Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 aug 2025 17:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Relativistisk båthorn

JEL - "tv2 gi'r koncert i rundetårn" (4:43)
stream eller download her

-------------------

tv2-banditterne gi'r koncert i rundetårn :) (som jo er et gammelt astronomisk observatorium)

De havde en lod-trækning i morgen-tv hvor man sku' svare på hvad Neil Armstrong sagde da han satte foden på månen, og vinderne ville så komme ind og se koncerten. De trak vinderne her i morges, hvis nogen af jer så det.

Og det måtte jeg simpelthen bare lave en sang om 8)

Af 3 årsager:

Fordi det er rundetårn
Fordi tv2 stillede et rum-spørgsmål
Fordi jeg er let at inspirere

Sangen er dedikeret til tv2, med håbet om en go' koncert :)

De kommer i morgen-tv på mandag, for dem der vil høre mere til dem.

Jeg har ikke selv ret mange plader med dem, faktisk har jeg kun 1. Det er et mega-mix, hvor de har blandet en masse af deres forskellige hits sammen, og som de mixede i puk-studiet med en eller anden engelsk producer, såvidt jeg husker ihvertfald (de viste det i en tv-udsendelse for mange år siden). Det er hammer-fedt det mix :)

Min sang her, er en... henaf noget symfonisk rock, tror jeg... der er ihvertfald guitar med (spillet på tykke guitar-strenge, hehe), men der er også et hjemme-lavet jungle-beat med i dele af melodien (uden at sangen dog dermed er tæt på drum'n'bass altså. Nogle steder ku' den dog godt lyde lidt som jazz-jungle eller acid-jazz)

Den er skrevet og indspillet i dag.
Alt er iøvrigt hånd-spillet, også trommerne (selvom de er elektroniske)

PS. jeg ved ikke om man må danse til tv2-koncerten i rundetårn, men det må man godt til min sang :P

Enjoy! :D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langeskov
Haha JEL du får altså nogle spøjse ideer en gang i mellem.. :wink:

Skal nok give feedback på nummeret når jeg får det hørt igennem... :)

Titel:
Relativistisk båthorn

Ja, men tekster interesserer mig ikke så meget i den musik jeg laver for tiden. Jeg har lavet masser af sange hvor teksten er mere fyldig, men lige iøjeblikket (dvs i disse år) er det generelt mere selve musikken og lyden der interesserer mig. Selvom det dog faktisk var teksten jeg fik som ide først, til denne sang, normalt plejer jeg at lave musikken først og tænke over en eventuel tekst bag-efter.

At det så lige blev om tv2, det er ikke så bevidst må jeg sige :) . Jeg så tilfældigvis konkurrencen i morgen-tv, med spørgsmålet om neil armstrong (og som space-freak er dét jo et navn der altid fænger opmærksomheden :) ), og at de sku' gi' koncerten i rundetårn (som igen nødvendigvis må betyde noget for en space-freak, i-og-med det, sammen med planetariet, er et åbenlyst symbol på 'ud-længslen' (at kigge ud mod stjernerne er jo først noget man gør når man opdager at der findes noget udenfor ens egen verden :) ), bygget af helt reelle mursten på en tid hvor den slags tårne var noget stort, særligt og markant (med det mener jeg bare at man jo idag bygger ting der er mange gange højere, men at rundetårn var en slags state-of-the-art bygning for sin tid (og det ka' vi selvfølgelig takke Christian den 4. for (at danmark har den slags kvaliteter, som at være deltagende i rum-forskning allerede dengang, i sin national-historie :) )))), og så ovenikøbet at de synger om månen (space-freak alle go'e gange 3, hehe) :)

Og så gik jeg lidt og legede med sætningen "tv2, de gi'r koncert i rundetårn", og det kom der så et riff ud af, som så blev til sangen :) (shake'n'bake, hehe)
Den er ikke så super-gennemtænkt, rent musikalsk, men er mere sådan et nummer der hører til på singlen's B-side, og som man senere ka' lægge til som ekstra-nummer på en ny greatest-hits så folk også bli'r nødt til at købe dén :P (og nej det er ikke noget jeg si'r for at være hellig på den anti-kapitalistiske måde, hvis jeg ku' tjene penge på min musik ville jeg naturligvis også sælge :) (det er dog ikke den tanke der driver mig til at lave den, og det er måske også derfor jeg ikke rigtigt forstår højre-orienteret tanke-gang (at penge sku' være nogen særlig go' motivations-faktor), men det er en anden snak som jeg vil gemme til det politiske forum og folk der er så Uheldige at interessere sig for politik :) ))

For mig er tv2 en klassisk del af den danske musik-historie. De har altid været der, sådan som jeg husker det (jeg gik i skole da de begyndte). Det var dog ikke et band jeg selv generelt købte plader med dengang, lige pånær det mega-mix de lavede, men de var altid i tv og radio (og det er de jo stadig :) )
Senere har jeg jo så lært at halvdelen af tv2 faktisk også var med i kliché, et band som jeg er absolut vild med, og det vækker mere _min_ interesse (sådan er der jo så meget :) )

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]