Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 14:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
kun fordi du ikke kan se den og måske fordi du opfatter magi på en lidt for fantasy-agtig måde.... Der er magi i alt, man skal bare mærke efter..

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Citat:
Igår skete det så........ et underligt breakthrough i min pot-lammede hjerne - begyndte at fundere over at videnskab måske er magi - med det mener jeg: Dengang tilbage i de gamle dage hvor der var "magi" og magiske urter etc etc, der var mennesker måske en del mere kaotiske og noget sværer at kontrollere sådan rent samfundsmæssigt - så mon ikke at der var nogle indskrænkede kristne der tænkte at de måtte have styr på denne her flok lam-fighters og desbelievers og så fik de på en eller anden suspekt måde mennesket til at tro på at magien ikke fandtes og at det hele faktisk kunne bortforklares med nogle smarte ord og nogle endnu smartere beviser, mon ikke at det eneste de gjorde var at forklare magien på en ny og meget mindre indviklet og uforståelig måde, de forsøgte simpelthen at fjerne de store spørgsmål ved alle tænkelige ting, og de gør det stadigvæk.

Sådan tænker jeg også. Jeg tror der er nogle som var (og er!) bange for hvad den menneskelige bevidsthed/virkelighedsopfattelse åbnede op for, og derfor prøvede de at lukke de døre som kunne true deres verden.
Jeg er begyndt at opfatte den menneskelige virkelighedsopfattelse som en slags demokrati hvor summen af den samlede virkelighedsopfattelse bliver den "virkelige" virkelighed. I gamle dage, før naturvidenskaben slog så kraftigt igennem, så virkeligheden nok meget anderledes ud, da magi og kraftvæsner var en anderkendt del af den samlede virkelighedsopfattelse. Dette har helt sikkert virket temmelig angstprovokerende for mange, så ved hjælp af en passende historie (naturvidenskaben) kunne adskillige døre til den flydende verden blive lukket, og tilbage blev kun anderkendelsen af den kondenserede energi: den såkaldte fysiske verden. Jeg ved ikke hvorvidt denne proces blev bevidst styret af nogle få (de kristne som du hentød til), eller om det er en slags kolektiv underbevidst reaktion på den angst som åbenheden over for den flydende verden forårsagede. Jeg er tilbøjelig til at tro, at der har været nogen med indsigt, som har valgt at "spinde guld" på andre menneskers angst ved at opfinde ånds-undertrykkende religioner som kristendommen. Men jeg tvivler på at der er nogen som styrer processerne bevidst idag. Den stædige insisteren på at ignorere den flydende verden er blevet en kolektiv angstneurose, som ingen længere kan huske oprindelsen på.

Hilsen Fanny

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Psyborg skrev:
Igår mærkede jeg pludseligt noget, det føltes som en varme bølge nedad min rygrag som spredte sig ud i min krop og fyldte mig med en velvære og en selvsikkerhed om at verdenen faktisk ikke var blevet tømt for energi af mig, men at jeg simpelthen ikke længere lagde mærke til den lille detalje som der er ved alle ting, om det så er naturlige eller syntetiske, alting er faktisk altid i en eller anden form for bevægelse og det syntes jeg nu er meget fedt, sådan at genopdage noget man godt vidste var der men som man troede var blevet væk - så jeg ville lige sige tak til alt den gode respons som et eller andet sted nok har været med til at få mig til at åbne mine øjne ligeså meget som de plejer at være....

P.L.U.R til jer alle sammen..... :lol:

FED historie; passer OGSÅ meget godt til mine oplevelser!
MERE MAGI TIL VERDEN!
(Er jeg mon ved at blive til en dårlig videnskabsmand??) :P
- Endnu en omgang P.L.U.R. til alle - om I vil ha' det eller ej :D! - Og nej, jeg er ikke på drugz...

Titel:
en lidt anden bivirkning ved det er at jeg nu igen lider af (HPPD????) det føles ihvertfald sådan, min lavalampe var lige ude og flyve af sig selv igår, tog en god tur igennem stuen for igen at lande på sit bord, tror squ ikke at det var potten, godt nok er det førsteklasse hjemmedyrk men alligevel!!!!

Andre af jer der har det sådan?

Nu skal det lige siges at jeg ikke har rørt noget psykedelisk i ca. 3 år så jeg undrer mig lidt over at jeg har noget der minder om HPPD, men det er kun visuelt der er ikke noget mindfuck af nogen art, bare ren visualisering af dagligdagsting der gerne vil flyve!

Titel: HPPD
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Psyborg> Jaeh, jeg har også fået en smule af hvad der nok betegnes som HPPD. Det har endnu ikke været en effekt der generede mig, men derimod behageligt; det viser sig mest som smuk, spontan mønsterdannelse når jeg er relativt passiv og slapper af - THC udløser det også ret kraftigt. Så det er altså ikke noget der har det med at dukke op på "upassende" tidspunkter, altså i trafikken osv. Effekten er også meget mild.
:P ...Det lyder nu RET "skægt" med dine oplevelser med flyvende objekter osv., men jeg ville ikke bekymre mig om tilstanden før den blev et problem i hverdagen. Hvis man ønsker det, er jeg ret sikker på man kan lære at se bort fra det så man slet ikke bemærker det.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg oplever også 'tit' at f.eks. asfalt kan begynde at få en vandlig konsistens og bølge og bøje sig lidt hvis jeg sidder stille og falder i staver, men flyvende objekter har jeg endnu ikke erfaret... :shock:

rettet stvaefejl

Senest rettet af Uforia 03 okt 2005 20:34, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!

Psyborg skrev:
Nu skal det lige siges at jeg ikke har rørt noget psykedelisk i ca. 3 år så jeg undrer mig lidt over at jeg har noget der minder om HPPD

Hvad kalder du så cannabis? Det er ikke kun de kraftige psykedeliske stoffer, som har noget sige.

Titel:
cannabis i form af hash virker squ ikke særlig psykedelisk på mig, nej det skal være pot eller skunk, det virker squ, sætter mig i kontakt med naturen, får den nærmest til at snakke til mig, synd det er svært at forstå meningen, men den er jo osse stor, naturen.................

Angående flyvende objekter........... Det er nærmest bare lyssporet der følger med, ikke selv objektet, det står stadigvæk på sin plads imens at "ånden" fra det farer et lille smut rundt i mit synsfelt, somom det vil vise eller fortælle mig et eller andet, eller måske er jeg bare generally fucked up.......

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Psyborg skrev:
eller måske er jeg bare generally fucked up.......

Enig :D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Copenhouse
Psyborg skrev:
Førhen der troede jeg på energier i alt levende og i alt dødt, om det var aktivt eller passivt, jeg kunne finde på at gå ture i skoven og føle på bladene og blomsterne, ligge mig på jorden og høre den ånde - men det er alt sammen væk nu, ikke en eneste fornemmelse eller følelse - det er bare træer og jord nu - ja og så sten ikke.

Before we are enlightened, mountains are mountains, and rivers are rivers.

Once enlightened, mountains are no longer just mountains and rivers are no longer just rivers.

After enlightenment, mountains are mountains, and rivers are rivers.

Jeg tror du er på rette vej soldier. Keep on, og nyd hvor du er nu, og at alting er så evigt foranderligt, og at tingene netop ikke er som de var engang. Det hele behøver ikke være så skide farverigt for at være interessant og/eller sandt ...

:D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]