N2O er faktisk en ret betydningsfuld drivhusgas; efter CO2 og methan er den den gas som bidrager mest til effekten.

Det lader dog ikke til at du behøver få specielt dårlig samvittighed af den grund. Den langt mest betydningsfulde kilde til atmosfærisk N2O, er husdyrshold, specielt produktionen af store mængder foder med højt proteinindhold. Det estimeres at hold af husdyr står for emission af mellem 1 og 2 millioner tons N2O til atmosfæren pr. år. Se evt. link til
KILDE.
Jeg har selv tænkt en del på det seneste omkring hvorvidt rekreativ brug af lattergas kunne være skadeligt for miljøet. Så vidt jeg er kommet frem til ind til videre, er "udslippet" ganske negligibelt i forhold til de mængder der skabes naturligt. Jeg vil også tro at en stor del af gassen metaboliseres til andre ting i kroppen; det virker i hvert fald til at en god del af udåndings-gassen består af noget andet.

Ellers kunne man vel bare blive ved med at anvende de samme patroner gas efter man har indåndet dem?
Her kan du se et diagram over fordelingen af årsagerne til menneske-forårsaget N2O-udslip:

Jeg tror det ville være en særdeles fin idé hvis man fandt en metode til at fiksere gassen fra atmosfæren. På den måde ville man nedsætte drivhuseffekten, og samtidig få en deeejlig masse god lattergas - som i hvert fald kunne inhaleres uden skrupler.