Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jun 2025 14:06

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 74 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Chosŏn Minjujuŭi Inmin Konghwaguk
axia skrev:
Converge2pi skrev:
Axia beskriver næsten præcist samme proces en håndfuld posts oppe i tråden, hvor hun oplevede moderate mavekvaler og et lækkert trip, imens to kammerater knækkede sig.

Hun? WTF? :D

Hahaha...

Shinsou, næste gang bestiller vi 100 frø, og så laver vi en god portion :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
flex skrev:
Shinsou, næste gang bestiller vi 100 frø, og så laver vi en god portion :)

Jeps :D Skal lige have sparet lidt moneter sammen og så er jeg klar!

Titel:
Dedikeret medlem

Er der nogen, der kan fortælle mig, om man kan gemme sit ekstrakt.. fx i fryseren? Uden at det mister sin effekt, that is!
Jeg har fået mod på at gøre noget ved mine MG frø, men de skal først indtages om noget tid.
Og så ville det jo også være lækkert med en lille LSA-ispind ;-)

Og kom nu kun med validerede udtalelser - jeg vil så nødigt smadre ekstraktet.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har læst at LSA er ret følsomt hvad angår temperatur, fugt osv. Jeg tror måske at molekylærstrukturen ødelægges ved -20 grader, men jeg er ikke sikker

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Det ville nok være optimalt at anskaffe noget vinsyre, og danne LSA-tartrat, da saltet uden tvivl er mere stabilt.

Titel:
Dedikeret medlem

Dextrose skrev:
Det ville nok være optimalt at anskaffe noget vinsyre, og danne LSA-tartrat, da saltet uden tvivl er mere stabilt.

Og så en gang til for de sproglige...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

TheBo skrev:
Dextrose skrev:

Aminer kan danne salte med syrer. Salte af vinsyre hedder tartrater, det kommer af dets engelske navn, "tartaric acid". Tartrater af lysergsyreamider er ofte mere stabile end mange andre salte, det vil sige at de nedbrydes langsommere end f.eks sulfatsalte, hydrochloridsalte etc.

Flere spørgsmål? :P

Titel: Lsa-tartrat
Medlem

Hvordan ville i så lave disse Lsa-salte?
Jeg tænker på noget i retning af en opskrift der er simpel at følge.
Det lyder jo umiddelbart som en god ide!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ionium skrev:
TheBo skrev:
Dextrose skrev:

Aminer kan danne salte med syrer. Salte af vinsyre hedder tartrater, det kommer af dets engelske navn, "tartaric acid". Tartrater af lysergsyreamider er ofte mere stabile end mange andre salte, det vil sige at de nedbrydes langsommere end f.eks sulfatsalte, hydrochloridsalte etc.

Flere spørgsmål? :P

Så man får i bund og grund et længere trip?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Nej, det færdige ekstrakt vil være mere stabilt, og kan bedre holde sig ved f.eks. stuetemperatur.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

ahh, smartsmartsmart!

Lidt off topic, men er der nogen der kan anbefale nogle basisbøger indenfor kemi og biokemi? PM mig :wink:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Helge Mygind har skrevet "Kemi 2000" til henholdsvis C-, B- og A-niveau.
De bliver brugt på de fleste HF/VUC/Gymnasier, så hvis du ikke allerede har haft Fyisk/Kemi C, så vil jeg på det kraftigste anbefale dig at tage det, og derefter Kemi B.

Der er selvfølgeligt muligt at læse sig til det hele bare med bøgerne i hånden, men det koster kun 300 kr pr. fag/niveau på HF-E/VUC, og især på Kemi B, er det rart at kunne udføre praktiske forsøg.
Udover det, så har du en lærer du kan belemre med alt hvad du evt. ikke forstår! :)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Hvilken form for alkohol foretrækker folk egentligt?

Vand-ekstrakt af Baby Woodrose skulle jo virke, så man kunne forestille sig at Methanol, som den mest polære alkohol, ville være den bedste til formålet?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Dextrose skrev:
Hvilken form for alkohol foretrækker folk egentligt?

Vand-ekstrakt af Baby Woodrose skulle jo virke, så man kunne forestille sig at Methanol, som den mest polære alkohol, ville være den bedste til formålet?

Jeg sad faktisk lige netop of tænkte på det samme. Jeg har tænkt mig at lave et ekstrakt her i morgen, hvor jeg regner med at bruge diethylether og methanol. Jeg forstod godt nok ikke helt den med vinsyren... skal jeg bare hælde den oveni for at danne saltet eller er det mig der er helt rundt på gulvet?

Venligst G00

rettet: ja, jeg mente diethylether

Senest rettet af Uforia 01 feb 2006 02:09, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Dimethylether? Du mener vel diethylether? Dimethylether er en gas!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Ionium skrev:
Dimethylether? Du mener vel diethylether? Dimethylether er en gas!

Potato potarto :P

Det lykkedes mig at fuldføre ekstraktionen i dag, med lidt materiel hjælp fra en flink kemi-lærer, og ser frem til at afprøve mit første mere eller mindre professionelt ekstraherede LSA-tartrat 8)

Tak til alle dem der bidrog med noget fornuftigt i denne gode vejledende tråd som der måske burde ryddes lidt op i.

Venligst

Titel:
Medlem

Det lyder sgu godt Goo!
Gider du ikke at fortælle hvordan du gjorde og hvor mange frø du brugte, hvilke og hvor meget der kom ud af det.
Og selvfølgelig ikke mindst om virkningen var god!!! :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

troldmandens lærling skrev:
Det lyder sgu godt Goo!
Gider du ikke at fortælle hvordan du gjorde og hvor mange frø du brugte, hvilke og hvor meget der kom ud af det.
Og selvfølgelig ikke mindst om virkningen var god!!! :D

Øhm... Jo altså som jeg allerede har fortalt, så brugte jeg diethylether til den upolære ekstrahering af giftstofferne, methanol til den polære ekstrahering af LSA og vinsyre for at stabilisere LSA'en til sidst.

Jeg brugte 9 gram knuste frø som ifølge Erowid skulle give mig noget der ligner 27 mg LSA.

Virkningen regner jeg med at være den samme som alt andet LSA i vores lille verden måske? Vi får se. Jeg kommer nok under alle omstændigheder ikke til at diskutere den her.

Venligst

Titel:
Medlem

Ja ok, jeg ville bare høre om doseringen af de forskellige ingridienser havde noget at sige.
Jeg har selv tidligere fulgt opskriften men rense benzin og sprit og lavet et ekstrakt af jeg ved ikke hvor mange frø og virkningen var nærmest latterlig.
Så her for 14 dage siden spiste jeg 2/3 pose Morning glory frø straight lige fra posen og det gav fandme godt nok bonus :lol:
Det rykkede helt vildt og jeg fik meget lidt mavekneb ud af det så jeg skal da godt nok være sikker på at det er al den umage værd med at lave ekstratet før jeg overhovedet gider at forsøge mig igen en anden gang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

troldmandens lærling skrev:
Ja ok, jeg ville bare høre om doseringen af de forskellige ingridienser havde noget at sige.
Jeg har selv tidligere fulgt opskriften men rense benzin og sprit og lavet et ekstrakt af jeg ved ikke hvor mange frø og virkningen var nærmest latterlig.
Så her for 14 dage siden spiste jeg 2/3 pose Morning glory frø straight lige fra posen og det gav fandme godt nok bonus :lol:
Det rykkede helt vildt og jeg fik meget lidt mavekneb ud af det så jeg skal da godt nok være sikker på at det er al den umage værd med at lave ekstratet før jeg overhovedet gider at forsøge mig igen en anden gang.

Jeg har også en ide om at Hawaiian Baby Woodrose's skal indeholder en del flere giftstoffer end MG gør, så det lyder meget sandsynligt at det er fint bare at proppe MG frø i kæften. Tror de vil virke endnu bedre hvis du knuser dem først.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 74 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]