Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 19:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: århus
Lige lidt stemningsbilleder fra en lille svampetur i weekenden.

Billede
en fin psylle med lyse lameller

Billede
en lille flok

Billede
endnu en psylle med lyse lameller

Billede
Efter lidt tid kom der også andre plukkere på marken (der er 5 personer mere i baggrunden). hyggeligt at hilse på dig TPL, hvor forsvandt du hen så pludseligt?

Billede
Dagens udbytte på 170 G.

Afsted alle mande. Der er masser af svampe derude endnu, og lidt frisk luft har aldrig skadet nogen :wink:

Hulka.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Var det jer der gik rundt derude om eftermiddagen også, omkring 16 tiden? Tre mand?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Hey... Stressede lidt med min mors veninde der rendte rundt derude.. Var lige henne og tjekke om hun var smuttet, og så samlede jeg tæt på stien...

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Århus V
Det var en super fresh dag. En godt trip man får ud af de svampe :lol:
Der havde været en tur mere i dag hvis ikk det var på grund af vejret, det gider jeg fanme ikke!

Titel:
Medlem

Geografisk sted: århus
jep det var mig og et par kammerater som var derude ved 16 tiden. Dejlig mark, dejligt vejr, og fantastiske svampe :D

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Jeg har åbentbart fundet en forkert mark, kæmpe stor, helt uberørt natur midt i en skov med masser af heste. Det ser ud som en naturlig mark med vilde heste, pisse fugtigt og INGEN der går der.

Efter to timers eftersøgning her i morges fandt jeg: INTET :evil:

Skod... Skod... Skod...

Jeg prøver igen i eftermiddag

Er der nogen tidspunkter der er bedst ?

Skal svampene have lys ? For der er nogle plamager med halv-højt græs indimellem, kan de små spidse godt lide at være derinde ?

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Xp3rt> Jeg vil anbefale dig at kigge på en anden mark end hvor du har ledt tidligere uden resultat. Selv om forholdene kan se nok så gode ud, hjælper det ikke noget hvis der ikke er mycelie for SN i området. Af de mange lovende udseende områder jeg har kigget igennem, er det kun et fåtal som har været begroet med den dejlige svamp. Det lader til gengæld til at hvis de er der - så kan de plukkes i pæne mængder. Det hjælper ikke at finkæmme en mark nok så grundigt hvis svampen ikke gror der; skim hellere et større område hurtigt ind til du får gevinst, og begynd så at finkæmme derfra.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Prometheus skrev:
Xp3rt> Jeg vil anbefale dig at kigge på en anden mark end hvor du har ledt tidligere uden resultat. Selv om forholdene kan se nok så gode ud, hjælper det ikke noget hvis der ikke er mycelie for SN i området. Af de mange lovende udseende områder jeg har kigget igennem, er det kun et fåtal som har været begroet med den dejlige svamp. Det lader til gengæld til at hvis de er der - så kan de plukkes i pæne mængder. Det hjælper ikke at finkæmme en mark nok så grundigt hvis svampen ikke gror der; skim hellere et større område hurtigt ind til du får gevinst, og begynd så at finkæmme derfra.

OK I will do that... Har hørt at Dyrehaven skulle være et OK sted, der skulle bare være mange samlere...

Jeg havde præcis samme teori som du har bekræftet, med at der ikke lige er nogle SN i området... Har også ledt sidste år, men fandt heller ikke noget...

Faktisk er der slet ikke nogle svampe på den mark, så det kan være at den bare er forkert :S
Var inde i skoven og suge en J før jeg gik rundt på marken, og fandt 5 svampe. 3 af dem var SN-formet, størrelsen var rigtig, og de fleste kendetegn var der, samt en god spids, men efter at have kigget lidt omkring så jeg at det bare var en tidlig form for nogle andre lign. svampe som lukkede sig mere op når de blev større, og OVERHOVEDET ikke lignede SN...

Hestene (3 stk) stod inde ved et hus, som var lukket af med strømhegn, og jeg gik i gang med at lede. Efter at have trasket rundt i ti min. og fik ret våde sko, vendte jeg mig i min tåger 180°, og gloede direkte ind i hovedet på en kæmpestor brun hest. Hold kæft jeg skreg :D

He troede de var lukket inde, og når man sådan går i sin egen verden så bliver man sku forskrækket når der lige står ½ ton kød foran en :lol:

Skal lige siges at det er i Nordsjælland

Jeg flyttede for ikke så lang tid siden, og i mit område er der ikke lige nogle marker eller lign. og kender ikke lige området, så tror bare jeg tager ind og kigger lidt i dyrehaven med et par J's :twisted:

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Århus V
hvis man kunne sende dem over e-mail, så ku du godt lige have fået et trip af mig hehe ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]