Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 19:00

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Som nogen af jer ved har jeg fortalt mine forældre, at jeg har et meget lille forbrug af svampe. De tog det roligt igår, indtil de fandt nogen links som viste at man blev psykopat. Yderligere er de læger, så de har en negativ holdning til alt hvad staten ikke kan lide.

Jeg sidder så og finder nogen gode links, så jeg kan argumentere for det.

EDIT: Mit spørgsmål var, at om i havde nogen gode links.

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
http://www.erowid.org/plants/mushrooms/mushrooms.shtml

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København.
http://www.mushroom.dk/svampe/modules.p ... =0&thold=0

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: spatielt promiskuøs
http://www.flashback.se/archive/my_problem_child/

Her er en onlineudgave af Albert Hofmanns bog "LSD My Problem Child". Den giver et fint indblik i det fascinerende ved psychedeliske stoffer samtidig med at den er nuanceret og nøgtern. Der er også et afsnit om svampe, men i virkeligheden er problemstillingen jo den samme for alle de psychedeliske stoffer.

Titel:
Insane psychedelia user!

Kan man overhovedet forsvare at teens* bruger kraftigt bevidshedsudvidende stoffer? Jeg synes, at puberteten er rigelig med omvæltning i sig selv. Efter min mening har svampe en tendens til at skabe en masse forvirring i ens liv, fx. omkring ens identitet og sætte nogle tanker i gang, som man sagtens kan undvære til senere i ens liv, hvor man har lidt mere i baggagen.

* Jeg antager at du ikke er myndig, da det ellers ville være mærkeligt, at du har denne diskussion med dine forældre.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Rocco Siffredi skrev:
Kan man overhovedet forsvare at teens* bruger kraftigt bevidshedsudvidende stoffer? Jeg synes, at puberteten er rigelig med omvæltning i sig selv. Efter min mening har svampe en tendens til at skabe en masse forvirring i ens liv, fx. omkring ens identitet og sætte nogle tanker i gang, som man sagtens kan undvære til senere i ens liv, hvor man har lidt mere i baggagen.

* Jeg antager at du ikke er myndig, da det ellers ville være mærkeligt, at du har denne diskussion med dine forældre.

Det er jo en del af problemet. Kan jo ikke gå hen og sige, hej far, jeg er ikke over 18 yet, men jeg æder svampe. Mit forbrug er meget lille og jeg nærer dyb respekt for svampene.

Tak for links!

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Hej FUSK.
Måske du kan fortælle os præcis hvilke sider det var dine forældre var inde på?

Jeg ville da hvertfald se om hvor seriøse de sider er, og om de giver nogen referencer til deres påstande. Måske man også kan komme med nogle lidt mere præcise argumenter/links til dine forældres påstande hvis man ved hvad de har læst.

Mvh Bøh

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Bøh skrev:
Hej FUSK.
Måske du kan fortælle os præcis hvilke sider det var dine forældre var inde på?

Jeg ville da hvertfald se om hvor seriøse de sider er, og om de giver nogen referencer til deres påstande. Måske man også kan komme med nogle lidt mere præcise argumenter/links til dine forældres påstande hvis man ved hvad de har læst.

Mvh Bøh

Han har henvist til http://www.addikta.dk og netstof.dk. Når han kommer hjem skal jeg nok bede om de præcise sider.
Han har fundet dette spørgsmål og regnet ud at det er mig, så han sidder og følger med i det ;S

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

FUSK skrev:
Han har henvist til http://www.addikta.dk og netstof.dk. Når han kommer hjem skal jeg nok bede om de præcise sider.
Han har fundet dette spørgsmål og regnet ud at det er mig, så han sidder og følger med i det ;S

Hehe, det er også enormt gode, informative, saglige, videnskabelige, ikke-propaganda sider.

Verden ville gå under hvis alle brugte de sider som kilder.

Hallucinogener er et illegalt stof, der er underlagt loven om euforiserende stoffer.

Og her er en hallucinering.

Og nu hvor dine forældre er inde på netstof, er dette link jo ret interessant.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Ali - Du bliver nødt til at skrive, at du mente det sarkastisk. Min far kommer hen til mig, og siger at I har sagt han links er enormt gode, informative, saglige, videnskabelige, ikke-propaganda sider.
Så sagde jeg du mente det sarkastisk og at han var komisk, så røg mit net sig en tur.

Det er frustrerende så lidt modtagelig han er for andet end nagative ting om svampe.

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

aliaarhus skrev:
Verden ville gå under hvis alle brugte de sider som kilder.

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
FUSK > Jeg er langt hen af vejen enig med Jensus, men eftersom vi er rigtig mange på den her side, der startede som helt unge (14-15 årige), vil jeg alligevel prøve at hjælpe. Prøv at forklare din far, at man ikke altid kan stole på alt hvad staten fortæller en. Vis ham evt. nogle af de Amerikanske skræmmekampagner mod cannabis der kørte i 30'erne. (approx.) Det er ikke fordi, det er super-argumentet der slår alle fordomme ned, men det kan måske være med til at sætte tingene i perspektiv.

Fortæl derudover dine forældre, at selvom svampe kan være en medvirkende årsag til at folk får psykoser (IMO), så er det de færreste der kommer så galt afsted. Rigtig mange på den her side har brugt svampe adskillige gange, og selvom nogle af os har fået nogle negative oplevelser på dem, så er det vist ganske få af os, der har fået deciderede psykoser eller på andre måder er blevet sindslidende.
Faktisk er det somregel kun mennesker der virkelig udviser respektløs adfærd overfor stofferne, der kommer rigtig galt afsted.

Håber den her post kan hjælpe dig, jeg er desværre møg forkølet og tænker derfor ikke nødvendigvis helt klart.

Mvh. Psyko

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
At de så konsekvent skriver "hallucingener" rundt omkring på siden, er heller ikke med til at øge deres troværdighed.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Lad os lige få på på plads at "Jensus" er Rocco Siffredi's tidligere navn herinde, så er der ingen tvivl om hvem der tales om og hvem Psyko er enig med, for det tilfælde at FUSK's far læser med herinde, hvilket det jo lyder som om.

Jeg er enig med Ali i at de nævnte links er useriøse. Ali's eksempler fra netstof.dk burde tale for sig selv, de beskriver hallucinogener(som i sig selv er en forkert betegnelse, men det er en anden diskussion) som var det et enkelt stof, og det er naturligvis en fællesbetegnelse for en gruppe stoffer med lignende virkninger. Ikke engang navnet kan de stave rigtigt. Addikta.dk kan jeg ikke få til at virke, måske du mener http://www.addikta.net ? Sitet er drevet af psykiateren Klavs Nicholson, som for nylig i medierne udtalte at LSD lagres i hjernen og bliver frigivet ved rystelser eller slag. Dette er naturligvis en myte som aldrig er blevet påvist, og det gennemhuller efter min mening ethvert forsøg på at bruge mandens udtalelser som seriøs kilde, så længe han ikke har erkendt fejlen.

Psyko skriver det ganske godt ovenfor, der er ikke så meget jeg kan tilføje.

FUSK: Jeg vil iøvrigt bakke din far op i at du bestemt bør tillade jævnaldrende piger, inkl. deres underliv, at optage dine tanker en god del af tiden! Det burde dog også være muligt selvom du engang imellem spiser nogle svampe :D

Titel:
Tidligere holdmedlem

Jeg er på alle måder enig med at statens skræk kampagner er overdrevede, men især svampe er IMO ikke for nogen under 18 mindst.

Jeg har selv haft et badtrip som 17 årig, der resulterede i midlertidlige psykoser, og stadigtvæk psykiske problemer, selv nu 4 år siden.

Det er simpelthen ikke det værd, lyt til din far og pil ved nogle piger istedet for!

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Ja piger kan man altid fatte interesse for :D

Men der vil altid være mennesker for hvem det at udforske nye grænser, og rejse nye steder er vigtiger end piger. - og hvad er det egentlig galt i det?

FUSK du skriver din far er læge? eller at de var relateret til lægevidenskaben. Hvis dette er korrekt så er det ret skræmmende at tænke på hvordan de stiller sig tilfreds med udsagnende fra netstof.dk uden at undersøge de referencer der bliver givet.
En af de første ting man finder ud af er at der som ofte overhovedet ingen kilder er, og når der endelig er så er det tit til meget overfladiske undersøgelser.

At man kan brænde nallerne noget så gevaldigt på stoffer skal jeg nok være den sidste til at benægte ( har selv gjort det som 16 årig ) men at det at tage stoffer afskriver dig fra at tage en uddannelse, have kæreste og et almindeligt liv uden psykoser og døde hjerneceller, se det er ensidig misinformation!

Titel:
Dedikeret medlem

Til FUSK og diverse familiemedlemmer, der følger denne tråd:

Gå på biblioteket. Lån Jørgen Lumbyes "Brug og Misbrug - vi er alle på stoffer!" Læs forordet - det er tre sider langt. Fra side 7 - 9. Hvis det kan bruges til noget i jeres indbyrdes diskussion om, hvorvidt det er farligt med svampene eller ej, er det jo godt. Hvis I gider at læse mere, så læs videre til side 88. Hvis Far Fusk stadig har den samme klippefaste tro på mediernes, statens og sundhedsstyrelsens udlæning af stoffers dårligdom, når han har læst alt dette, så kommer I nok ikke rigtigt videre i jeres diskussion. Hvis det derimod giver bare lidt stof(!) til eftertanke, så vil jeg mene, at I har et noget bedre grundlag for at snakke på samme niveau.
Indtil da vil det jo nok bare være ord mod ord.

P.s. Hvis I virkeligt er i læsehumør kan I jo også give jer i kast med afsnittet om psykedeliske stoffer, da svampe jo ryger under denne kategori, men det er et temmeligt stort afsnit :-) Og så vidt jeg kan se drejer det sig for jer vist bare i første omgang om at få udraderet fordomme og uvidenskabelige udsagn.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Tak alle sammen for nogen gode indlæg.

Har ikke noget internet mere, det røg da jeg sagde min mening omkring netstof. Vel også rimeligt nok, det er jo min far som betaler det.

Min fars og min diskution var begyndt at gå i ring, så min mor valgte at tage en dag fri fra arbejde og snakke med mig. Vi fik snakket tingene godt og grundigt igennem (IMO). Dog kom mine forældre med ideer om at flytte og misbrugskonsulenter etc. som skræmte mig en del. Yderligere ringede de rundt til mine bedste venners forældre (mod vores aftale), som startede et større skænderi. Dog tror jeg nu at vi har fået snakket det ordentligt igennem, og jeg har lovet ikke at gøre det mere. Nu skal vi bare lige ovenpå igen.

Jeg vil endnu en gang takke for alle de gode indlæg da mine svampeviden er blevet udviddet, og jeg har fået set på svampe med et andet perspektiv, hvilket jeg tror er godt. Jeg mener stadig, at man kan fungere normalt når man indtager svampe, og at det er de færreste som får psykoser, men jeg har valgt ikke at røre svampene mere i meget lang tid!

Min profil vil nu nok skifte navn nu, så tak for hjælpen, Mvh FUSK!

Titel:
Dedikeret medlem

Lyder som noget af en omgang. Hold humøret højt :!:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
nu ved jeg ikke hvordan jeres diskution var/er, men jeg ved at når jeg engang fortæller sandheden til de gamle, så vil ragnarok bryde ud. Men jeg vil til den tid, have en længere novelle klar, med alle mine argumenter klar, sådan at al deres fortvivelse bliver opløste, og erstatt med viden om mit brug af psykedelika.

Jeg loader bare op.

*FUSK* jeg håber du engang vil tage diskutionen op igen med dine forældre. Men en god ide... Vent til januar!
Julefreden længe leve :wink:

/Cope

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]