Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 17 jul 2025 20:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Hi Folks!

Nu skal jeg sgu prøve ayahuasca...
Har godt nok spist:
1krydderbolle m smør og skinke
1banan
en portion havregryn mælk og sukker
(ca. 3 timer siden, vidste ikke jeg ville trippe idag)

Jeg har 50g P. Viridis og 10g P. Harmala
Har tænkt mig at bruge 30g viridis og 4-5g Harmala

Nu da jeg har læst mig helt ør i hovedet om div opskrifter er min plan følgende:

koger 3.5g harmala i 30min
skal der citron i?
skal det grindes(pulveriseres)
skal frøene også indtages?

Smider 35g viridis i 10dl vand
presser 2 citroner og tilsætter saften løbende
Lader det -simre- i ca 2 timer og tilsætter vand løbende så der til sidst er ca. 4dl.
Er det en god plan?
Skal bladene hakkes?
Er det en god mængde vand?
Er det en god mængde citroner?

Jeg går nok igang m bryggen om et part timer, så jeg håber der er nogle der kan kan hjælpe lidt (jeg er mest i tvivl om fremgansmåden mht viridis), ellers må jeg jo bare fuske mig frem!!
(Skal lige siges at jeg glæder mig meget, har sommerfugle i maven og en masse store forventninger... lidt lissom m first dates!!!)

Senest rettet af vaishiyas 06 jan 2006 16:54, rettet i alt 2 gange.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Ville også lige høre om der var nogen der evt. havde erfaringer m passionsblomsten og ayahuasca, har før brugt den som svampebooster hvilket må siges at ha været utroligt succesfuldt!!!

ryge/drikke/spise????

Titel:
Moderator

Geografisk sted: Wiggie
til at starte med, lyder det som en fin mængde urter du har planlagt at indtage.
P. Harmala smager virkelig af BÆ-RAGELSE, og jeg ville nok kåge væsken herfra ind til ½ dl.
Ja, du bør bruge noget citron - 1 vil nok være rigeligt, og jeg ville give frøene en tur i en morter, selvom de er nogle hårde sataner, og let forsvinder ud af skålen. jeg har spist frøene før, men jeg tror ikke det er nødvendigt.

Din plan med Viridisen lyder måske fin nok: jeg ville koge bladene lidt længere, eller ved 2 timer, i hvertfald pulverisere dem. mængden af citron hertil er der ikke noget galt med...

Og - jeg formoder du har læst om hvilken mad man kan spise før og umiddelbart after et trip der indvoldverer maoi, siden du indleder posten som du gør, eller læs her http://www.erowid.org/chemicals/maois/maois_info2.shtml
http://www.erowid.org/chemicals/maois/maois_info3.shtml

BTW. der er lavet 100000030486 topics om dette

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Hej igen... så er jeg gået igang!!

Tak for hjælpen TT jeg føler mig lidt mere sikker nu...
Jeg skal lige høre mht viridis om hvor meget den må koge altså om den skal boble en smule?
Har læst at hvis den koger for meget så fordufter dmt!

Og så tænkte jeg at m alt den plantemasse bliver det så ikke lidt svært at vurdere hvor mange dl vand der er tilbage og vil det i det hele taget ik brænde på hvis der er så lidt vand??

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Du ska' bare røre i det, så det ikke brænder på ;)
Og om det er X eller X+10 eller X-10 ml. betyder jo ikke alverden, bortset fra hvor meget du skal drikke :)

Titel:
Moderator

Geografisk sted: Wiggie
ja, du kan godt lave 10L "saft" men så har du bare 10L du skal drikke . . si plantedelene fra, og hvis du så har mere væske end der kan være i en kop, fordamp da lidt mere..

DMT.HCl smelter ved 165°C, så jeg tror ikke der er fare for at citratsaltet fordaper ved almindelig kogning, hvilket forresten er ved samme temperatur om det bobler svagt, eller bulderbobler

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jeg ville så ha frarådet *vaishiyas* at drikke ayahausca'en hvis det ikke var planen. Desuden har du spist, hvilket jeg HELT vil fraråde lige gyldigt hvad div. lister tillader én.

Men da jeg kan se at sidste indlæg blev smidt i går kan jeg regne ud at du (vaishiyas) nok allerede har trippet..

Lad os høre lidt om hvordan det gik..!

/Cope

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

00:00 Jeg smed 35g halvejs pulveriseret viridis + 1/2 citron(presset) i 10dl simrende vand

00:20 + 1/2 citron i viridis

00:30 Smider 3.5g pulveriseret harmala i 4dl kogende vand

00:50 + 1/2 citron til viridis.. og til harmala

01:05 Harmala færdig ca 1/2 dl tilsætter 1/4 dl vand og lader det køle af
PS: Har ikke siet pulveret fra, det synker til bunds og jeg indtager væsken ovenpå senere!!

02:45 Viridis færdig, sir planterester fra og ender m ca 5 dl viridis
PS: Har løbende tilsat ca. 8dl vand!!!

02:55 Indtager "den flydende" harmala, efterlader bundfaldet og skyller ned med masser af vand

03:35 Indtager viridis

Fik ingen virkning kun mildt ubehag i maven til at starte med

Så en film og røg to joints og blev overhovedet ik slået ud som jeg ellers ville ha blevet.... så lidt virkning må der ha været!

Drak mig stiv med en kammerat og endte med at tage i byen!!!

Citat:
Infected Cope:

*vaishiyas* (vaishiyas)

hva sker der for det..??

Infected Cope skrev:
Desuden har du spist, hvilket jeg HELT vil fraråde lige gyldigt hvad div. lister tillader én.
/Cope

Hvorfor? Har læst et sted på forummet at man ligefrem kan dø af det. hva er det præsic der kunne have sket hvis MAOi havde virket!

Jeg syntes jeg har studeret det meget godt men jeg kan ikke helt sætte fingeren på hvor jeg har fejlet... Nogen forslag.. spørg endelig!!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Infected Cope skrev:
Desuden har du spist, hvilket jeg HELT vil fraråde lige gyldigt hvad div. lister tillader én.
/Cope

Er du en større autoritet på området, eller har du bare mange ayahuasca-trips under bæltet? Har du selv haft uheldige oplevelser mht. til mad og MAOI?
Jeg nød et dejligt ayahuasca- trip efter en god pizza engang, ost er på fy- listen, og jeg overlevede, fik endda et utrolig smukt og lærerigt trip ud af det. Jaeh, altså ikke af osten, men ayahuascaen.

Jeg forstår ikke hvorfor du frader at spise "HELT". Der er masser af fødevarer man uden problemer kan indtage før et ayahuasca- trip.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er nok bare en personlig mening. Men jeg er ret sikker på at det at jeg havde spist (de såkaldt "lovlige") mad varer før mit sidste ayahuasca trip, var skyld i at det virkede i 5 timer eller noget derhen af..
Det at trippe udviklede sig dårligt var ikke for heldigt, men det kunne sagtens tåles hvis det kun havde virket et par timer. Men oki altså hvis man absolut vil spise før, så tag for guds skyld en lav dosis!

Igen.. Dette er en personlig mening, men jeg ønsker bare ikke andre skal igennem det jeg var, bare fordi de er sultne..
Så vil jeg hellere dø af sult end je vil opleve den aften igen! 100% seriøst!

/Cope

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Indtager man hallucinogene urter efter et måltid mad, vil det da være mest logisk at den hallucinogene virkning man får skyldes urter og ikke maden??
Ayahuasca ER et kraftigt trip, ingen tvivl om det!
Jeg nægter at tro på, at et måltid mad kan sende én i et psykisk sort hul under et trip. Jeg tror heller ikke det er helt unormalt, ikke at være faldet helt ned fra trippet før efter 5 timer.

Hvis man kan booste et trip med mad, ville det da ellers være en fed idé, at erstatte MAOI- med et lækkert måltid mad ;)

Jeg tror ikke du finder noget, der understøtter din teori om at mad kan booste MAOI/ayahuasca.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Ok sygt nok cope, at du hellere ville dø.. Hvorfor :( Hva skette der :shock:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
Stonez skrev:
Indtager man hallucinogene urter efter et måltid mad, vil det da være mest logisk at den hallucinogene virkning man får skyldes urter og ikke maden??
Ayahuasca ER et kraftigt trip, ingen tvivl om det!
Jeg nægter at tro på, at et måltid mad kan sende én i et psykisk sort hul under et trip. Jeg tror heller ikke det er helt unormalt, ikke at være faldet helt ned fra trippet før efter 5 timer.

Hvis man kan booste et trip med mad, ville det da ellers være en fed idé, at erstatte MAOI- med et lækkert måltid mad ;)

Jeg tror ikke du finder noget, der understøtter din teori om at mad kan booste MAOI/ayahuasca.

:roll: ...... Noget mad kan virke uheldigt sammen med MAOI og gøre at man får det dårligt. Ubehaget kan forstærkes kraftigt af at man tripper og antage psykisk karekter.
Hvis man spiser meget mad umidelbart før, kan det forsinke og forlænge trippet, fordi det bliver optaget over en længere periode fordelt i "maden".... Ligeledes vil jeg tro at lidt mad, vil stimulere fordøjelsen og gøre at trippet kicker ind hurtigere og kraftigere.
Derudover bruger man jo noget energi på at fordøje, hvilket sikkert kunne bruges bedere i trippet. Og sidst men ikke mindst, er visse dele af hjernen, ikke overraskende, specielt aktive under førdøjelses processen, hvilket muligvis kan interfererer med trippet.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

*Stonez*

Åndsamøbe forklarede meget alt det jeg ville have svaret..

*vaishiyas*

Du kan læse min trip rapport.. Men ja.. jeg vil hellere tortureres ihjæl end jeg vil opleve det igen.
Hvert halve år fra den dag jeg trippede vil jeg "fejre" at jeg kom igennem det trip uden at begå selvmord.
Det skal lige siges at jeg trippede en lav dosis Psilcybe tampanensis sclerotia svampe i juleferien, og der opdagede hvor forskelligt jeg reagerer fra andre på svampe (derfor nok også på ayahausca)..
Jeg fandt ud af at jeg faktisk ikke kan lide at trippe på noget psykedelisk hjemme hos mig selv mere, fordi jeg bliver bange for at det skal gå galt igen. Settingen (mit egent hjem) er ikke godt længere pga. den ekstreme oplevelse jeg havde her.

Jeg er ikke længere nede rent psykisk, men jeg er derimod mere afklaret med mine fremtidige mål, netop pga. denne oplevelse.
Jeg fik ligesom rolling stones sang "You dont get what you want, you get what you need.."
Den vigtigste, men også mest skræmmende oplevelse jeg nogensinde har haft. Hvis jeg får en lignende igen, så GÅR det galt.. helt sikkert!

/Cope

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Ok! Så fik vi sat på plads at man helst ikke må æde noget.....

Men ANYWAYS så er jeg meget interesseret i at høre om der er nogen der har nogen forslag til hva jeg evt har gjort galt..
Og hvis der er nogen detaljer jeg ikke har beskrevet godt nok så spørg endelig, jeg er super tændt på at prøve igen men har ikke tænkt mig at bruge en formue på at det går galt en gang til.. så pleace help!

Tror måske at det var MAOi der ikke virkede. Hva siger i???

Titel:
In our memories
Brugeravatar

vaishiyas skrev:
Ok! Så fik vi sat på plads at man helst ikke må æde noget.....

Bare undgå de madvarer du finder på fy-listen.
Der er jo også folk der æder MAOI hver dag på recept, jeg regner ikke med at de faster.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Stonez skrev:
Bare undgå de madvarer du finder på fy-listen.

I know! har læst den og forstår også hvorfor...

MEN!!! Hva med min bryg? Hvorfor virkede den ikke?
Kan jeg have kogt min MAOi væk??
Hva gør jeg forkert???

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg sender dig lige en PM om hvordan du gør det ordentligt..
Tror ikke vi kan forklare dig hvad du har gjordt forkert. Tror nærmere du selv kan opdage det ved at læse dig til hvordan man egentligt gør..

Mvh. Cope

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Det er måske værd at påpege at Psychotria viridis' indhold af DMT er meget svingende og det kan sagtens have noget at gøre med den manglende effekt.

Diplopterys cabrerana (Chaliponga) og især Mimosa hostilis (Jurema) skulle efter sigende være noget mere konsistente og stærkere.

Søg selv her:
forums.ayahuasca.com/phpbb/

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ashoka har helt ret - doseringen svinger meget med p. viridis. En anbefalet dosis varierer mellem 25-100g - hvilket gør netop denne ayahuasca komponent meget ustabil.
Bedste alternativ er mimosahuasca dvs. Jurema X Syrian rue - idet komponenterne er mere stabile og doseringen væsentlig lavere.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]