i, i forvejen, er det nok alligevel dumt at begynde at komme ekstra ting i.

Der er jo mange alternativer hvis man vil trippe! ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]