Goddag folkens.
Er der nogen der har erfaringer med hjemmedyrket pibeurt/tobak?
Jeg er ikke nogen stor tobaksryger, faktisk afskyer jeg nikotinens effekt og smag. Jeg læste for noget tid siden inde på
http://www.urtegartneriet.dk/Urtetobak.htm nogle gode metoder til hvordan man kan lave sit eget pibeurt og jeg har haft nogle lægeplanter til at stå og gro i vindueskarmen (Glat Burre, Røllike, Løvefod, Jernurt, Skovjordbær, Citronkatteurt og Perikum) så jeg besluttede mig for at prøve mig lidt frem.
Jeg læste at jordbærblade er meget neutrale i smagen så dem tørrede jeg nogle af og brugte som brændsel i min tobak.
Indtil videre har jeg kun prøvet at tilføje citronmelisse vi havde ude i vores lille heksekøkkens tusinde krukker.
Men jeg vil sige at jeg er meget positivt overrasket over røgens kvalitet i form af smag, lugt og styrke. Jeg har altid holdt af at ryge men kvalme og krads i halsen har holdt mig væk + at tobaksrøg ikke er for sundt.
Men jeg synes i skal prøve at give det et shot - jeg vil meget gerne høre fra andre herinde om der er nogen der har erfaringer med at lave sit eget urtetobak. Og måske man skulle prøve at bruge jordbærblade i kombinering med sit Maria Johanna-røg?