Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jun 2025 21:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 74 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

troldmandens lærling:
"Nu ved jeg ikke om jeg har forstået det korrekt, men det er da kun den non polære fase med rensebensinen der trækker giftstofferne ud af skallerne ikke? Spritfasen er vel udelukkende til at trække de aktive stoffer ud af frøene for derafter at lave en ekstrakt eller pulver af frøene."

Ja kan vi ikke lige få et svar på dette.. er der stadig giftstoffer i frøene efter man har brugt rensebenzin, oder was???

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

[slettet af undertegnede pga. skråsikkert mundmongoli]

Senest rettet af R. Girk 15 mar 2007 17:25, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Lad nu være med at svare hvor du er usikker, når det drejer sig om giftstoffer, Girk.

Jo, der er stadig skalbundne gifte tilbage i skallene. Hvis du spiser skallene, får du moderat-til-svært maveonde og nedsat funktion.

Generelt råd: Hvis du ikke forstår kemien, så formod, at alle trinnene i en ekstraktion har en funktion. Især, når det drejer sig om tydeligvis det sværeste trin i hele ekstraktionen; det bliver næppe gjort, fordi det er sjovt.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Ak og ve! Jeg har eksrakt i ovnen lige nu men det ser ikke ud til at der er noget LSA i :shock: :( Men der er også stadig en lille smule alkohol i endnu. Tager det tid for det rene LSA at tørre helt og få en mere "løs" struktur(pluver)?

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
Tror ikke du skal gøre dig forhåbninger om at det tører helt og blivet til noget der ligner pulver shinsou.. Det fik jeg ihvertfald ikke selv da jeg prøvede denne metode, og har hørt om en del andre som også er endt med noget let brunligt snask..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har nok trådt i spinaten under processen, der blev ihverfald ikke meget ud af det. Da jeg havde skrabet det sammen blev det til en klat på ca 1cm*3mm og nu ligger det i mavsen. Der var i alt 16 HBWR-frø i men der blev ihvertfald ikke så meget ud af det. Så ud til der maks var 100 mg

Titel:
Moderator

Geografisk sted: Wiggie
Converge2pi skrev:
Generelt råd: Hvis du ikke forstår kemien, så formod, at alle trinnene i en ekstraktion har en funktion. Især, når det drejer sig om tydeligvis det sværeste trin i hele ekstraktionen; det bliver næppe gjort, fordi det er sjovt.

Generelt har du ret, men lige her er der altså ingen problemer. Jeg har før købt nogle frø, pillet den yderste "hud" af, pulveriseret frøene i en morter, ohældt dem i et glas med rensebenzin - 25 frø stod i 50ml rensebenzin i 2 timer, væsken blev filtreret fra, glasset skyllet, og frøene blev puttet tilbage, for at ligge 1 time mere i rensebenzin, filtrerede, tørrede og nød 1/3 af portionen uden nævneværdige kvaler - udemærket effekt

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Axia beskriver næsten præcist samme proces en håndfuld posts oppe i tråden, hvor hun oplevede moderate mavekvaler og et lækkert trip, imens to kammerater knækkede sig.

Når spørgsmålet er, om der stadig er giftstoffer i de knuste skaller: så jo, det er der. At nogen så med varierende resultat frivilligt trodser de gifte, kan man så tilføje; intet galt i det, Ayahuasca fungerer på samme måde. Bare det besvares klart, at jo, der er gifte i - så man bør forvente en giftvirkning, hvis man skipper ekstraktionen, og ikke skiller det giftige pulver fra.

Titel:
Moderator

Geografisk sted: Wiggie
Axia skriver ikke noget om træktiden - jeg fik et godt resultat af at lade dem ligge i den nonpolære væske i 3 timer, med et skift af væsken ved 2. time, jeg glemte at tilføje at jeg også skyllede frørne med lidt ekstra rensebenzin, da jeg filtrerede sidste gang.
alkohol er langt mindre polært end vand, og umiddelbart vil jeg tro at hvis du lader frøene med en anelse gift ligge i alkohol i et par døgn, vil en del af det resterende gift komme med over i alkoholen...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Det kunne man måske umiddelbart tro; det er der bare ingen, der umiddelbart har erfaret..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg havde et ganske godt trip i går, med masser af auditive finurligheder og små visuals(ting rystede osv).
Men jeg må indrømme at jeg blev skuffet da jeg så resultatet af to dages arbejde, kun en lille brunlig klat var der da jeg skrabede ekstraktet samme.
Jeg brugte forskellige fremgangsmetoder men her er processen:
1. Hakkede 16 frø med en kniv(de er nogle hårde små djævle så regn ikke med at det er klaret på 2 minutter)
2. Lagde frøresterne i et kaffefilter, lagde filteret i et glas og fyldte det halv op med rensebenzin. Jeg rørte rundt i det i 10 minutter og lod det trække i en halv times tid bagefter.
3. Jeg tog filteret op, lod planteresterne tørre og smed dem i en plasticbeholder. Så hældte jeg isopropylalkohol over og lod det trække i lidt under 2 døgn.
4. Tog et nyt filter og hældte ekstraktet igennem det og ned i en ovenfast tallerken, så smed jeg det i ovnen v. 60 grader i ca 30 minutter indtil al alkoholen var fordampet. Så skrabede jeg det sammen med et plastikkort og spiste det. Det smager ikke så slemt som man ellers kan forestille sig. Det har en ret bedsk smag, men når der er tale om så små mængder klarer man det nok. Alle S9-stoffer var i hvertfald trukket ud og det var et rigtigt behageligt og spændende trip, dog tror jeg at nøjagtighed er utroligt vigtigt for at få det optimale ud af ekstraktionsprocessen

Titel:
Dedikeret medlem

God beskrivelse, tak for det :-)

Jeg har lige et par spørgsmål:

1: Når du i punkt 4 siger, at du hældte ekstraktet gennem et filter, vil det så sige, at frøresterne bliver siet fra, og det altså er alkoholen + det, der er trukket ud af frøene, som man skal putte i ovnen og sidenhen trippe på? Altså frøresterne skal bare smides væk?

2: Er det samme fremgangsmåde med Morning Glory?

3: Kan man bruge noget andet, end det der alkohol? Og hvis ikke hvor køber man så den slags?

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Odense
@ TheBo: Sorry jeg svarer når nu det ikke lige er mig du spørger. Men jeg har også lidt erfaring med dette emne.

1: Når du i punkt 4 siger, at du hældte ekstraktet gennem et filter, vil det så sige, at frøresterne bliver siet fra, og det altså er alkoholen + det, der er trukket ud af frøene, som man skal putte i ovnen og sidenhen trippe på? Altså frøresterne skal bare smides væk? Ved ikke lige om det er sådan han har gjordt, men vil da tro det, da det er det der er meningen.

2: Er det samme fremgangsmåde med Morning Glory?
Ja, men dem kan man ikke hakke med en kniv da de er nogle sa***s små bæster, og "springer" rundt hvis man forsøger.(har selv prøvet) men brug derimod en kaffekværn ell. lignende.

3: Kan man bruge noget andet, end det der alkohol? Og hvis ikke hvor køber man så den slags? Kan f.eks. købes i Matas ell. anden materialist, hvis altså det er isopropyl alkohol der er tale om, men alm. husholdningsprit kan også bruges.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

jaeh så er det hele vist sagt :)

ang. ekstraktion af morning glory, mener jeg, at du sagtens kan springe rensebenzinsprocessen over da der så vidt jeg ved ikke er nogle rigtigt ubehagelige toxiner i. En af mine veninder spiste ca 170 mg-frø igår uden problemer, så giftigt er det ikke. Desuden smager mg-frø fortræffeligt! Lidt af bog(bøg-nødder) og solsikkekerner

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

nåeh jo, ja planteresterne bliver filtreret fra i trin 4 og ipa+lsa kommer i din tallerken eller lign

Titel:
Dedikeret medlem

Ok, tak for det.
Hvis nogle af jer har lyst, ville det være rigtigt fedt, hvis I lavede en grundig opskrift. Jeg har kigget rundt på psy.dk, og der er flere opskrifter, men jeg synes ikke, der er nogle helt utvetydige, der går frem skridt for skridt. Fx har jeg efter læsning af flere opskrift ikke kunnet finde ud af, om det var planteresterne eller alkoholen indeholdende ekstraktet, der skulle bruges. Det ved jeg så nu, kan man sige :-)

Men en idiotsikker opskrift ville være helt fantastisk! Fx ville det være lækkert med eksempler på polære og nonpolære væsker og den slags.. For os som ikke har nogen som helst forstand på kemi og kemiens udtryk.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

TheBo skrev:
Ok, tak for det.
Hvis nogle af jer har lyst, ville det være rigtigt fedt, hvis I lavede en grundig opskrift. Jeg har kigget rundt på psy.dk, og der er flere opskrifter, men jeg synes ikke, der er nogle helt utvetydige, der går frem skridt for skridt. Fx har jeg efter læsning af flere opskrift ikke kunnet finde ud af, om det var planteresterne eller alkoholen indeholdende ekstraktet, der skulle bruges. Det ved jeg så nu, kan man sige :-)

Men en idiotsikker opskrift ville være helt fantastisk! Fx ville det være lækkert med eksempler på polære og nonpolære væsker og den slags.. For os som ikke har nogen som helst forstand på kemi og kemiens udtryk.

Jeg skal lige have bestilt nogle nye HBWR-frø og gennemgå det hele igen og så skal der nok komme en udførlig opskrift op.

Titel:
Dedikeret medlem

Det lyder dælme godt! Har nemlig haft en lille fin pose MG-frø liggende, og jeg glæder mig!
Nogen der har erfaringer med en morter i stedet for en kniv eller kaffekværn? Ellers må jeg jo være pioneren der :-)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

TheBo skrev:
Det lyder dælme godt! Har nemlig haft en lille fin pose MG-frø liggende, og jeg glæder mig!
Nogen der har erfaringer med en morter i stedet for en kniv eller kaffekværn? Ellers må jeg jo være pioneren der :-)

Hvis du har en, så bare smid nogle frø deri og prøv dig frem, jeg tror dog at morteren(selve kværnefladen) skal være næsten helt glat, ellers tror jeg meget af "guffet" sætter sig i diverse små huller og riller osv.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Østjylland
Converge2pi skrev:
Axia beskriver næsten præcist samme proces en håndfuld posts oppe i tråden, hvor hun oplevede moderate mavekvaler og et lækkert trip, imens to kammerater knækkede sig.

Hun? WTF? :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 74 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]