Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jun 2025 17:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 62 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Det sker på tirsdag d. 29 november på Tv2.

http://programmer.tv2.dk/article.php?id=3185925

Citat:
Operation X - hashpusher

23-11-05: 09:56

29. november kl. 20.35

Operation X med Morten Spiegelhauer i spidsen infiltrerer med skjult kamera det københavnske hashmarked. Programmet går tæt på bagmændene og afslører deres arbejdsmetoder i den kriminelle underverden.

Ved udgive sig for at ville åbne en hashklub, kommer Operation X i kontakt med flere af de narkohandlere, der leverer store mængder hash til byens klubber. Her får vi et billede af hvordan kriminelle bander har opdelt store dele af København i en række afgrænsede territorier. Territorier med faste spilleregler der skal overholdes, hvis man vil ind på det lukrative hashmarked.

Hash for milliarder
Selv om det er ulovligt at handle med hash, er det utrolig nemt at få fat på. Næsten alle byer i Danmark har sin egen lokale hashpusher og køberne er mange. Ifølge tal fra Sundhedsstyrelsen har omkring halvdelen af alle 20 årige danskere prøvet at ryge hash og narkohandlernes fortjenester er enorme - alene i København sælges der hash for omkring 700 millioner kroner om året.

Hårde stoffer
Hash er ikke det eneste, der sælges i de københavnske hashklubber. Operation X kan dokumentere, hvordan også kokain er blevet en fast del af flere hashklubbers varesortiment. En udvikling, der vækker bekymring hos flere af landets misbrugskonsulenter, fordi flere af de helt unge hashrygere nu har fået lettere adgang til de hårde stoffer.

Byen opdelt i territorier
Efter det brutale skuddrama på Christiania i april måned, hvor tre svært bevæbnede mænd åbnede ild i Pusherstreet og dræbte en 26 årig mand, er den københavnske hash-handel for alvor kommet i mediernes søgelys. Siden episoden har rygterne svirret om hårde kampe mellem forskellige bander, der kæmper om magten og retten til at levere til byens mange hashklubber.

Operation X kan dokumentere, hvordan flere kriminelle grupper har opdelt byen i klart afgrænsede territorier. Territorier hvor banderne suverænt beslutter hvilke regler, der skal overholdes, hvis man vil ind på hashmarkedet. Bliver reglerne ikke overholdt, kan det få skæbnesvangre konsekvenser for de personer der udfordrer banderne.

Der kan i selv læse om det.

Jeg skal hvertfald se programmet!

Titel:
Medlem

Geografisk sted: the K hole
1 ting jeg ik forstår er at han har efterhåndne lavet en del programmer nu med meget "spændene tv indhold".. at han tør blive ved fatter jeg ik.. folk må sku da os kende den røde nar efterhåndden og lugte lunten og smække døren i fjæset på ham og tag hans cam :twisted:

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
@Thomhash: Du må godt lige huske at smide teksten ind her også. Læs evt. regelsættet.

Og jeg kan på forhånd fortælle jer, at det bliver et lorte program, der er mangelfuldt, udokumenteret, fordomsfuldt, propaganda-orienteret og tiltaler de misinformerede, hjernevaskede og Hr og Fru Danmark.

Yes.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langeskov
Jeg HADER Spiegelhauer.. Han er den mest usaglige journalist jeg nogensinde har set på dansk tv..

Han kører sensationsjournelastik.. Ikke andet.. Aner garanteret ikke hvad research er...

Titel:
Medlem

præsis.. skide med hvad der sandt og falsk.. det jo godt tv i bedste sendetid :? ... han er en wus det helt sikkert.. :)

Titel:
Insane psychedelia user!

ARK skrev:
han er en wus det helt sikkert.. :)

Det ved jeg nu ikke. Turde du fronte George Olesen, som han gjorde?

Titel:
Medlem

han har jo helt sikkert ik været alene..og hvad så vis han fik tæv..? han ville jo bare melde det og være politisk korrekt.. det var sku nok ik lige den første jeg ville blive bange for af dem han har lavet programmer om... der er vist faligere folk end fede geo med der :wink:

Titel:
Insane psychedelia user!

Det tør siges, det tør siges :)

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Rocco Siffredi skrev:
ARK skrev:

Der er jo kameraer på :P hvis George Olesen gør noget, så er det en god sag for Spielberg.

Titel:
Medlem

Det bliver et rigtigt godt eksempel på hvordan Operation X ser tingene fra en side, og kun den ene side. Jeg er rimelig sikker på at de ikke engang vil nævne, at disse problemer kunne løses ved at få legaliseret det skide hashmarked.

Titel:
Medlem

ali : hehe ja det os det jeg mente nok os derfor han ik er så bange igen :wink:

rocco : bare vi enig :D

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

aliaarhus skrev:
@Thomhash: Du må godt lige huske at smide teksten ind her også. Læs evt. regelsættet.

Og jeg kan på forhånd fortælle jer, at det bliver et lorte program, der er mangelfuldt, udokumenteret, fordomsfuldt, propaganda-orienteret og tiltaler de misinformerede, hjernevaskede og Hr og Fru Danmark.

Yes.

Fair nok har ikke tjekket det i meget lang tid. Skal jeg nok ;)

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Rocco Siffredi skrev:
ARK skrev:

Ja, eller ham den sygt udseende knægt i udsendelsen om 2C-E og 5-MeO-DMT, ham der mente, at han var klogere end lægerne. FUCK han så smadret ud. Garanteret bevæbnet og stjernebims! :P

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I lærkens land
noname skrev:
Ja, eller ham den sygt udseende knægt i udsendelsen om 2C-E og 5-MeO-DMT, ham der mente, at han var klogere end lægerne. FUCK han så smadret ud. Garanteret bevæbnet og stjernebims! :P

LOOL :lol:

Titel:
Dedikeret medlem

Spiegel Hauer skulle satme selv prøve at være medicinsk afhængig af cannabis, sådan en forhutlet røvslikker.

der bliver ikke engang nævnt legalisering eller medicinske formål...

sådan en jammer komode , garanteret han heller ikke nævner det i programmet ...

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Kan da være han smider en post herinde, for at blive henvist til en klub :mrgreen:

Titel:
Medlem

Geografisk sted: God's blind spot
Stonez skrev:
Kan da være han smider en post herinde, for at blive henvist til en klub :mrgreen:

Naah tror jeg næppe. Lod da til at de fint kunne finde klubber i det forrige program ;)

Titel:
Medlem

det utrolige er bare at de ik genkender ham..., han er tyben man vil gi en bilka basker med en avis vis man ser ham en dag i toget :oops: istedet for at råbe ginial råber man bare 100% aasholes i fjæset på ham...

oki jeg hade lidt gale jeg sku ud med jeg undskylder for min mere eller mindere brugbare kommentar :wink:

Senest rettet af ARK 26 nov 2005 01:11, rettet i alt 1 gang.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Morten Spiegelhauer er helt sikkert DØDSFJENDE #1... 100% ASSHOLE!

Jeg tror personligt snart at han brænder fingrene... jeg ville nødigt "stå i spidsen" for "infiltreringen" af de danske hashklubber.
Han får nok snart besøg af nogle utilfredse typer.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Hehe det kan jo ske det bliver ganske interesseant at følge op på

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 62 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]