Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 07:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Straffeatest
Junior medlem

snakkede lidt med min far idag, og efter lidt diskution sagde han at hvis man blev nuppet i besiddelse af hash (andre stoffer også?), ville det komme på straffeatesten.. Selvom det blot er 1-8 g..
Sig dette ikke passer? Så jeg kan grine ham op i ansigtet mens jeg siger det til ham..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et eller andet sted og så alligevel ikke..
Hvis du er heldig at slippe med en advarsel og de ikke skriver dig for det kommer det IKKE på starffeattesten.. Men Skriver de dig for besiddelse og du får en bøde, så ryger det på straffeattasten uanset om det kun er 1 gram du bliver taget med...

Så det bliver din gamle der griner den her gang :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The Strip, Las Venturas!
kommer kun på din straffeattest hvis det er til salg.. eller det er over 10g mener jeg.. ellers koster det en dejlig plov hver gang du bliver taget... har jeg prøvet mange gange på staden...
TAK LENE DIN LUDER! :twisted:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langeskov
Er det også sådan efter reglerne blev strammet for et godt stykke tid siden?

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Hvis du er i besiddelse af 0.2 gram eller over får du en bøde og det kommer det på din straffeattest.

Iflg. de nye regler.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: odense
Hvornår trådte de "nye regler" i kraft?
.. fik nemlig en bøde på roskilde..(5g) satme nederen hvis
det kommer på min straffeattest.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The Strip, Las Venturas!
ok.. så er de nye regler taget i brug siden jeg blev taget sidst..
fik bare en pæn bøde på 500 kr.. blev enda spurgt om hvor meget jeg troede der var så det kunne stå på konfiskationslappen... og bare kald mig mr eyeball

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
B3ND skrev:
ok.. så er de nye regler taget i brug siden jeg blev taget sidst..
fik bare en pæn bøde på 500 kr.. blev enda spurgt om hvor meget jeg troede der var så det kunne stå på konfiskationslappen... og bare kald mig mr eyeball

Mr. Eyeball :P Det er bare så de ved om de kan dele klumpen op i to og æde den, uden at blive for fucked :P

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Det kommer på straffeattesten uanset om det er 1 eller 10 gram ligemeget om det er til salg eller ej.. Og det gjorde det osse før de nye regler.. De eneste gange det ikke bliver skrevet på er når de siger : så slipper du med en advarsel den her gang ( og de stopper det i lommen )..
Jeg er engang blevet skrevet for 0,5g pot og det stod på straffeattesten i 5 år :roll: og er osse blevet skrevet adskilige andre gange for at have haft under 10g og et par gange med meget mere..

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

holm skrev:
Det kommer på straffeattesten uanset om det er 1 eller 10 gram ligemeget om det er til salg eller ej.. Og det gjorde det osse før de nye regler.. De eneste gange det ikke bliver skrevet på er når de siger : så slipper du med en advarsel den her gang ( og de stopper det i lommen )..
Jeg er engang blevet skrevet for 0,5g pot og det stod på straffeattesten i 5 år :roll: og er osse blevet skrevet adskilige andre gange for at have haft under 10g og et par gange med meget mere..

Damn, hvor nederen. Er det noget eventuelle arbejdsgivere har haft noget i mod?

Titel:
Dedikeret medlem

husk at besiddelse af og handel med cannabis fra regeringens side regnes for en langt værre forbrydelse end vold og overgreb mod kvinder og børn... kig bare på politiets enorme resourceforbrug i forbindelse med regeringens nul tollerance politik.... alle de overarbejdstimer der skal afspadseres i forbindelse med bekæmpelsen af samfundets fjende nr 1. cannabis kommer IKKE f.eks vold og overgrebsramte børn og kvinder til gode kan jeg godt love jer....

og de 25 millioner bush 16 timer i dk kostede jer skal også afspadseres så efterhånden er christiania patruljering i grupper på 25 fuldt kampklare pansere nok det eneste politiet har råd til:
http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2005/1 ... m?rss=true

Titel:
Medlem
Brugeravatar

De nye regler trådte i kræft torsdag på roskilde 04.. Så det må ha været den
1. Juni ´04

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Gaia skrev:
holm skrev:

Damn, hvor nederen. Er det noget eventuelle arbejdsgivere har haft noget i mod?

Må indrømme at det er meget længe siden at jeg har haft et arbejde, nok osse derfor der står så meget på straffeattesten ( noget skal man jo leve af ) Men min lillebror har aldrig haft nogen problemer selvom han osse har lidt stående.. Hvis bare man forklare det stille roligt er det jo ikke så slemt, de ser meget være på tyveri / bedrageri og den slags...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: odense
B3ND skrev:
... blev enda spurgt om hvor meget jeg troede der var så det kunne stå på konfiskationslappen... og bare kald mig mr eyeball

:lol: Det samme spurgte de mig, og de troede da på mig da jeg sagde der var 5g.. når der faktisk var 12g 8)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Jeg troede sku ikke at det stod på straffeattesten med mindre det var i mængder der går ind under kategorien salg, shit de er syge i pæren...

Selvf. er det ikke noget problem at få job selvom der står overtrædelse af loven om euforiserende stoffer på din straffeattest. Hvis du er til en jobsamtale og de spørger om der står noget på din straffeattest kan du jo bare være hurtig og fortælle det ligeud, (altså en løgn) og fortælle at du blev nuppet i din bil hvor de fandt xx antal pot som en af dine venner havde tabt, og så bare benægte at du ryger eller lign... Bare fyr noget pis af der er til at tro på, hvis bare du er ærlig.

Men hvis der nu står Handel med euforiserende stoffer for $20mia. og væbnet overfald, så skal du nok være mere end god til at lyve hvis du skal slippe godt fra det :D

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Ikke desto mindre er det fuldstændigt ude af proportioner, at sværte en persons straffeattest, fordi vedkommende har taget et sug af en joint.

Straffeattesten har trods alt en afgørende betydning for flere forskellige ansættelsesforhold, fx. i en stilling som pædagogmedhjælper. Dér tror jeg de piller én fra lige med det samme.

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Xp3rt skrev:
kan du jo bare være hurtig og fortælle det ligeud, (altså en løgn) og fortælle at du blev nuppet i din bil hvor de fandt xx antal pot som en af dine venner havde tabt, og så bare benægte at du ryger

Altså, hvis JEG var arbejdsgiver ville jeg sgu hellere ansætte én der siger "Ja, ok, jeg ryger hash en gang imellem ved specielle lejligheder, men jeg forstår at holde job og fritid adskilt" end én der får et forvildet udtryk i hovedet og fremstammer at "det var altså fordi at en af mine venners venner havde tabt en pose pot i min bil og så kom politiet lige tilfældigvis forbi og så den og så fik jeg skylden, selvom jeg aldrig har røget hash og altid spiser sundt og stemmer på venstre!"

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Drupe skrev:
Xp3rt skrev:
kan du jo bare være hurtig og fortælle det ligeud, (altså en løgn) og fortælle at du blev nuppet i din bil hvor de fandt xx antal pot som en af dine venner havde tabt, og så bare benægte at du ryger

Altså, hvis JEG var arbejdsgiver ville jeg sgu hellere ansætte én der siger "Ja, ok, jeg ryger hash en gang imellem ved specielle lejligheder, men jeg forstår at holde job og fritid adskilt" end én der får et forvildet udtryk i hovedet og fremstammer at "det var altså fordi at en af mine venners venner havde tabt en pose pot i min bil og så kom politiet lige tilfældigvis forbi og så den og så fik jeg skylden, selvom jeg aldrig har røget hash og altid spiser sundt og stemmer på venstre!"

Korrekt den med at det er en vens, det var en man brugte der man var 12-13 og mor fandt en pakke smøger i ens lomme...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

mig og nogle kammerter sad i en vens lejlighed da politiet lige pludselig kommer ind i menes en kammerat sider og ruller en joint (den var næsten helt færdig) politiet tog bare jointen og skrev hans navn ned og der er ikke sket mere siden og det er sanrt 1-2 måneder siden...?
men det kan godt ske der er kommet nye regler...?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In a green suit
FLIPLISMC'S skrev:
mig og nogle kammerter sad i en vens lejlighed da politiet lige pludselig kommer ind i menes en kammerat sider og ruller en joint

AAAAAA! :shock: Paranoia! Hvordan kan det ske? Har din ven nogle meget nultolerante naboer eller hvad? Nu vil jeg uværgeligt ha kørende i baghovedet om jeg skal låse min dør, hver gang jeg skal til at rulle mig en jay...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]