@Odden: Ja, jeg ryger lidt, hehe. Og jeg var skam ganske bevidst da jeg skrev "afhængig af" og ikke "skabt af", da jeg vidste, at der ville dukke modargumenter op.
@Ali: Jeg tror ikke det er et spørgsmål om, at folk ikke gider at tage sig tid til at søge efter et svar. Der er ufatteligt mange naturvidenskabsforskere rundt om i Verden, og jeg er overbevist om, at de forsøger at bevise alt med naturvidenskab.
Det du beskriver i sidste post har jo intet med videnskab at gøre, det er direkte religion, men det skriver du jo egentligt også. Men mener du, at mange naturvidenskabelige spørgsmål besvares med religiøs argumentationsstil, eller hvordan?
@Yeti: Hvorfor skulle der være ting, der aldrig kan beskrives af naturvidenskab? Bare fordi vi ikke har metoderne endnu, så er det jo ikke ensbetydende med, at det ikke er muligt. Personligt føler jeg mig overbevist om, at det er en mulighed, når man feks kan ændre folks sanseindtryk ved direkte stimulation af hjernens centre med elektricitet. At vende processen og være istand til at kunne optage drømme er feks ikke synderligt langt ude i den fremtid, som jeg forestiller mig.
Citat:
har i "videnskabsfolk" nogensinde spurgt om hvad der kunne være videnskabens grund? Videnskab kan forklare visse ting præcist, men selve grunden, vidensgrunden etc. kan også, i videnskabens paradigme, kun blive tomme postulater og spekulationer.
Hehe, den slags beskæftiger naturvidenskabsfolk sig ikke med, ellers ville de være filosoffer istedet. Men ja, fordi det ikke er muligt at bevise noget, så er naturvidenskab ikke nødvendigvis korrekt. Den har jeg hørt mange gange, men så længe det er det mest plausible bud der er på bordet indtil videre, så vælger jeg at bekende mig til det som værende sandhed. Dermed ikke sagt, at alt videnskab er rigtigt, det ville jo være dumt ikke at være bare en kende kritisk, men derfor indeholder videnskab heldigvis en masse referencer til oprindelig måledata, og på den måde kan man snildt tjekke om man selv kan danne sig de konklusioner som forfatteren har gjort.
Bah, rodet post, temmelig OT, men så kan man lære ikke at sove så længe og være alt for smadret om morgenen.
Måske topic skulle deles?