Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 17:32

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Hejsa. Jeg sidder her med et par små filosofiske problemer som jeg gerne vil prøve at tage an fra en anden synsvinkel. Men jeg sidder rimelig fast så jeg ville gerne høre om der er nogen her der kender nogle særlig filosofiske planter ?

Medlem

Geografisk sted: Norway
Hei!
Jeg regner med at du har kjennskap til en del filosofiske planter fra før?
Jeg vil anbefale at du finner ut hva du vil ha svar på, ta en tur på Salvia Divinorum(jeg har prøvd kun 5x ekstrakt,men det funker bra), prøv å vie hele oppmerksomheten din på problemet. Ligg i et mørkt, stille rom og bruk planten til å heale deg selv, det er nettopp dette Salvia Divinorum, Psilocybe-svamper og lignende vekster er blitt brukt til.
Jeg har selv mest kjennskap til Psilocybe Semilanceata, men etter at jeg har prøvd Salvia en god del ganger , så synes jeg den gjør det enklere å "se på seg selv" og klare å reparere det man måtte ønske.Salvia snakker et mye enklere språk enn svamper, noe som egner seg godt til små filosofiske problemstillinger.
Lykke til!

Hej.

Jeg synes nu at cannabis virker ret så filosofisk på mig, jjeg ved ikke om jeg er den eneste. Hvis jeg bruger det alene, og har det hyggeligt, tænker og filosoferer jeg tit over tingene, og mærkeligt nok forstå jeg mange ting bedre. Når jeg bagefter tænker over hvad jeg funderede over i min cannabis rus, virker de oftest ret dumme, men kan til tider godt være en anden side af problemerne.
Jeg ville ikke begive mig ud i trips, hvis jeg havde et filosofisk problem eller havde problemer generelt! Det turde jeg ikke, jeg ville bare trække mig selv ned i et psykologisk bad trip, og det er kraftigt ubehageligt!

Men held og lykke med at grave i din hjerne, efter de korrekte svar.

MVH. Loonie

------------------
~Laws without victims serve no purpose other than to increase crime~

Medlem

Geografisk sted: Norway
Hei !
Jeg røyker hasj daglig, det gir meg ro og oversikt til å handle slik jeg ønsker.
Man går jo rundt og filosoferer på hasj hele tiden, det er utrolig bra.
Dere sier dere ikke ville trippe dere ut av en filosofisk problemstilling. Nå forsto jeg spørsmålet til BØH, som om at det ikke var store personlige problemer eller dødsfall i nær familie det dreide seg om her, men kun litt merkelige tanker rundt det å være menneske, rett og slett. Jeg ville heller ikke brukt sopp eller Salvia hvis jeg hadde hatt det helt for jævlig, og få en god tripp da er litt vanskelig. Selv om det er når folk har vært helt fortvilet at de har oppsøkt sjamaner og SELV inntatt hallusinogener fordi det HJELPER. Men de har hatt litt mere veiledning og støtte enn det vi er vant til. Cannabis er utmerket for små filosofiske problemer, mens kanskje Salvia er utmerket for litt større filosofiske problemstillinger, hva vet jeg?
Vi finner vel fram til det rette hver av oss etterhvert.
Lykke til!

Dedikeret medlem

hmmm ... Problemr plejer jeg sgu at tænke over når jeg ikke er ramt!

men en pibe Hash kan da oxo være ok.. men normalt kan jeg bedst lide at være påvirket når jeg ingen problemer har og er glad.. det giver jo oxo det bedste trip

------------------
Mvh Smurf3¤o0
-RYG BANG-

Insane psychedelia user!

Jeg vil tro at Mc har ret i det med salvia'en men en god gang hash er nu heller ikke dårligt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Prøv Kaktus, det er efter min mening et godt udgangspunkt for filosofiske tanker. Fordelen ved mescalin er, at den egentlige tankevirksomhed ikke er så intensiv som ved f.eks. svampe. For mig er mescalin kaktus, den helligeste og mest oplysende plante af alle!
Jeg synes ikke at cannabis er særlig godt at filosofere på, det er derimod et fantastisk reflektions værktøj. Mange af mine daglige problemstillinger, både privat og erhversmæssigt bliver løst ved hjælp af cannabis.

(RygerSmiley)

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Psilocybe Tampanensis - "Philosophers Stone"

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]