Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 19:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

hej alle sammen. jeg er ny her på psychedelia.dk jeg nogen fortalle mig hvor lang tid svampe skal tørre i før de er helt færdige?

mvh meyer

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
velkomme til :)

Plejer at tøre dem 2-3 dage på en avis, undgå direkte sollys. Derefter i et glas med tætlukkende låg, og med en fugtsuge pose, eller en hjemmelavet en med CaCl2 (kan købes i :roll: ) pakket i et stykke gammel T-shirt 8)

Billede

Glasset med svampe og tørre anordning gememr du et mørkt og køligt sted ( fx i køleskabet :wink: ) for lang holdbarhed.

Titel:
Junior medlem

tak for rådet, så skal der sku tørres en masse svampe så næste weekend er sikret!!!
:lol:

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Pas på hvis der er flueæg i svampene. Jeg har ikke opdaget nogle i år, men for et par år siden tørrede jeg svampene ved almindelig stuetemperatur hvilket gjorde at æggene udklækkede som maddiker der mæskede sig i mine svampe! Nå, jeg skruede bare op for radiatoren, lagde svampene på den og tørrede det hele. MEN altså, det bedste er at tørre svampene på radiatoren med det samme, før flue-æggene klækker (hvis der er æg i!).

Hilsen Fanny

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

slette

Senest rettet af Sherman 09 nov 2005 22:10, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Hvor lang tid kan man opbevare sine svamp i poser? Eller er det bedre et putte dem i glas og så i køleskabet til langtids opbevaring.. hvor lang tid kan man så har dem i køleskabet uden de bliver dårlige... og hvad sker der hvis man spiser nogle gamle nogle?

og bliver svampe hurtiger dårlige vis men tag dem ud af kølerskabet nogle timer/ dage i en lufttæt beholder?

Sherman

Senest rettet af Sherman 16 nov 2005 03:34, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Så længe svampene er tørre og ikke har suget fugt, kan du spise dem. De taber kun ganske lidt virkning over flere år, så du kan gemme dem længe. Jeg opbevarer dem i glas i et skab, og der kan de holde sig i årevis (hvis altså det ikke var fordi, at jeg som regel har spist dem inden for et år :wink: ).

Hilsen Fanny

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]