Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 19:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hey GF
Næste år,prøv dtte.De steder du skal have Cannabis stående,graver du et hul til hver plante.Bare lav et godt et til hver.Så laver du en jord mix,med perlite,leca kan også bruges,dolomit lime,og meget gerne nogen wormcastings (jeg ved itte hvad de heder på Dansk.Så skal du se nogen super planter du får.
Mange steder i Danmark,står planterne,i ler jord,eller det der er værre. [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]
Vi prøvede for et par år siden,at lave en "superplante" ved siden af en der bare var plantet i jorden.Der var virkelig forskel,den plante,med fed jord,blev næsten dobbelt så stor,og toppene var også meget større. [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]
Der er virkelig noget at hente der! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Junior medlem

Geografisk sted: Århus
Hej Gonzo.

Er wormcastings ikke orme-(undskyld udtrykket)lort ? - Kender du et sted i danmark hvor man kan købe det ?

Dedikeret medlem

ormekompost er godt men ellers en sandhed med modifikationer gonzo

ellers går det fint, alle hunner blomstre fint og de canadiske frø har udviklet sig til små tætte buske. seriøs skunk stank fra nogle ethnofrøplanter og et par mindre gode fra istedgadeperkeren kryds fingre for vejret [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Søllerød
Hej alle udedyrkere, ville bare lige høre hvordan det står til med jeres planter, set i forhold til sidste år?
Stort set alle mine planter er blevet væsentlig meget større end sidste år, jeg har dog også givet dem lidt nyt jord, men det kan vel næppe give så stor forskel..?

Peace GF
(ja jeg ser frem til høsttid!!)

In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
fra. 1,75 meter til 2,5 og den største vokser stadig... ser sku grotesk ud i en sølle 20 liter spand *G*

min mindste plante er den som er længst fremme i blomstringen... for 1 uge siden faldt der en gren af (den nederste) som jeg så har tørret... og jeg må sku sige at det bliver sku et kanon efterår *G*
har sku aldrig oplevet at blive så stenet af pot [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img], plejer at blive totalt frisk [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hi eb
Hvad er en sandhed med modifikationer? [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Søllerød
Hey Gonzo, de "jordting" som du nævner, er det noget som man kan købe hos en hver planteskole med respekt for sig selv?

Gartner hilsner GF

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Yup,det hele ka købes,i de forskellige haveskoler rundt omkring.Hvorfor jeg bruger perlite,er for at ilte jorden,og dolomitlime,sørger for at PHen altid,er indenfor de rimelige rammer,plus det giver extra kalk og magnesium. [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img] [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Dedikeret medlem

Gonzo, mine erfaringer med jord til udendørs hamp er mange. det vigtigste er en god og velbearbejdet jord. måske kan man, som du, købe sig til den, men det billigste og bedste er at passe godt på den jord man har i sin baghave og evt. køre ud til bondemanden og hente lidt lort. man kan også(her i byen)hente gratis og udmærket kompostjord på genbrugsstationerne i foråret, hvis man ikke selv har noget. derudover er gødning og gødingstidspunkter vigtige elementer i processen

iøvrigt skulle det ikke være særligt svært at lave sin egen ormekompost, man skal bare have fat i nogle kompostorm og derefter lave et kassesystem med organisk materiale indelt efter bearbejdningsgrad

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du har helt ret.Man kan sagtens lave en super blanding selv,men jeg har itte have så.. [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img] [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: RØDOVRE
hmm eb jeg kunne da godt tænke mig at hører mere om din jord/gødnings tidspunkt(mine planter får sku bare vand når de ser ud til at have brug for det og så ryger der lige lidt gødning med..men hvis det virkelig har så meget at sige såå..hmmm nu når jeg tænker over det så de planter vi har stående i noget mosejord blevet kæmpeplanter på 2 meter og næsten det samme i omkreds..men mine planter skal sku ha det godt såå [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Dedikeret medlem

det er meget individuelt hvad en given plante har behov for. ligesom hos mennesker er hampplanter unikke og selvstændige væsener.
det det gælder om er at lære hver enkelt plante godt at kende og behandle den derudfra.
lyder måske som noget sludder men er ganske vist.
jeg har aldrig set to planter udvikle sig fuldstændig ens.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Og det er ikke en gang løgn. [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Dedikeret medlem

sådan her ser nogle skud ud idag 3108 [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Billede

[ 31 2001: Besked ændret af: eb ]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]