Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 01:55

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har netop fået læst Christian Florestans mageløse guide til dyrkning af marijuana. Men der er en del spørgsmål, jeg selv har stået med, og jeg ønsker at få en masse sagkyndige svar på disse. :)

Jeg håber derfor at I, da mange af jer formentlig har en masse erfaring med at dyrke selv, kan svare på mine spørgsmål og vurdere mine idéer.

Jeg flytter snart hjemmefra, og derfor har jeg tænkt mig at dyrke cannabis indendørs. Jeg har tænkt mig at købe et almindelige klædeskab (er det muligt at afbenytte sådan et til dette formål?), som jeg vil indrette til grorum. Skabet kunne eksempelvis være af samme struktur og form som dette: http://www.biva.dk/default.asp?id=19&pmid=110&product=true&prevref=109&infopage=0&maingroup=300&prodgroup=30000&prodtype=50&page=2&varenummer=170250, men jeg er endnu ikke sikker. Ellers vil jeg prøve at fremskaffe et skab på 1m*1m og ca. 1,8m i højden (dette burde ikke være en umulighed :)). Men her kommer mine spørgsmål så. Er det anbefalet eller acceptabelt at bruge et klædeskab? Prisen er ligegyldig, da man kan skaffe sådanne skabe gratis. Det er bare fordi, jeg ikke ønsker, de skal stå fremme.

Så er der lige et andet spørgsmål, jeg ikke kunde finde svar på i guiden. Hvor mange planter kan man gennemsnitlig plante på 1m*1m? - Hvor meget giver hver plante, og hvor meget giver det så på 1m*1m?

P.S. vil lige tilføje, at jeg har i sinde at dyrke skunk. Måske også lidt hash, men ved besvarelse af spørgsmål skal i tænke på skunk.

På forhånd tak for hjælpen! :)

Titel: Skab.
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Rumhullet
Ikke mere end 4 planter, de vokser jo.

Alternativt til HPS eller MH, kan du også vælge en CFL lampe.

MoS:mrgreen:

Titel:
Junior medlem

Citat:
En ting er sikkert, du nok ikke skal gå over 250 W, ellers svitser du dine planter..

er det dine egne erfaringer eller bare noget du har læst?

Citat:
Jeg håber derfor at I, da mange af jer formentlig har en masse erfaring med at dyrke selv, kan svare på mine spørgsmål og vurdere mine idéer.

Pm mig hvis du er seriøs, så har jeg en plan for et godt setup hvor du sagtens ka ha en 400W hps i et skab ala det...

Titel:
Junior medlem

Ok.. Med et skab på den størelse som vist i linket har du et område på circus 1m2.. det kan en 250W ikke dække hvis du vil ha en nogenlunde fornuftig høst. Problemet med en 400W HPS er ikke at du svitser dine planter af pga. lys mængden, men pga. den varme lampen udvikler. Så tricket er at få kølet luften ned omkring lampen, så temperaturen ikke stiger alt for meget i skabet!

Til dette formål bruger man en Cooltube:
http://rygegrej.dk/product_info.php?cPa ... cts_id=600

på denne cooltube montere man et ventlilations-rør på begge sider, fra den ene side presser man "koldt" luft ind fra rummet hvor skabet står i, og den anden side fungere så som udluftning.
MEN dette er ikke nok, nu har vi i første omgang fået kølet pæren ned, nu skal vi søge for at der er luft cirkulation i selve skabet. Dette gøres bedst ved at du pumper frisk luft ind i bunden af skabet, og så har et udluftningshul i toppen (varm luft stiger som bekendt opad), og så en lille blæser der fordeler luften til planterne, og skaber noget "rusk" i dem, det giver nogle mere robuste planter.

Jeg vil anbefale at du starter med et jordgrow, det er forholdsvis nemt at ha med at gøre for en nybegynder. Og jeg ville nok vælge sorten "Skunk#1" den er rimelig taknemmelig og giver et pænt udbytte.

Håber du er blevet lidt klogere, hvis ikke må du endelig sige til!

Go arbejdslyst!

Junior medlem
Brugeravatar

bryg selv et skab... det skal jo osse have noget ud af det??? alså hvorfor ikke have flere planter nå lampen alligevel kan lyse mere op????

også bro en 400 hps lamp til V. og måske 600 til Blomst... alså vis det ikke er for dyrt at købe to lamper... sås 12 frø og have dem under lampen???? ca. halvdelen bliver jo hanner...

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Hvor mange planter du kan have afhænger jo også af hvor store disse planter skal være.. Laver du et Sea Of Green (ved du ikke hvad det er, så google det..) kan du have over 20 planter.. Du kan selv læse dig til det..
Held og lykke med det.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Undergrunden, Djævleøen
Hvis nu jeg har min skunk stående i en vindueskarm dagen over,
og jeg så anskaffer mig en 60Watts CFL til om natten,
vil det så gøre nogen forskel på min dyrkning at anskaffe sådan en lampe til om natten.?

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Jeg sidder her og tænker, hvordan det mon må være at løsrives fra mit hjem og vokse op i et klædeskab, for derefter at blive høstet og røget.

Hvis man vil udnytte sine planter og dyr til et bestemt formål, må man behandle dem med respekt indtil man tager livet af dem: At forsøge at opfostre dem i mest naturlige omgivelser som muligt. Kald mig bare psykopat :P

Forresten så jeg et program på Discovery for noget tid siden, som viste at planter var følelsesfulde organismer der reagerede på omgivelserne, især på lys og lyde. Deres reaktioner blev opfanget med varmekameraer (eller hvad de nu hedder). Det skaber sgu lidt stof til eftertanke.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Hvordan kan en plante antages at være "følelsesfuld" bare fordi den reagerer på lys? Kan man så sige det samme om molekyler, for de ændrer jo også deres bevægelsesmønster når de udsættes for lys/lyd/varme, og dette vil også kunne detekteres ved anvendelse af forskelligt måleudstyr.
Du bør forholde dig bare en lille smule kritisk overfor Discovery, det er jo "videnskab" på nogenlunde samme niveau som det Illustreret Videnskab eller Guiness Rekordbog præsterer.

Og hvordan vil du helt præcist behandle en plante med respekt? Kaste håndtegn efter den og cruise en tur med den? :P

Mht. respekt overfor dyr, så har jeg ladet mig fortælle (af Dyrenes Beskyttelse), at det er temmelig forkert at holde kaniner så de ikke har adgang til udendørsarealer og/eller rigelig med motionsmuligheder...

Edit: Jeg ved godt, at dette er OT, men stadig vil jeg gerne have svar på ovenstående...

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
noname skrev:
Hvordan kan en plante antages at være "følelsesfuld" bare fordi den reagerer på lys? Kan man så sige det samme om molekyler, for de ændrer jo også deres bevægelsesmønster når de udsættes for lys/lyd/varme, og dette vil også kunne detekteres ved anvendelse af forskelligt måleudstyr.

Jeg kan godt se, at det ud fra mit indlæg lyder til at jeg kun baserer det på Discovery, men nixen - det var bare et eksempel jeg kom med. Der findes jo også teorier om at alt har en bevidsthed. Og jeg vælger at tro, når noget har en bevidsthed, så må der være følelser af en eller anden art indblandet. Det er vel et spørgsmål om tro?

noname skrev:
Og hvordan vil du helt præcist behandle en plante med respekt? Kaste håndtegn efter den og cruise en tur med den? :P

Lige præcis.

noname skrev:
Mht. respekt overfor dyr, så har jeg ladet mig fortælle (af Dyrenes Beskyttelse), at det er temmelig forkert at holde kaniner så de ikke har adgang til udendørsarealer og/eller rigelig med motionsmuligheder...

Jeg går ud fra at det er mit gamle kæledyr du hentyder til. Det kæledyr, som altid havde sit bur åbent med mulighed for at gå rundt i hele lejligheden istedet for at spærres inde i et bur, med mulighed for at ligge og sove i min seng om dagen (den hoppede altid selv op, endda om natten engang imellem mens jeg sov), og med mulighed for at rende rundt i haven om foråret/efterhåret, når solen begynder at pippe frem. Det eneste tidspunkt den kun var i buret, var dens første dage hos mig og da den blev 7 år (ret lang tid for en dværgkanin), syg og svag - men det var frivilligt, og det var forståeligt. Når jeg lagde den på sengen, hoppede den ned fra sengen og ind i buret igen. Og der blev den til den blev aflivet.

Jeg siger ikke den ikke ville ha fået en bedre behandling eller en ligeværdig behandling et andet sted, men hvor stor er mulighederne lige? Og da især ikke i butikken, som giver kaniner et endnu mere elendigt liv, hvis de ikke bliver solgt i butikken før en alder på vis antal uger, som jeg ikke lige kan huske. Så må de håbe at blive købt af nogen, der gider have voksne kaniner (og ja, jeg burde nok ha fået fat i en voksen kanin, men som 13-14 årig tænkte jeg ikke lige sådan - dyrebutikken var stedet at få fat på dyr).

Der er forskel på at tage dyr ud fra deres naturlige levesteder og sætte dem inde hos sig selv (nogle gør det for at beskytte dem for menneskers biltrafik og motorveje, som dræber dusinvis af dyr hver dag, men det er en anden historie), eller fjerne dem fra en butik og give dem en fair behandling, mad på bordet, tag over hovedet og et langt liv, som de sikkert ikke ville få på samme måde så mange andre steder.

Men jeg kan sagtens følge din pointe. Det ER forkert, men det kunne være mere forkert. Og det er sgu svært at retfærdiggøre at man spærer dyr inde som man har indespæret sig selv.

Undskyld for at have startet en OT-diskussion. Bare split det til psykedelisk filosofi eller generelt, hvis det er - måske kan det starte en ny diskussion? Det kan for min skyld også stoppe her. Jeg er ligeglad :)

Medlem

Geografisk sted: God's blind spot
Sherman skrev:
bryg selv et skab... det skal jo osse have noget ud af det??? alså hvorfor ikke have flere planter nå lampen alligevel kan lyse mere op????

også bro en 400 hps lamp til V. og måske 600 til Blomst... alså vis det ikke er for dyrt at købe to lamper... sås 12 frø og have dem under lampen???? ca. halvdelen bliver jo hanner...

Jeg synes personligt at det ville være idioti at have en 400w hps til veg OG en 600w hps til blomst.
Jeg vil mene at en løsning med CFL til veg og og HPS til blomst både er billigere og mere effektiv.

Og ja, jeg giver Ali ret - man skal behandle sine planter ordentligt. De skal have masser af kærlighed.

//DH

Titel:
Insane psychedelia user!

aliaarhus skrev:
Jeg sidder her og tænker, hvordan det mon må være at løsrives fra mit hjem og vokse op i et klædeskab, for derefter at blive høstet og røget.

Hampplanter hos kompetente growere har sgu da langt bedre vilkår end planter i naturen. Derude er der ingen garanti for hverken mikro eller makronutrients (jeg nægter at skrive næringsstoffer). De er desuden etårsplanter, hvis jeg ikke husker helt forkert, hvilket vil sige at de lever alligevel ikke meget længere i naturen. Og planterne er her sgu for at blive brugt. Uanset om det så er ædt, røget, eller som energileverandør. Jeg mener ikke at man kan sige at planterne er sat her med et bestemt formål, men så igen, jeg er på ingen måde religiøs.

aliaarhus skrev:
noname skrev:

Jeg kan godt se, at det ud fra mit indlæg lyder til at jeg kun baserer det på Discovery, men nixen - det var bare et eksempel jeg kom med. Der findes jo også teorier om at alt har en bevidsthed. Og jeg vælger at tro, når noget har en bevidsthed, så må der være følelser af en eller anden art indblandet. Det er vel et spørgsmål om tro?

Bevidsthed er altså ingen forudsætning for bevægelse. Du mener måske også at brownske bevægelser skyldes en bevidsthed?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]