Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 19:52

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Indenfor de sidste par år er jeg blevet meget meget mere skæv hvergang jeg ryger, end jeg gjorde før i tiden. Nu skal der kun et par sug på en joint til før jeg er ramt. Og jeg mener bogstaveligt talt et eller to sug Og hvis jeg ryger f.eks bæreblade, kan det også virke rimelig kraftfuldt på mig.

Og det synes jeg er rimelig underligt. Før i tiden kunne jeg ryge mange bong hoveder, mens at jeg nu kun behøver en brøkdel før jeg føler mig meget skæv. Virkeningen synes jeg også er en del anderledes idag.

Det skal så også lige siges at jeg i samme periode begyndte at eksperimenter med alle mulige andre rusmidler (mdma, svampe, kokain, amf)

Kan det skyldes dem, eller noget andet?

Forkert forum. Kan det ikke flyttes til cannabis generelt?

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Når jeg ryger, så betyder min sindstilstand før jeg tænder jointen alt for hvor stærk virkning jeg får.

Hvis jeg fx. er lidt stresset og anspændt skal der en del mere til, og rusen bliver ikke nær så interessant - ingen spændende, filosofiske tanker, men mere en lidt død, afslappet tilstand hvor jeg mest af alt har lyst til at sidde og stene fjernsyn og den slags.

Hvis jeg derimod er i en rolig, fokusret, meditativ tilstand uden for mange tanker der kører rundt i hovedet, oplever jeg også at der næsten ingenting skal til før jeg føler mig godt skæv, mit hovede bliver fyldt med filosofiske tanker, jeg ligger mærke til ting jeg ikke før var opmærksom på og den slags. Jeg får også oftere griner på i denne tilstand.

Generelt - for mig ihvertfald - så er logikken at jo mere jo mere meditativ og afslappet (fri for stress) min tilstand er før jeg ryger, des bedre virkning får jeg.

Jeg kan forestille mig at det netop er dette du oplever, måske er du blevet mere rolig og fokuseret de sidste par år? Det kan selvfølgelig også være noget andet på spil, men kan du relatere til mine erfaringer?

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: kbh
Når jeg er stresset, ked af det og fyld med negative tanker/energier.. Og ryger så vil jeg fuldstændig ryge ned i et dyb hul og svært ved at komme op igen man er bare så træt og sløv- hel død.. og hvis jeg rigtigt glad og afslappet så virker det på en helt anderledes måde som du selv siger mht det med filosofiske tanker¨(kosmiske tanker).. Men samtidige så der noget skummelt.. for når j dårlig humør så blir jeg hurtig skæv, men hvis glad så ka j ik mærke så meget af det.. ja men det jo fra person til person så..

hilsen

BlueVision

Titel:
Admin
Brugeravatar

Du skal da bare være glad for at du bliver så skæv :P Jeg synes det er irriterende at i løbet af det sidste ½-1 år har jeg fået sværere ved at blive rigtig skæv. Altså jeg blir da skæv når jeg ryger, men sjældent sådan rigtigt basket. Synes også at det er blevet meget mindre psykedelisk for mig at ryge og har aldrig de oplevelser mere hvor man får åbnet sit sind meget :?

Mvh.

-Jimmy Carter

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Iodjini skrev:
Jeg synes det er irriterende at i løbet af det sidste ½-1 år har jeg fået sværere ved at blive rigtig skæv.

jamen hvor meget ryger du og hvor lang tid har du røget??? ja måske er det fedt at ryge, men dog til en vis grænse, fik en mild psykose på et tidspunkt af at ryge det og det udløste også en form for angst: panikangst, angst for være sammen med folk i store forsamlinger og OCD. Slemt er det, det afslappende og giver go griner på at ryge ja,men man skal dog bare passe på hvor meget man gøre det! 8)

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

desuden hvis jeg tog morfin vil det hjælpe? :roll: :)

Titel:
Medlem

Citat:
desuden hvis jeg tog morfin vil det hjælpe?

Hvis du nu starter med at ryge spand og derefter tager noget morfin og noget amf og slutter af med nogle svampe, så tror jeg du er ved at være der.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

eedeolla skrev:
Indenfor de sidste par år er jeg blevet meget meget mere skæv hvergang jeg ryger, end jeg gjorde før i tiden.

Et par mulige årsager:

Hvis du i perioden med andre eksperimenter har røget mindre hash har dine anadamid-receptorer opreguleret sig selv, så du nu er mindre tolerant.

Hvis du er begyndt at ryge skunk i stedet for pot, eller måske bare har fået noget stærkere hash, kan det forklare noget.

Blander du hashen med andre rusmidler i modsætning til tidligere? Jeg kan eksempelvis blive sindssygt påvirket, hvis jeg i forvejen er påvirket godt af alkohol. Så tager det seriøst ikke meget mere end 1-3 hiv bare af pot at gøre mig høj (jeg skal i hvert fald passe meget godt på, når jeg blander alkohol og cannabis).

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Jeg har osse proevet hvor jeg i en periode slet ikke syntes jeg ku maerke naar jeg roeg, jeg ku slamme hovede efter hovede efter hovede.

Men saa ligepludselig begyndte jeg at blive MEGET nemmere paavirket, af baade hash og alkohol.

Ved ikke hvad der var skyld i dette, da jeg stadig roeg lige saa meget, af samme hash som jeg plejede.

Var begyndt at taenke lidt mere over livet og hvad jeg ville med det, da jeg begyndte at blive nemmere paavirket, men ved jo ikke om det kan har noget at goere med det.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg har røget hverdag i nogle år, og sjovt nok er det blevet nemmere for mig at blive skæv, selvom tolerancen i kroppen burde modsige det.
Jeg tror det har nået med at man kender rusen så godt at man kan føle den nemmere end i starten. Men at få griner på osv. er en sjældenhed!
Jeg havde en oplevelse for to år siden til skanderborg festival, hvor jeg var så "dum" at tage 5 dage uden søvn på amf og en masse knalder(e), da min kæreste fik mig hjem søndag var jeg helt væk og lå en uge i sengen.
For at komme til sagen så har jeg ikke siden kunne blive skæv på samme måde som jeg gjorde før den oplevelse og i flere måneder efter ,
når jeg røg en joint eller sugede et hoved kunne jeg ikke mærke selve skæverten, men kun bivirkninger sløvhed osv. Det kan være noget med at THC ikke rigtigt har kunne få ved mere, men at CBN og CBD(hvis de hedder det, de bedøvende stoffer i cannabis) har overtaget helt.
Så jeg tror at det at man blander hash med andre stoffer har en effekt.
For mig har den været meget negativ.
Det sker tit at når jeg har røget så kommer fråderen og trætheden før skæverten nærmest har slået ind, og så tager jeg hjem og sover uden egentlig at have fået andet ud af min skævert end at blive stenet(bedøvet) og være træt og skulle have en masse mad...

Titel:
Junior medlem

Vær glad:D! Du bliver mega skæv som i sig selv er fedt ;) og det en økonomisk god situation at stå i ;) Hvis du kan følge mig.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dobbelt A, baby! Ok, ok Aalborg så
Jeg har eftenhånden røget i en rum tid og jeg synes ikke at jeg har opbygget nogen form for nogen form for tolerance, jeg bliver stadig ligeså skæv som altid men jeg er bare blevet mere vandt til rusen og den føles mere almindelig.

Med hensyn til at blande røg med andre stoffer har jeg ikke de bedste erfaringer, hvis jeg blander røg og ecstasy synes jeg ikke rigtig der sker noget, MDMAen overskygger totalt hash rusen. Det værste er dog amf, hvis jeg har kogt af på amf bliver jeg over hovedet ikke skæv i dagene derefter, jeg kan suge og suge og får intet ud af det.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Hørsholm
Har det lidt på samme måde, men i forhold til før i tiden når jeg nu langt højere stadier af "skævhed". Derfor tror jeg heller ikke på toleranceteorien.

Jeg tror det er en slags psykisk barriere man får knækket, ligesom de fleste ikke bliver skæve første gang.

Nu er jeg ikke hverdagsryger, så det kan være jeg tager fejl, men jeg føler i hvert fald at jeg får mere ud af cannabis nu end før i tiden.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]