Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 01:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Room 420
Sanne Salomonsen skrev:
- Jeg vil til enhver tid i princippet foretrække, at min søn ryger en joint i stedet for at drikke sig fuld.

http://www.bt.dk/underholdning/artikel:aid=401346/

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Hobro
total zykoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Hun er jo også temmelig dum. Hun er ikke den skarpeste kniv i skuffen, nok nærmere den længste lort i kummen, dog er hun stadig blevet en Rock-Mamma :S

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Heller ikke den hurtigste Golf på havnen...

Hvad sker der også for, at hun kalder sin bog for 'The Book' og taler om forskellen på hash og 'drugs'. :roll:
Det er så stenet når folk begynder på det der pjat med Alkohol versus Hash versus 'Rigtige stoffer'.

Og det er også bare så irriterende, at hver gang der endelig er nogen som forsvarer fri hash i medierne, er det altid sådan nogle tosser.

Titel:
Junior medlem

fed nok spalte i højre side, man får abstinenser af at stoppe med at ryge... Jeg elsker bare folk der fyrer en masse pis af som de tror er sandt....
Suk, "informations samfundet", til grin

Titel:
Junior medlem

Pushit skrev:
Heller ikke den hurtigste Golf på havnen...

Hvad sker der også for, at hun kalder sin bog for 'The Book' og taler om forskellen på hash og 'drugs'. :roll:
Det er så stenet når folk begynder på det der pjat med Alkohol versus Hash versus 'Rigtige stoffer'.

Og det er også bare så irriterende, at hver gang der endelig er nogen som forsvarer fri hash i medierne, er det altid sådan nogle tosser.

Det er vist ikke helt forkert :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg syntes det er optur at det engang imellem også kommer frem i medierne at selv kendte danskere syntes det er okay med en pind i ny og næ, og i sær det at hun stiller det op kontra alkohol ..

:wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

maten skrev:
fed nok spalte i højre side, man får abstinenser af at stoppe med at ryge... Jeg elsker bare folk der fyrer en masse pis af som de tror er sandt....
Suk, "informations samfundet", til grin

Det gør du så os når du har røget hyppigt i lang tid.. Måske skulle du lige tjekke facts igen..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor er jeg?
z0unds skrev:
Jeg syntes det er optur at det engang imellem også kommer frem i medierne at selv kendte danskere syntes det er okay med en pind i ny og næ, og i sær det at hun stiller det op kontra alkohol
helt enig.. det er da bare for fedt det der :)

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

z0unds skrev:
Jeg syntes det er optur at det engang imellem også kommer frem i medierne at selv kendte danskere syntes det er okay med en pind i ny og næ, og i sær det at hun stiller det op kontra alkohol ..

Ja ja. Selvfølgelig er det da meget fedt, at hun forsvarer det. :)

Men den dér Alkohol/hash sammenligning synes jeg stadig er skør. De to stoffer har altså ikke ret meget til fælles, ud over at begge dele er euforiserende... Bare på helt forskellige måder.
At alkohol også er 'skadeligt for samfundet', er og bliver for mig at se et ret tyndt argument for fri hash. Så længe nogen stoffer er lovlige, mens andre ikke er, bør hvert stof altså vurderes for sig selv.

Desuden kender jeg altså alligevel, på trods af at det er ulovligt, en del flere som er blevet afhængige og har fucket sig selv op på hash end med alkohol, men det er lidt en anden snak...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Pushit skrev:
Ja ja. Selvfølgelig er det da meget fedt, at hun forsvarer det. :)

Men den dér Alkohol/hash sammenligning synes jeg stadig er skør. De to stoffer har altså ikke ret meget til fælles, ud over at begge dele er euforiserende... Bare på helt forskellige måder.
At alkohol også er 'skadeligt for samfundet', er og bliver for mig at se et ret tyndt argument for fri hash. Så længe nogen stoffer er lovlige, mens andre ikke er, bør hvert stof altså vurderes for sig selv.

Desuden kender jeg altså alligevel, på trods af at det er ulovligt, en del flere som er blevet afhængige og har fucket sig selv op på hash end med alkohol, men det er lidt en anden snak...

Alkohol/hash sammenligningen hører man vel ofte om dels fordi at det er de mest admindelige rus midler, og begge har sine forskellige bivirkninger på længere sigt og sikkert også fordi at mange folk snakker om "fri hash" som endnu ikke er lykkes, men alkohol er jo lovligt..

Men du har ret, hvis du frigav hashen ville der jo ikke blive færrer afhængige af hash og for den sags skyld - alkohol. Jeg mener helt sikkert ikke der er noget nyttigt i at frigive det, har vi ikke nok der er fucked på alkohol?

- Ryg det, men gør det ikke muligt for din 10årige knægt at kunne ganja i superbrugsen..

Titel:
Dedikeret medlem

Zounds, det er jo slet ikke holdbart, det du kommer med der.
Det har den stik modsatte effekt, at lovliggøre det. Folk vil ikke gå amok og ryge som gale og blive afhængige. Først og fremmest vil der med en lovliggørelse komme en masse information om stoffet, og folk vil allerede på folkeskoleplan være klar over virkninger og bivirkninger - på samme måde, som man er det med alkohol, og med det grundlag er der allerede reduceret risiko for, at folk misbruger det.

Tværtimod er der nok flere, der vil ryge det, mens det er ulovligt. Jørgen Lumbye har et glimrende eksempel med i "Brug og Misbrug," nemlig forbudstiden i 30'ernes USA. Da det blev ulovligt med alkohol var det jo pludseligt sjovere at få fat i, så forbruget steg markant - samtidig med at folk fik noget lortealkohol, så de blev forgiftet og døde.

Derudover kan enhver 10-årig knægt jo heller ikke købe alkohol, selv om det er lovligt, vel. Der skal selvfølgelig være en aldersgrænse på salget.

Der er læssevis af gode grunde til en legalisering, men mon ikke der allerede er tråde, der beskæftiger sig med det.

Legaliser hash - og alle andre stoffer!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

z0unds skrev:
Men du har ret, hvis du frigav hashen ville der jo ikke blive færrer afhængige af hash og for den sags skyld - alkohol. Jeg mener helt sikkert ikke der er noget nyttigt i at frigive det, har vi ikke nok der er fucked på alkohol?

- Ryg det, men gør det ikke muligt for din 10årige knægt at kunne ganja i superbrugsen..

Det er sjovt som folk selv her på psychedelia faktisk "køber" de argumenter, som forbudssiden tordner frem med i deres ulødige propaganda...

Hvis man lovliggjorde hash - hvad så? Ville der blive færre afhængige? Næppe. Men nok så vigtigt: ville der blive flere? Her er svaret også klart nej, hvilket man 100% ved fra erfaringerne i de lande, som har afkriminaliseret hashen (som i Holland f.eks.)

Desuden er tilgængeligheden af hash kun marginalt bedre i lande som Holland.

Det der står tilbage er, at forbudet i bedste fald er virkningsløst - trods det at man bruger millioner på det, skader de borgere der bliver mistænkt for besiddelser osv. De absolut farligste virkninger af hash er, at forbudet udsætter almindelige, ansvarlige borgere for overgreb af politi og domstole.

Hvad angår 10-årige så har de BEDRE adgang til hash i dag end hvis man legaliserede stoffet. I en verden med legaliseret hash ville der simpelthen ikke løbe hash-pushere rundt i hver eneste skolegård i Danmark, og salget ville være kontrolleret af detailhandlen (som jo f.eks. ikke i dag må sælge alkohol til unge under 16).

Hvis du vil vide, hvorfor folk er afhængige af hash, så se på deres psykologiske profil - og stir dig ikke blind på selve stoffet.

Hvis du virkelig i dit hjerte vil samfundet det bedst, så støt legalisering af hash, så der kan blive åbenhed om stoffet, så folk kan blive ordentligt informeret om emnet og så vi bedre kan hjælpe de uheldige unge, som er ude i et misbrug. Kriminaliseringen gør i dag at hashmisbrug lever i det skjulte og ikke får den opmærksomhed, som det burde have. Kriminaliseringen udstøder også folk socialt, da de ikke kan indtage deres ønskede rusmiddel ude blandt flertallet af befolkningen. Det er heller ikke særligt fedt for samfundet, at hashen er med til at støtte den største organiserede kriminalitet der overhovedet eksisterer her i landet.

Forbudet og den erklærede "Krig mod Narko" virker ikke og spilder hvert år med garanti en milliard gode danske kroner. Hver gang du tænder en bunke med 1 milliard kroner, så bliver de penge taget fra de virkelig trængende i vores samfund. Så hvad vil du: bortkaste 1 milliard kroner, eller bruge 1 milliard kroner på noget samfundsnyttigt? Hvis du vil det sidste, kan du forhåbentlig se en vis pointe i at legalisere hash/cannabis.

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Øhm malkavian...

Nu ska du nok lige checke dine amsterdam facts igen... Der er langt langt flere der er afhængige af hash i holland.

Gider ikke til at finde artikler. Gør det selv.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Random skrev:
Øhm malkavian...

Nu ska du nok lige checke dine amsterdam facts igen... Der er langt langt flere der er afhængige af hash i holland.

Gider ikke til at finde artikler. Gør det selv.

Det er faktisk ikke korrekt, der bliver røget væsentligt mindre hash i holland end i de fleste andre europæiske lande, navnligt Danmark.

Ikke at jeg gider finde noget dokumentation på det, det må du sgu selv ordne. :wink:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Random: Kilder/dokumentation?

Titel:
Medlem

Så vidt jeg ved, er der også en pæn slat flere indbyggere i Holland end i Danmark. Hvis i vil snakke om hvor mange der er afhængige, så brug %'er, alt andet er ligegyldigt.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

jeg er 100% åben over for jeres agrumenter og meninger, men jeg er bare sikker på det ikke ville gavne danmark at gøre det legalt - der er godt nok gode sundhedsmessige ting ved hash som fx. forbyggende mod kræft osv. men der er bare den onde ting ved stoffet, som der jo stortset er ved al ting, afhængeligheden..

- Jeg er overbevist om at hvis det blev legaliseret ville det som alkohol være stortset umuligt at lukke salget for helt unge, samtidig med det er meget lettere lige at købe 2 ekstra gram og sælge vidre til de små unger som står og chiller foran kiosken i håb om at der kommer nogle der vil købe for dem, end det er at slæbe en ekstra ramme med ud til rollingerne på bænken overfor..

Samtidig er jeg sikker på at lige så snart det så blev legaliseret ville de fleste i hvertfald unge "prøve" det lovlige hash (som umuligt kan være særlig farligt siden at det er blevet legalt, selvom de kaster kampagner mod stoffet i hovedet på os, som de jo har gjort med alkohol i så lang tid jeg kan huske) det er heldigvis bare sværre at blive afhængelig af alkohol..

- Jeg går stadigvæk ind for at der ikke er noget i vejen for at ryge en bred når man nu har lyst, men jeg ved så også hvordan jeg skal styrre det og at selv hash ikke er for sjov, og at der er konsekvenser bag, og sådan vil jeg også have at mine børn skal vokse op, uden være tvunget til at prøve det som man jo stortset er med alkohol efter konfermationen, og uden at tro der ikke er de store konsekvenser siden det er lovligt..

Jeg er dårlig til at forklare mig, men jeg håber i forstår lidt af mit synspunk, samtidig har jeg meget svært ved at tro Holland har et mindre forbrug af hash i forehold til de nærliggende lande..

Man kunne jo i terorien lave en liste over de gode og dårlige ting ved legalisering, så er jeg sgu bange for at der vil være en del flere dårlige elementer..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langeskov
Såvidt jeg husker steg den procentvise del af hollands befolkning (primært unge) der havde prøvet hash kraftigt i perioden efter de indførte deres se-igennem-fingre politik, men den er så vidt jeg ved, langsomt fladet ud igen..

Titel:
Dedikeret medlem

z0unds skrev:
der er bare den onde ting ved stoffet, som der jo stortset er ved al ting, afhængeligheden..

Der er stort set ingen fysisk afhængighed ved THC. Der kan være en psykisk/social afhængighed, men det kan der (i princippet) også være ved at gå til pølsevognen hver dag.

z0unds skrev:
- Jeg er overbevist om at hvis det blev legaliseret ville det som alkohol være stortset umuligt at lukke salget for helt unge, samtidig med det er meget lettere lige at købe 2 ekstra gram og sælge vidre til de små unger som står og chiller foran kiosken i håb om at der kommer nogle der vil købe for dem, end det er at slæbe en ekstra ramme med ud til rollingerne på bænken overfor..

Jamen siden de helt unge alligevel nok skal få fat i det, ligegyldigt om det er lovligt eller ej, er det så ikke fint nok, at de får noget ordentlig ryger, i stedet for det andenrangs-lort, skruppeløse pushere sælger? Du kan på ingen måde stoppe salget af tjald, men med en legalisering kan du viderebringe information om det på et meget mere seriøst plan end i dag.

z0unds skrev:
det er heldigvis bare sværre at blive afhængelig af alkohol..

Ahvaffornoget? Jeg har aldrig nogensinde set dokumentation på det, du siger der. Alkohol er kæmpemæssigt afhængighedsskabende, det er THC som sagt ikke. Grunden til at flere unge falder i tjaldfælden end alkoholen, er sandsynligvis, at det er nemmere at møde op i skole med tjallemænd end tømmermænd.

z0unds skrev:
Man kunne jo i terorien lave en liste over de gode og dårlige ting ved legalisering, så er jeg sgu bange for at der vil være en del flere dårlige elementer..

Ok, her kan du få en lille liste. Jeg har nok desværre kun gode elementer med på den, for jeg kan faktisk ikke se noget dårligt.

1: Bedre tjald!

2: Formindsket krimininalitet (det fungerer på flere plan - først og fremmest ville tjald ikke være ulovligt, og det betyder, at det ikke ville være på listen over kriminelle aktiviteter. Derudover kommer man ikke i kontakt med hardcore pushere og dermed hårdere stoffer, som er afhængighedsskabende og derfor leder til kriminalitet i tilfælde af misbrug. Man skal jo bruge mange penge til sådan et misbrug)

3: Mindre magt til / total udryddelse af visse kriminelle organisationer, som profiterer på stofsalg.

4: Flere penge til folket - skattepengene ville jo, som Malkavian har pointeret, pludselig ikke skulle bruges til den tåbelige narkokrig. Derudover ville staten kunne lægge afgifter på tjalden ligesom de gør med alkohol. I øvrigt tjener staten allerede penge på folks hash-forbrug pga. afgifterne på rullepapir.

5: Flere arbejdspladser - jeg kan ikke dokumentere den påstand, men der ville jo nok poppe en del coffee-shops op ligesom i Holland. Muligvis ville antallet af nye stillinger udligne sig, da der jo ville forsvinde en god del af politistyrken, som ikke skulle bruges mere. Dette er dog alligevel en god ting, da politiet er statsbetalt, og coffee-shops er privatejet = flere penge i statskassen.

6: Bedre information om harmreduction mm.

Der er sikkert masser af andre positive ting, så tilføj endelig flere.

Senest rettet af TheBo 23 nov 2005 03:58, rettet i alt 1 gang.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]