Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 23:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

jeg synes det kunne være en grinern ide hvis folk skrev når det var lykkes dem at konstruere et eller andet virkeligt specielt ryge instrument.... Menningen er så at vå ideer til næste gang man er et sted uden papir eller hoved...

jeg tror jeg starter med at det i fredags lykkedes mig at lave et hoved ud af en cola dåse og 2 enhedsliste klistermærker.

Insane psychedelia user!

He he jeg kan lige forestille mig deres næste kampagne

"Enhedslisten garanterer en god ryger! " *GG*

Nah fed ide, jeg må lige snakke med pelle, han har altid de særeste ideer.....

Dedikeret medlem

Geografisk sted: 3400
Men Punk, det er ikke ideerne du skal komme med, dem har vi nok af, det skal være ting som ER blevet gjort, så man ved at det kan lade sig gøre, såvidt jeg har forstået.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2750
Jeg var til julefrokost her i lørdags. Det lykkedes mig at lave en lille pibe med:
Et stykke papir
En rulle tape
En pakke smøger
En klips
Man ruller simpelt hen papiret sammen til et tyndt kræmmerhus og taper det sammen. Til rist brugte jeg sølvpapiret fra indersiden af smøgpakken. Det er dog limet sammen med noget normalt papir, men det kan man jo brænde af. så taper man sølvpapiret på den store ende af krammerhuset(husk at lægge det dobbelt) . Til at prikke huller i sølvpapiret brugte jeg en klips fra et stykke papir, og så var der ellers ryger.
Venlig hilsen
Fråder

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2750
Det var så kun en af de måde man kan lave rygeindstrumenter på.

en anden sikker vinder man altid kan finde ting til er:
En ølflaske
En 2 eller 1krone
Man smadrer simpelthen halvdelen af flasken, skyller den og smider mønten i, og vupti så har man en chillum agtig ting

så er der klasikkeren med plastikflasken:
en plastikflaske
Et topnøgle hoved på omkring 9mm
Man brænder simpelt hen to huller i flasken. Et til topnøglehovedet(pas på det ikke bliver for stort) og et hul til sliphul. så er det bare at putte en lille sølvpapirs kugle eller sten i topnøglehovedet. Og så har man en rygeflaske.
En variation er at man taper noget sølvpapir på der hvor man drikker fra, og prikker huller i det bagefter, så kan man ryge selv om man ik har et hoved.

hvis man er helt på bar bund med materialerne der, kan man rulle en nold fra sin klump til en lille pølse og tænde ild til den ene end. så lader man den brænde lidt og puster den ud. Der vil nu strømme røg op fra gløden som man kan suge op. Det er bedst hvis man laver en slags skål med den anden hånd der er nogenlunde tæt mens man suger.
venlig hilsen
fråder

In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
en af mine venner fixede et rygeinstrument ud af

1 colaflaske
1 kartoffel

lavede et hul i flasken og formede kartoflen som et hoved.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Gulerodschillummen kommer man ikke udenom!

Ta' en velvoksen gulerod, som helst har ligget i køleskabet og er dejlig kold udenpå og indeni... lav et hul igennem den, brug en mønt til at skrabe en perfekt rund skål i den - smid evt. en rist i (f.eks. lavet af en afbrændt piberenser)...

Det er et prima rygeinstrument, især hvis den er kold, så røgen bliver kølet ned - smager herligt!

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Denmark
Den kan man også lave med en kartoffel!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]