Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 23:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Disse kakti vokser som ukrudt over alt på Isla de Margarita og mange af de omkringliggende øer... Kan dette være en mulig venezuelansk Trichocereus art?

Har brug for eksperthjælp, tak!

Billede

Billede

Close-up:

Billede

Jeg har meget mere eyecandy fra min ferie til de kaktifile herinde! ;)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Niiiice! Jeg vil meget gerne se mere kaktus prøn!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Dejligt eksemplar! Og jeg vil gerne se flere billeder, tak! :)

Angående planten i billedet, mener jeg ikke den er et medlem af Trichocereus familien. Areolerne er for hvide, hvilket også gælder for piggene, der desuden også er for erekte. Jeg er dog ikke 100% sikker.

Dex, må jeg smide billedet på andre fora der huser kaktifiler?

Mvh
Ash

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Ashoka skrev:
Dex, må jeg smide billedet på andre fora der huser kaktifiler?

Jada... det samme gælder resten af billederne, når jeg får retoucheret og postet dem.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Med lidt hjælp fra vores venlige ligesindede i Australien, er det blevet fastslået, at den uidentificerede kaktus er en Pachycereus pecten-aboriginum.

Se her:

http://www.cactustropicalgarden.com/pho ... us/008.jpg

Den skulle være psykoaktiv, men på en ubehagelig måde.

Citat:
JUST AFTER sunset on a cool California evening last fall, Alexander Shulgin prepared to test the effects of the cactus Pachycereus pringlei on himself, his wife, and 10 other subjects. The group, which included two chemists and an anthropologist, gathered in the living room of a redwood house deep in the woods to help Shulgin with his research into psychedelic cacti. A few months earlier, the anthropologist had told Shulgin that this particular variety was worth looking into — a cave painting in Mexico suggested it might have psychoactive properties. Through chromatography, Shulgin determined that P. pringlei probably was a mild psychedelic, but "the establishment of its human pharmacology requires that it be consumed by man." So Shulgin dissolved the extract of the cactus into fruit juice, then poured a 4-ounce cup for each person. But his experiment went awry. "At about the two-hour point, my visual experiences became totally swamped by an overwhelming fear of moving," recalls Shulgin, the 77-year-old chemist who introduced ecstasy to the world. His wife, Ann, had an even more severe reaction. Out on the deck, she remembers, "I could see the full moon shining down on me with what felt like chilling contempt, and I thought, What an awful, stupid way to die." With her pulse racing, she went inside to check on her husband, who was upstairs in one of the bedrooms, lying still in the dark. "He said he was OK as long as he didn't move." Early the next morning, Shulgin assembled his test group, still in pajamas, to assess the effects of the cactus extract. All 12 of them had taken the same compound, but half had become violently ill, while the other six had the kind of pleasant but unremarkable experience Shulgin expected. The results, he decided, were inconclusive.

http://www.wired.com/wired/archive/10.0 ... ssorx.html

Mvh Ash

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Tak for info, der er vist ikke den store tvivl om arten nu.

Interessant at Shulgin har haft fingrene i den. :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det har vist sig at det billede jeg linkede til var mærket forkert. Dex, den kaktus du tog billeder af, har vist sig at være en Stenocereus hystrix, som eftersigende også skulle være psykoaktiv.

Følg tråden her:

http://www.shaman-australis.com/forum/i ... c=9034&hl=

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]