Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jun 2025 00:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Flueknepper kongen

Ville en sådan guide være acceptabel at poste her? (Primært et enkelt ekstrakt fra Kodimagnyl).

Titel:
Moderator

Geografisk sted: Wiggie
det er sket adskillige gange, men læs, og hvis din er anderledes, kan du vel poste den

Titel:
Flueknepper kongen

TT skrev:
det er sket adskillige gange, men læs, og hvis din er anderledes, kan du vel poste den

Det vigtigste er at undgå udfældning af ASA i den væske, du får. ASA er som sagt giftigt for især nyrene, og der skal derfor tages højde for det, når man skriver en sådan guide.

Senest rettet af Slettet 20 jan 2006 18:42, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

veritas skrev:
TT skrev:

Først og fremmest ved at inkludere en vigtig del -> forhindre udfældning af ASA, med mindre man elsker nephrotoxicitet.

Aha, du er ude på at smadre folks lever?

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Hakkebakkeskoven
Citat:
Først og fremmest ved at inkludere en vigtig del -> forhindre udfældning af ASA, med mindre man elsker nephrotoxicitet.

Mon ikke den sætning skulle vendes lidt på hvoedet? :)

Titel:
Flueknepper kongen

yeti skrev:
veritas skrev:
TT skrev:

Nej, og ASA's primære toxicitet er nyresvigt :wink: Netop den, der skal undgåes.

Dårlig sætningsstruktur, jeg undskylder :D

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

veritas skrev:
yeti skrev:
veritas skrev:
TT skrev:

Nej, og ASA's primære toxicitet er nyresvigt :wink: Netop den, der skal undgåes.

Men du har stadig ikke rettet den...

Titel:
Flueknepper kongen

yeti skrev:
veritas skrev:
yeti skrev:
veritas skrev:
TT skrev:

Men du har stadig ikke rettet den...

herved gjort.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Okay, du HAR misforstået det. En kodeinekstraktion går netop ud på at få ASA til at udfælde i så høj grad som muligt, så man derved kan filtrere det fra. Kodeinen bliver i væsken, da det er ekstremt letopløseligt i vand, i modsætning til ASA.

Jeg tror ikke du skal begive dig ud i at skrive sådan en guide, det er jo ret vigtigt at fejl som ovenstående undgåes.

Titel:
Flueknepper kongen

yeti skrev:
Okay, du HAR misforstået det. En kodeinekstraktion går netop ud på at få ASA til at udfælde i så høj grad som muligt, så man derved kan filtrere det fra. Kodeinen bliver i væsken, da det er ekstremt letopløseligt i vand, i modsætning til ASA.

Jeg tror ikke du skal begive dig ud i at skrive sådan en guide, det er jo ret vigtigt at fejl som ovenstående undgåes.

Arh! Damn it!

Ja, I get it. Havde vist lige byttet om på ordene diffusion og udfældning, da ASA jo er en syre kan den udfældes med en base, bl.a. Så jeg holder mig langt væk, da enhver credibility vist er gået tabt nu!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

veritas skrev:
yeti skrev:

Arh! Damn it!

Ja, I get it. Havde vist lige byttet om på ordene diffusion og udfældning, da ASA jo er en syre kan den udfældes med en base, bl.a. Så jeg holder mig langt væk, da enhver credibility vist er gået tabt nu!

Hehe, det er så HELLER ikke rigtigt. Man gør vandet surt med en syre der er stærkere end ASA, da acetylsalicylsyre er uopløseligt i vand på syreform. Hvis man tilsætter en base får man acetylsalicylat-ioner, som er meget opløselige i vandet, og dermed umulige at slippe af med.

Et godt råd: Sæt dig hellere lidt mere ind i sagerne inden du selv forsøger dig, du skulle jo helst undgå at komme til skade.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

I dette emne står der en masse god information om kodeinekstraktion. Jeg linker til side 3 fordi jeg har postet noget forholdsvist vigtigt på den side i emnet(lidt selvglad skal man jo være ;)), men hele emnet er værd at læse.

Er der interesse for at jeg udarbejder en detaljeret vejledning i ekstraktion af kodein fra kodimagnyler? Det er ikke noget jeg har gjort så meget i selv, men jeg har haft ret gode resultater de par gange jeg har prøvet, og jeg har ret godt styr på teorien i det også.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: the K hole
veritas : Gruden til du måske ik liige finder en idiot sikker guide på hvordan du gør.. er at "idioter" helst ik skulle gi sig i lag med den slags....selvom det umeldbart er simplet og kan se "nemt" ud.. så ville det være en god ide at vide hvad man har gang i.. om man så laver kodein ekstrakt eller ander små sjove ting i ens køkken.. man kommer ik sovene til noget i den her verden.. :wink: .. ,udover det vil en søgning her på siden ende op med flere gode tråde med info.. vis man gider lede lidt og ik bare klør sig i navlen :)

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: in fantasyland
Ionium: du må meget gerne lave den vejledning hvis du vil være så venlig, men hvis jeg følger den 110% så holder jeg dig ansvarlig hvis jeg får smadret nyrene :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Sådan i "rem og seler" traditionen kunne det være fedt hvis guiden (gælder vel alle guides) også indeholdt et sidste step, som gjorde én i stand til at verificere, om man havde foretaget sin ekstraktion korrekt. Sådan noget med "gør ____ og hvis væsken bliver blå, så er der i hvert fald ikke ASA i " eller hvad slutresultatet nu helst skal være.

(Har så ikke lige et clue om, hvor nemt den del er)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg har haft lidt travlt, og har det egentlig stadig, så har ikke lige fået lavet den guide endnu. Malkavian, dit forslag er en rigtig god ide, og heldigvis er det i nogen grad muligt at gøre det, uden at det volder de store problemer. Det vigtige er at man sørger for at måle pH, og ikke bare tilsætter syre på slump. Kommer der for lidt syre i, kan der være meget ASA tilbage, og er der for meget er det nærmest udrikkeligt!

Metoden er kort sagt at pulverisere pillerne, tilsætte vand, lade det trække i nogle timer i køleskab og så filtrere det. Derefter tilsættes en tilstrækkelig mængde stærk citronsyreopløsning til at sænke pH til <4, lade trække i køleskab igen, og endnu en gang filtrering. Ved at sænke pH så meget er man sikker på at der kun vil være en minimal mængde acetylsalicylsyre tilbage i væsken, dette kan måles med pH-sticks som købes på apoteket. Evt. kan man efter filtreringen neutralisere væsken med noget tvekulsurt natron(NaHCO3) eller kalcineret soda(Na2CO3), så er den knap så krads for munden, og smagen tager sikkert heller ikke skade af lidt mindre syre ;)

Jeg stiller det lidt mere detaljeret op inden så længe, det her er bare lige en forsmag :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]