Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 23:24

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Medlem

qreax skrev:
Yeah. Lave en cone af et A4 ark, og så fylde mixet i.

Tror sku ikke det er nogen god ide :D
Det vil nok smage lidt ala sur røv.
Men smut ud og køb en pak smoking idag.
Så burde du have rimelige chancer for at nå at lave et ordentligt cone til weekenden =)

Titel:
ehm - man kan rulle en cone over en kuglepen der cirka har formen, det gjorde vi altid i starten fordi vi var nogle fucking motorikspadsere.

Man kan købe noget papir der hedder OCB på nogle tankstationer og i nogle kiosker/butikker, det er udemærket hvis man ikke kan få fat i smoking, en anden udvej er de store rizla papirer, ikke de små, de sux.

Nu kommer der noget der lyder skummelt, men i starten hvor jeg og mine venner røg der stoppede vi når vi kunne smage "sæbe" i munden fordi så var den ved at være der, altså skæverten, jeg ved ikke om der er andre der kender det med "sæben", måske er det ikke alle der får den smag.

Men lad være med at bruge mere end ½g i en joint nu når du ikke har røget før, men hvis du ikke har lyst til at ryge joint kan du ryge det på en majspibe eller en anden pibe, det slår ikke vildt hårdt men husk for guds skyld at riste tobakken ordentligt, ellers kommer piben hurtigt til at smage af sur ged....

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Psyborg skrev:
Nu kommer der noget der lyder skummelt, men i starten hvor jeg og mine venner røg der stoppede vi når vi kunne smage "sæbe" i munden fordi så var den ved at være der, altså skæverten, jeg ved ikke om der er andre der kender det med "sæben", måske er det ikke alle der får den smag.

Eh. Har du prøvet at smage på en sæbe?! Det er nok jordens mest ubeskrivelige smag. Det er ufatteligt ubehageligt!

Prøv næste gang du går i bad...!

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Hvis du ikke gider/kan rulle så kan du jo også købe færdig lavede cones...

Titel:
Sæbe smagen er karkteristisk for super ekstrem dårlig standart, også kladt Soap bar hash og er meget alm. i england.

Har du en hash der enten smager eller dufter af sæbe, vil du erfare at det er det dårligste hash ever. Jeg FIK engang en ordenlig pakke af det fra en kammi, det var ikke engang muligt at give det væk så ring er det.

Nu havde det jo ikke kostet mig noget og jeg lyver ikke når jeg siger de plader holdt o over et år, kan ikke huske hvor meget jeg fik men en 2-300 gram vil jeg skyde på, jeg havde plader med til fest hvor jeg smed den på bordet med den komentar. "ryg og tag noget med hjem" men lige lidt hjalp det og folk røg som regelk max 1 joint hvis den ikke blev slukket igen.

MVH
Piercer

Titel:
Medlem

hasse skrev:
Hvis du ikke gider/kan rulle så kan du jo også købe færdig lavede cones...

Jeg bor i en meget lille by, hvor der ikke er nogle der forandre Cones :\

Titel:
Det er da ellers tydeligt at din by ikke er så lille at i ikke har internet, prøv at kigge forbi http://www.rygegrej.dk eller noget andet i den stil.

Ellers må du sku sadle grisen op og futte til den nærmeste storby!

Piercer

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: CPH - the brix
Uuuuhaa, greax! Det der kopipapir skal du holde dig langt fra... Så ville jeg klart hellere (mod de andres råd) købe en pakke rizzla... 'cigaretpapir' er i modsætning til kopipapir lavet af ris, og er derfor mere egnet til rygning... papiret er også tyndere, så mindre af den røg du indtager, kommer fra papiret.

Mht. dit valg af hash, er min personlige mening at standard ikke vil give dig den rigtige rus... For mig, giver dårlig standard (hvis ikke alt standard er dårligt?!) ofte hovedpine, og som det er blevet nævt en klam bismag af fx sæbe, skosværte m.m. (ikke at jeg har smagt sidstnævnte :oops: ) Køb 'ryger' i stedet, eller de din pusher vælger at kalde 70'er/80'er... Du kan evt bare putte mindre i pr. smøg... Som andre nævner er du heller ikke nødt til at ryge den hele i en omgang første og anden gang.

Jeg synes heller ikke du skal starte din karriere med en chillum. Virkninger vil være stærkere, meget langt mere kortvarig, og jeg foretrækker som så mange andre en joint, frem for diverse rygeinstrumenter. Det er ike så svært igen at rulle en joint. Dog måske på kopipapir. :shock: :D

Men god ryger, og fortæl gerne efterfølgende hvordan det er gået... Det er ok fun at høre om folks første gang.

-Mvh. Bowphus

Titel:
Medlem

Det er meget svært at finde andet end Standard, her i min "lilleby" ;)

Titel:
jeg snakker så ikke om smagen af hashen, fordi det tjald vi røg smagte squ ikke af sæbe, men lige pludselig så kommer smagen af sæbe og så er man skæv nok - alle de gange vi røg forbi sæbe sjoveren så blev vi alt alt for skæve..... men det er åbenbart en personlig social erfaring

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Har sku aldrig oplevet at få sæbesmag i munden, men normalt så er der ikke nogen problemer med at ryge for hurtigt. Tag nogle lunger, og send den videre, du behøver ikke at ryge hver gang den kommer rundt, lige pludselig så kommer effekten stille og roligt, og normalt så har man ikke lyst til at ryge mere når man er skæv nok. Hvis du tilgengæld ryger jointen utrolig hurtigt, kan du få mere ind end du tror.
Tag den med ro, en joint skal nydes, og helst et sted hvor i ikke bliver forstyrret. Der er ikke noget værre end at sidde og ryge et sted hvor der kan kommer nogen (når du er begynder i hvertfald. Efterhånden er man ret ligeglad med om der kommer nogen)

Rul en joint, det er meget nemmere at styre end chillum eller bong. Det smarte ved de rygeinstrumenter er at du får 2-4 joint-lunger ind af gangen hvis ik mere, og derved kan du hurtigt få for meget hvis du ikke er vant til at ryge meget...

Det kan meget bedre betale sig at købe god hash end standart. Det kan godt være at du synes at det er dyrt at betale 60 kroner grammet (for 90'er f.eks.) end std. til 30 kroner, men i forhold til virkningen er det meget billigere. 1g std. kan du hurtigt få røget, og får måske ca. samme effekt som af 0,33g god hash. Dvs. at for 20 kroner får du en god rus, som ville koste 30kr med standart... Hvis std. ellers er nogenlunde OK. Hvis du køber bedre ryger så får du normalt noget godt, ellers er pusheren dum, og vil ikke få ligeså mange kunder. Med std. så kan du få noget OK std. men du kan også være uheldig at få noget skod...

Ryger ALDRIG standart, dette kan have ændret sig siden dengang jeg røg det lort, men ifølge snakken rundt omkring så ligner markedet sig selv...

Du vil få MEGET mere ud af god tjald...

/Undskylder mystisk sprog, har lige røget ½g skunk :D

Titel:
ehm jeg syntes nu ikke at en førstegangsryger skal lægge ud med ryger, det er lidt uansvarligt, fordi selvom hash ligger i den "lette" ende er det stadigvæk "kraftigt" især for en nybegynder, jeg kan godt huske første gang jeg røg ryger, det var squ ikke særlig fedt i mere end de første 20 minutter, så gik det godt nok ned ad bakken.

En anden ting, standard er ganske ok hash at ryge, der er jo ingen der siger at man skal købe lortestandard - det standard jeg køber er squ ganske ok stærkt.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Psyborg skrev:
ehm jeg syntes nu ikke at en førstegangsryger skal lægge ud med ryger, det er lidt uansvarligt, fordi selvom hash ligger i den "lette" ende er det stadigvæk "kraftigt" især for en nybegynder, jeg kan godt huske første gang jeg røg ryger, det var squ ikke særlig fedt i mere end de første 20 minutter, så gik det godt nok ned ad bakken.

Som jeg har skrevet i en anden sammenhæng:

Citat:
Tag det roligt - pas på overdosering. Hash er - især hvis du først prøver det - stærk tobak. Indtager du for meget, vil du nemt kunne blive træt, svimmel eller måske dårlig. Ærgelig måde at slutte festen på, men som de fleste ved fra deres første erfaringer med alkohol, så tager det altid lidt øvelse at kende sit niveau. Så tag det langsomt og ryg stille og roligt, tag et 1-2 sug, og hold så en pause på ca. 5 minutter. Tag 1-2 sug igen og vent 5 minutter. Jointen kan tændes igen. Du behøver ikke ryge, hver gang jointen bliver sendt rundt. Stå en runde over, hvis du er i tvivl. Stå en runde over, selvom du ikke er i tvivl. Husk også, at hvis du ikke er gammel nok til at modstå dine venners gruppepres, så er du heller ikke gammel nok til at ryge. Dine venner er heller ikke gamle nok, hvis de synes, at de bliver nødt til at presse dig! Er du i tvivl, er du usikker? Så hold dig langt væk!!!

Det vigtigt at bemærke, at røgen tager et stykke tid inden den virker. Du vil typisk mærke en virkning ret hurtigt, men - som rigtig mange kan fortælle - kan du meget nemt blive snigløbet af den ondeste skævert. Den fulde virkning kommer næsten altid snigende, så pas på - også selv om du ikke lige nu kan mærke ret meget. Dette er klassiske Famous Last Words: "den er godt nok mild, jeg synes slet ikke den virker" eller "jeg synes ikke, at jeg kan mærke noget, det er nok fordi jeg er ryger cigaretter til daglig". Mange sander dog - ofte for sent - at de første mange "uvirksomme" sug af jointen var som turen op af den højeste stigning i rutsjebanen.

Det er svært at give en klar mængdeangivelse, fordi styrken af cannabisprodukter varierer. Men for en nybegynder vil 4-6 hiv af en 100% kvalitets skunk-joint være alt rigeligt.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

BowphuS skrev:
Uuuuhaa, greax! Det der kopipapir skal du holde dig langt fra... Så ville jeg klart hellere (mod de andres råd) købe en pakke rizzla... 'cigaretpapir' er i modsætning til kopipapir lavet af ris, og er derfor mere egnet til rygning... papiret er også tyndere, så mindre af den røg du indtager, kommer fra papiret.

Mht. dit valg af hash, er min personlige mening at standard ikke vil give dig den rigtige rus... For mig, giver dårlig standard (hvis ikke alt standard er dårligt?!) ofte hovedpine, og som det er blevet nævt en klam bismag af fx sæbe, skosværte m.m. (ikke at jeg har smagt sidstnævnte :oops: ) Køb 'ryger' i stedet, eller de din pusher vælger at kalde 70'er/80'er... Du kan evt bare putte mindre i pr. smøg... Som andre nævner er du heller ikke nødt til at ryge den hele i en omgang første og anden gang.

Jeg synes heller ikke du skal starte din karriere med en chillum. Virkninger vil være stærkere, meget langt mere kortvarig, og jeg foretrækker som så mange andre en joint, frem for diverse rygeinstrumenter. Det er ike så svært igen at rulle en joint. Dog måske på kopipapir. :shock: :D

Men god ryger, og fortæl gerne efterfølgende hvordan det er gået... Det er ok fun at høre om folks første gang.

-Mvh. Bowphus

Hvad er 'ryger'? Er det ikke bare et udtryk brugt for cannabis?

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Somewhere far away... yes, that will do..
'Ryger' er det generelle udtryk for al hash der ligger over standard. 70kr pr. g. og opefter. Herlige sager :D

Titel:
Medlem

Geografisk sted: århus
Gaia skrev:
Hvad er 'ryger'? Er det ikke bare et udtryk brugt for cannabis?

"Ryger" er et pusher udtryk for dyr hash.. lad dig ikke narre af at det er en "ryger", da du sommetider får "ryger" som egentlig burde kaldes for "semi".

Kend kvaliteten, ikke navnet :wink:

hulka

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]