Prometheus skrev:
yeti skrev:
Prometheus skrev:
Det er en særdeles dårlig idé at blive vænnet til at man skal ha' noget for at falde i søvn allerede som ung - søvnproblemerne skal tids nok komme når man bliver ældre.
Hvad er det for en gang sludder? Mener du dermed at det er uundgåeligt at få søvnproblemer med alderen?
Jeg giver dig helt ret i at det er dumt at ældre næsten per automatik bliver medicineret for en masse ting - men statistikkerne viser nu engang at ældre har en meget højere incidens af søvnløshed end yngre personer. Jeg hælder selv mest til at det hovedsageligt er et livsstilsproblem, men som tingene er nu, er der en meget stor del af folk over 65 som får hypnotika. Jeg skal prøve at se om jeg kan finde nogen tal.
Ok, så er vi jo enige. Din første formulering kunne forstås som om at man næsten utvivlsomt får søvnproblemer når man bliver ældre, uafhængigt af livsstil, og det var det jeg protesterede imod.
Hvis du finder nogle tal(du behøver btw ikke at gøre det for min skyld, jeg stoler skam på rigtigheden af din påstand), kunne det være interessant om du også kunne finde nogle tal for hvor ofte folk bruger medicinen, der er jo ret stor forskel på om man bruger det dagligt eller blot en gang eller to om måneden.