Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 09:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Rygevaner
In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
Når i ryger, ryger i så joints eller bong/bang/chillum whatever.

Hvis i sidder til f.eks. en fest og i har lyst til at ryge, deler i så med alle der har lyst til at ryge, eller ruller i en joint som i selv sidder og sutter på?

Har indtil flere gange været udsat for at folk ikke vil give en et sug på deres joint fordi de ikke kan blive ordentlig skæv hvis de deler med andre.

I alt den tid jeg har røget (og nuppet andre ting), har det altid været såen at mit dope er mine venners dope og mine venners dope er mit dope.
Skiftes til at købe lidt

Og så ryger jeg så godt som altid kun J's og en gang imellem chillum, men kun hvis det er med charas.

ellers foretrækker jeg helt klart Skunk/pot da man bliver skæv på en meget bedre måde, og det smager for det meste også meget bedre

Dedikeret medlem

"det var bare det jeg ville sige, hej" [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Aalborg
Fuck folk der ikke deler med andre!!

Okay, der er selvfølgelig snyltere der ALDRIG selv har noget med, men stadig insisterer på at ryge med. De skal straffes.

Dedikeret medlem

JA hvor fedt er det at give hash til en der næsten aldrig selv køber og kun ryger sjældent... man får måske 5 hvæs på en klam joint der ikke virker... det er sgu da for blød .. når man selv laver 3-5 rør på en aften hvor få hvæs kan sende "ham med jointen" til månen ...

det giver da ikke mening at få 0,05g hash.. i byttet med fx. 0,3g, det lyder lidt småligt lige i første sekund ,, men når dette har gentaget sig cirka fx. 20-30 gange,... så har man ligepldselig skudt en masse hash af...

jeg syntes det er fint nok at ryge en fed sammen, men den der med at tro man altid bare kan Nasse på dem som har Hash syntes jeg sgu er lidt latterlig ... jeg har sgu givet en del ryger, og ofte når man så får noget igen er det bare lorte hash eller pot i en lorte joint som smager af lort og ikke virker! og hvor fedt er det så at sidde og spille social og dele .. Bullshit ...

jeg deler sgu da heller ikke en Snickers eller en cocacola ...med dem som bruger cocacola.

men hvis jeg fx. sidder med nogle der ryger ca. ligeså meget som en selv, så er det jo ikke noget problem at den ene giver en ryger og så den anden .-..

hvis 1 der kan ryger meget og en der kan ryge lidt sidder og skal ryge ,,, hvis den der ryger meget skal give piben putter han det i han plejer(2g.), hvis den anden laver den putter han så meget i som han plejer(0,6g).. og når de så skal ryge dem bliver ham der gav den store piben jo mega hustlet .. og personen der ikke ryger så meget siger at han jo oxo gav en ryger eller ... noget i den stil ...

en helt anden ting er at hvis man sidder og der er 3-4 som gerne vil ryge og man selv har røg,, så spørger de jo straks, om de ikke må ryge. her får man kun selv ca. 1/4 af røgen, det er da oxo latterligt ... at give mere væk end man selv når at få. jeg plejer ihvertfald ikke at købe 12 bajere og så give 9 væk ...

og hvis de 3-4 folk så måske har røg har de kun til en ryger og så er det jo helt hen i vejret.,..

men alligevel præstere de fleste RØVhuller at kalde en asocial .. selv om man faktisk bare har sagt nej til at giver 75% af sin røg væk... Altså hvor latterlige er folk ..

og den slags er der sgu oxo nogle af herinde ...!!!

ØW gå vÆK-.-- køb jeres egen røg,.. asociale nasse røve...§!§ man er ikke social bare fordi man deler ud og kan sidde i en rundkreds...!! social betyder at man kan omgåsandre mennesker uden gnidninger og det er fandme gnidninger at nasse på folk!"!

folk skal ikke spørge de skal bare vente og C om ikke røgen kommer forbi ... hvis ikke er der nok en god grund.!

når folk bliver kalder en asocial, er det fordi de selv er nogle aber der ikke kan skaffe ders egen dope!

jeg køber sgu mine egne øl, min egen hash og mine egne stoffer.. og så skal folk ikke komme og sige de ikke har noget fordi det er sgu da deres eget problem .. det er sgu da ikke andre folks skyld at du ikke kan finde ud af at købe dine egne rusmidler... det er da dit problem ...

Dedikeret medlem

Geografisk sted: aarhus. (fra djurs)
smurf deler ikke helt holninger med dig hvis jeg vil ryge ego joint går jeg min vej og gør det men jeg står sgu ikke til fks en fest os siger nopes det er sku min joint og hvis jeg tager til en fest hvor de andre ikke ryger sår meget og laver skod joints sår viser jeg dem hvordan man gør og giver da somregl oxo gerne ellers må jeg jo skaffe men det er da heller ikke altid at jeg sender rygeren rundt til hele festen vh. doeneg

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
"Puff, puff, give" siger jeg bare!

2 sug, og videre... jeg hader folk som bogarter en joint!

Medlem

Geografisk sted: kbh
tror sq hvis der var nogen som tændte op i en pind til nogle af de fester jeg kommer til og nægtede at dele var det nok det sidste personen foretog sig til den fest
hvis man endeligt ville ryge sig en ego pind
kan man da gå en tur for sig selv [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

*Synger falsk* "Don't bogart that thing, boooy, pass it all around..."

Nå, spøg til side, jeg synes ikke det er et problem, men måske omgås jeg ikke nasserøve [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Så igen, jeg er meget følsom overfor psykoaktive stoffer, så jeg er godt ristet efter en 10-12 hvæs - alle joints jeg laver derefter må de andre da gerne sidde og sutte på.. Men jeg ryger heller ikke sammen med så mange af gangen..

Nå, that's just my two cents.

Peace,
Tias.

Jeg har et princip, jeg ryger hvad der kommer i hænderne på mig (altså hash ikke)

Og hvis der er der passer mig en J, well, hvis han ikke siger at jeg skal sende den vidre eller der ikke er en der beder mig om den, well, så puffer jeg indtil der ikke er mere, men jeg er heller ikke flov over at give en ryger selv, dette gælder ikke hvis jeg sidder sammen med gutterne hvor der er faste rygeregler, men alle andre, BEWARE EGO IS ON THE PROWLER - hæ, sådan er mine rygevaner, ryg til det visner, fordi jeg visner ingensteder, og jeg går normalt heller aldrig ned, fordi jeg kan blive umenneskelig skæv, men det kræver en masse smokeren, tror bare ikke det gælder nu, jeg har kun røget 1gang inden for den sidste måned, såeh!!!!!

SMURF: Jeg giver dig helt ret, man skal fandme ikke dele med folk der ikke deler selv, og hvis jeg sidder og ryger med nogen som jeg ved jeg kan ryge meget mere end, så er det mig der mixer når de giver en pibe, og det er mine mængder, ellers plejer vi at splejse om den fede, man ligger lidt hver, og der er ikke nogen der ligger mindre end andre - sådan er det bare....

FUCK NASSERØVE
FUCK NAZISTER
FUCK BØSSER
FUCK MIG
FUCK DIG
FUCK VERDENEN
FUCK UNIVERSET
FUCK DET HELE

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
FUCK DINE VENNER
FUCK DIN FAMILIE

ECSTASY - DET SVEDIGSTE NARKO PÅ GADEN, MAND...

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2750
Det her var da et interessant topic da jeg selv ryger hver dag og har gjort det i mange måneder [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] . Det kan sku godt blive iriaterende med nasserøve der aldrig gir selv. Jeg kender det godt. Jeg kender det godt fra nede i den lokale rygerklub hvor der tit er nogle hoveder der nasser på en og sjældent deler selv. Det er sku ikke kun røgen de nasser fra en men også smøger og de vil hele tiden låne ens mobil. Jeg siger aldrig selv nej til en joint hvis jeg får stukket den i hånden. Heldigvis er der ikke så mange af dem mere. Jeg har dog aldrig sagt nej til at lade folk ryge med, Jo flere man er med til at ryge jo mere griner er det.
Hvem siger også at man skal dele sin fed ligeligt mellem dem der spørger. Hvis det er mig der gir og der er mange der skal ryge med til f.eks. fest. Er det mig der tænder den og starter med at ryge, så kan de andre få den når man har røget sin del af hashen. Så bliver man heller ikke beskyldt for at være grådig da alle har fået lov til at ryge med, samtidig med at man har fået den størte del at hashen. Det er trods alt en selv der har betalt for hashen.

Nu er det så sådan at der ikke er særligt mange der ryger henne på min skole, men de andre ved godt jeg ryger meget, så det sker da de spørger om de må ryge med til fester. Jeg siger aldrig nej da det ikke er særligt mange og det er meget sjældent de ryger. Jeg er selv en temmelig hærdet ryger så jeg kan sagtens ryge dem monsterbaskede, uden at det er en specielt stor del af mit fed der går til det. Der er ikke noget sjovere end at ryge begyndere HELT væk. Jeg fik engang en af mine venner der meget sjældent ryger til at ryge så meget at han så lyserøde planeter i 3-d over det hele [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Mellem mine venner der ryger er det en helt anden sag. Mit hash og mine stoffer er mine venners og omvendt. Da jeg sjældent ryger alene men altid sammen med 2-3 af mine venner der ryger hver dag. Mellem os bliver der altid delt da vi som regel ryger sammen næsten hver eneste dag. Så skiftes vi til at gi da vi for længst har opgivet at gøre op hvem der skylder hvem hvad. Dette er klart en fordel da det ikke lige er altid man har penge, så har en af de andre det, så kan man sagtens få sit fed hver eneste dag. Ulempen er så at når man så endelig selv har penge så er man 4 om at bruge dem og ikke kun en. Vi holder dog nogenlunde styr på hvem der giver. Dette gælder så ikke kun for hash, men også cola, e, svampe, druk, smøger, fråder osv.
Venlig hilsen
Fråder

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2750
Og lige et godt råd til hvis i endelig skal nasse på en ryger og optimere chancen for at få den. Vent med at spørge om i må ryge med til rygeren har røget en god del af jointen selv. Udover at han sikkert er blevet pænt skæv og har fået stillet sin træng sender han den sikkert videre da de fleste rygere ikke syntes den smager specielt godt i bunden. Til gengæld slår det bedre.
Venlig hilsen
Fråder

Medlem

Geografisk sted: Sønderjylland
Hvis det er en stor fest, f.eks en koncert eller lign kan det sku ikke nytte at alle der spørger ryger med.
Men til gengæld har jeg sku aldrig prøvet at være til en lille fest hvor der gik en joint rundt der ikke var beregnet på hele festen.
Men den kommer jo selv rundt... der er ingen grund til at spørge.
Da jeg var yngre købte jeg næsten aldrig fed selv (røg sjældent/kendte ikke nogen pusher/gad ikke kende nogen af dem jeg vidste solgte), fik altid et hovede eller et hvæs hvis jeg var til fest, men der skulle jo ikke meget til, efter et bonghovede var jeg sku langt ude i drømmeland resten af festen. Så det har nok ikke været så meget jeg har røget, men til gengæld tror jeg sku nok at dem der gav syntes det var meget sjovt at de kunne ryge mig skæv.
Nu synes jeg sku det er noget af det fedeste at give fed, men det ville jeg vel ikke gøre hvis jeg røg standard hver dag og det var en stor del af mit budget? I hvert fald er det en følelse sådan lidt ligesom at være stammens shaman, eller Prometheus der stjal gudernes ild og gav den til menneskene.

Insane psychedelia user!

Fed sammenligning blackone [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

jeg kan ikke se hvad de stor problim er .vis man giver en fed en dag er der nok også en der smider nåde fed en ande dag .vis ikke gæmmer man sit lort til sener .og vis der er en der kun ryger en gang i mellem og kun skal have et par sug for at blive skæv så fuck da de par sug han giver måske en et par øl.......

Medlem

Geografisk sted: Aalborg
Du burde måske overveje problemstillingen lidt mere...

Det er jo faktisk ikke alle der selv giver, til trods for at de selv puffer godt på en J når de har den i hånden.

Og fuck da de bajere, vi snakker om GANJA!!

[ 16 2001: Besked ændret af: Zion ]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Personlig ryger jeg kun Joints, med mindre jeg skal lege abe!
Galar skal deles, også med nassere, hvis en joint ikke er nok, så må man jo bare lave flere. Der er da ikke noget bedre end at have 2-3 joints i cirkulation. Selvfølgelig er det somme tider rart med en ego joint til fester o.l. men så laver man da bare en til hver - eller skrider.
Det handler selvfølgelig primært om økonomi, men hvis man har råd - så giv....

(RygerSmiley)

Junior medlem

Geografisk sted: 86-området
Jeg kan godt se det rigtige i det Smurf3000 siger. Jeg har det bare sådan at jeg ryger først når jeg har høstet. Og så har jeg som regel omkring et kilo homegrown.

Og så må jeg da nok indrømme at jeg deler rundhåndet ud!

For så meget kan og vil jeg sgu ikke ryge selv! Jeg har tit foræret 25 gram pot væk, ingen tvivl om det!

Men hvis man ikke dyrker selv eller ikke dyrker i de dimensioner så er det da klart at man ikke vil give så meget væk, helt sikkert. Det er bare ikke noget problem med mig [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: somewhere green
hey fed/galar/pot/skunk det bør(skal) man da dele

det er det halve af en skævert at sidde og være skæv sammen (helst i de vilde tåger)
er man til fest og har lyst til at ryge, er det da monster federe at dele.
btw. min ryger hvad er det for et udtryk ?
der er da bare....husets ryger ??

go ryger alle sammen

Dedikeret medlem

doeneg..> går du så oxo din vej når du drikker en 10 bajere/flaske vin alene ...??

jeg syntes det eer lidt dobbeltmoralsk .. men oki .. fær nok jeg kender godt din holdning .. og den jo fin set ud fra dit synspunkt ...

EGO> kan kun give dig ret.,.. helt sikkert...

Zion> JA!

Og ja hvis man omgås de samme folk og kun ryger med de folk, så er der ikke noget problem i at dele, men så snart man omgås folk som man normalt ikke ryger med, så er det straks en anden sag, fordi så er der jo mange parametre der spiller ind, i forhold til en fast "gruppe" som ryger sammen, der er jo et sammenhold på en eller anden måde, som gør at man "håber på/regner med" at der kommer en fed igen, men det gør der jo ikke hvis det bare er nogle man næsten aldrig snakker med eller aldrig har mødt før...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]