Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 01:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 53 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Insane psychedelia user!

LOL!

Hvis man tror at kemiske betegnelser er latin, så har man godt nok sovet i timen. Prøv nu lige at stramme op, Cope. Hvor er din gudsgivne fornuft?

Forresten

Infected Cope skrev:
Kemiske forkortelser er svære at misforstå.

Tjaeh, uden at kunne komme med nogle konkrete eksempler, så er Shulgins forkortelser ikke altid lige logiske.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Lyngby
Yes, det er bare for fedt det her! Infected Cope har bare en helt speciel evne til at komme til at virke som en komplet idiot. Og han gør det på en helt unik måde. Det må man sgu respektere. Det må være en eller anden form for alternativ begavelse, som respekteres alt for lidt her i vores konforme samfund.

Du har jo allerede fået lært lektien Kerfuffle. Der er en mening med alt. Og det her er jo bare fucking kosmisk humor!

Eeeeelsker dig Cope, du er bare så fucking mærkelig :wink:

Senest rettet af Felix 13 nov 2005 19:46, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Yin - Yang manner! :D

Det er godt at se du også er så højt på strå for tiden Felix ;) :P

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Ja ok.. Der dummede jeg mig vist :oops:

Men godt nok.. Så mener jeg kemiske forkortelser på stofferne, og latinske navne på plantematerialerne..

Er jeg så stadig komplet idiot?

Tror efterårs sygen har ramt min ellers iforvejen svage intelligens..
Det er sku ikke fair!

/Cope

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Lyngby
Det er sgu befriende at dumme sig ind imellem. Og jeg mener seriøst at du har meget at byde på Cope. F.eks. var det fedt at snakke med dig nede ved søen under vores fantastiske mescalintrip!

Tror bare at der er nogle ting der skal falde på plads for dig. Det kræver en lang modningstid at være et komplekst menneske. Tro mig, jeg er 35 og stadig en grøn tomat :wink:

Titel:
Insane psychedelia user!

Det kan også være svært at bruge latinske navne for planter, hvis nu det specifikke stof ikke findes i en plante. Jeg kender ihvertfald ikke mange planter med 2C-B i.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Treasure skrev:
Det kan også være svært at bruge latinske navne for planter, hvis nu det specifikke stof ikke findes i en plante. Jeg kender ihvertfald ikke mange planter med 2C-B i.

Jeg tror nu det er de færreste der oplever den type vanskeligheder. Alle dem jeg kender som rent faktisk kender nogle latinske plantenavne og bruger dem i daglig tale/skrift, gør det for det meste kun når de vil omtale den pågældende plante, og med sikkerhed aldrig når de vil omtale et stof som ikke er fundet i nogen plante. Jeg kan dog ikke afvise at der er et fåtal som insisterer på at bruge plantenavne når de omtaler kemiske substanser.

Titel:
Insane psychedelia user!

Yes yes, ved godt hvad du mener. Men Cope snakkede bare om at bruge latinske navne for syntetiske stoffer eller evt. benævne de latinske navne på den/de planter, hvor stoffet/stofferne findes. Hvis man kun omtaler planter, findes der vel egentlig kun de latinske navne. Altså, Salvia Divinorum, Argyreia Nervosa, Perganum Harmala osv. osv.

Senest rettet af erusaerT 14 nov 2005 18:01, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!

Treasure skrev:
Salvia Divinorum, Argyreia Nervosa, Perganum Harmala osv. osv.

"Efternavnene" skrives altså med småt :P

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: in fantasyland
jeg har problemer både med at huske navnene,stave til dem og udtale dem så derfor kalder jeg dem bare kokain eller nogle gange coke hvis jeg er doven og sådan,men for det meste det,det mest bliver omtalt som

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Altså Salvia divinorum som en plantes navn, og Salvinorin A. for plantens spændende kemikalie.

Men mht. 2C-B er det nok svært at finde en plante der passer til.. nok fordi den ikke findes i nogen plante........

Men som jeg tidligere nævnte.. 2C-B i stedet for "Nexus" eller "to see bees" osv osv..

Ordet syre, er også lidt af et vidt begræb. Jeg fortrækker LSD

Psilocybin, Psilocin, som findes i Psilocybe semilanceata, Psilocybe cubensis osv osv..

Håber også Treasure er med nu :wink:

Btw. *Felix*
Ja det var en god tur vi var på der.. Helt klart en vigtig del af min "psykedeliske træning".
-og jeg glemmer aldrig den lyd du kom med da du ørlede.. Det lød som en gris.. Men du drak sku mere senere..
Hehe.. og jeg blev sendt med dig til søen fordi du var så ~#¤%&!"##"¤%~ :D

Sorry.. off topic

/Cope

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Og hvis det nu er ligesom i dyreverdenen, så er det faktisk ikke latin, men en blanding af latin og græsk. Derfor er det korrekt at skrive navnet med kursiv, og som Rocco påpeger, at skrive første ord med stort startbogstavog de(t) efterfølgende navn(e) med småt.

Dvs at Psilocybe cubensis er den korrekte måde at skrive det på, og ikke noget med mexier eller psyller eller hvad folk nu kan finde på!

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
OK, that's it... Jeg snakker ALDRIG om stoffer mere!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 53 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]