Tirsdag d. 11 oktober var en morgen som mange andre i Kopfka Phutzkis liv. Vækkeuret var optimistisk stillet til kl. 8:30, men tyngdekraften nåede ikke et acceptabelt niveau før kl. ca. 9:15, hvorfor sengen ej blev forladt før. Frøken Cinderella x AK49 blev taget ud af skabet og sat hen i vinduet - hun er fed, hendes hår er ved at være brunt og føj hvor hun da stinker. Hun skal snart ha' kappet hovederne af.
Men noget er alligevel anderledes. Efter en kop stærk kaffe og lidt fersken-youghurt, ruller jeg mit interurbane, statsukontrollerede økologiske højhastighedsfartøj ud af kælderen og byens formiddagslarm bliver efterladt i baggrunden. Solen skinner, duggen ligger stadig på markerne, cyklen parkeres midt ude i ingenting lidt uden for Århus.
Det er mit første forsøg på at lokalisere den forjættede svampeart psilocybe semilanceata. Efter megen traven frem og tilbage i det våde græs har jeg kun fundet et par wannabees, i bedste fald tidlig glanshat (på billedet: længst til højre). Min ensomme søgen på marken er dog ikke helt forgæves: den er til stor fornøjelse for den børnehave som er på udflugt og som står ude ved hegnet og ondsindet opmuntret af pædagogerne kommer med fantasifulde bud på, hvilket dyr jeg mon skal forestille.
Jeg er lige ved at give op, men nej, vil give det en chance til, og cykler endnu længere ud. Jeg finder en mark, komplet med køer og deres efterladenskaber, og overvinder min fobi overfor dyr på mere end ca 10 kg. og hopper over hegnet. Her travede jeg også rundt en rum tid, indtil jeg
endelig finder et par bittesmå størrelser, som jeg synes kunne ligne noget af det rigtige (på billedet længst til venstre). Nu må I ikke skuffe mig...