Cope: Det afspejler utrolig godt det billede jeg og andre mener at store dele af befolkningen, incl. politikere og Politiet har
Han siger:
Citat:
Hvis man læser om psilocybinsvampe og får den opfattelse, at psilocybin er ganske uskadelig, ja så må man læse lidt mere grundigt.
Du konfronterer ham med den hollandske rapport
Citat:
Jeg er ikke ekspert på området, hvorfor jeg må henvise til Sundhedsstyrelsens eksperter.
Kæft mand...
Han udtaler sig om svampe, hentyder indirekte at svampe er skadelige, du henviser til rapporten, og han siger at han ikke ved nok om det, og man skal snakke med en anden. Hvordan kan han så stå inde for det han sagde tidligere omkring svampe ?
Mange folk udtaler sig om noget de TROR de har forstand på. Præderiker med alle de dårligdomme som stoffer medfører, med den information de har fået fra medier og såkaldte "eksperter" som har informeret befolkningen i et halvt århundrede, og før det...
Men nu er det sådan at dem der laver kampagner og ekstrabladets artikler ikke skoleelever der lige er blevet smidt ud af 6. klasse (selvom man nogengange kunne få den fornemmelse

) de er journalister, og ved hvordan man skal udtrykke sig på papir og mundtligt.
Mange giver oplysninger om f.eks. stoffer som til dels er korrekte, men ordene de bruger er relative, f.eks. kan man sige at "stoffer er meget farlige".
Det kan tolkes på flere måder. For en "uvidende" lyder det som om at der er stor sandsynlighed for at hvis du bare tager stoffer et par gange, har du stor risiko for at dø eller lide skade.
Men faktum er at det ikke er farligere at tage stoffer under normale doser og med et begrænset forbrug (ikke misbrug, men hvor går grænsen) end at springe i faldskærm, som et tidligere eksempel
Det har sine få ligheder ved at det er noget man kan vælge, der er en risiko ved det, ligesom at rejse sig op, gå, træde ud på fortovet fra hoveddøren, spise mad, trække vejret eller spille fodbold og svømme.
Der dør flere hvert år at springe i falskærm (i procent) end der gør af stoffer. Alligevel siger ens kolleger ikke efter at du har sprunget i faldskærm, at du er et svin og de aldrig vil se dig mere, slår dig ned, kører dig til nærmeste lukkede afdeling, spærrer dig inde i et skab og smider nøglen væk...
Næænej... Øj hvor var du modig, var det sygt ? osv.
Jeg har sku da aldrig kommet på arbejde med knald-røde øjne mandag morgen, og mine kolleger har spurgt om det var nogle gode joints vi røg om aftenen, eller om det var et sygt trip (eller... det har de faktisk

) men sådan er det når der er en grundlæggende misinformeret holdning til det.
Holdningsændringer er utrolig svære, for at citere en panser i '93 og en minister for nylig...
Mange af de rapporter og kampagner er ligeså pålidelige som statistikker kan være, og ligeså snydende. Ordsproget "10 udaf 9 bliver snydt af statistik" passer vel meget godt ind her
Jeg har brugt de sidste mange år på at udrydde myter omkring stoffer, mest om cannabis, da det er der jeg har mest viden, men jeg føler at jeg får ændret på nogle holdninger og oplyst folk. De er også glade for det, og får et mere flersidet syn på livet end mange andre der ser det sort på hvidt
f.eks.:
Hvis du har et forbrug af stoffer bliver du afhængig og kan ikke styre det. Sådan er det, BASTA...
Hvis du holder dig fra det, sker der ikke noget
Til dels rigtigt, NOGEN (Læs: ikke særlig mange i forhold til hvor mange der tager stoffer) passer det godt på, men det er ikke et overordnet billede af hvordan det er
Bullshit
Gør oprør, stille og roligt, og med omtanke :twisted: