Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 17:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
jeg kan ikke finde så meget info om thuja. kan man bare lade det trække i vodka som med malurt? eller er der f.eks andre stoffer i som er skadelige? og til sidst hvor stor er thujon konsentrationen... på forhånd tak.. :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

53 emner fundet via søgemaskinen her på siden

http://www.psychedelia.dk/forum/search ... de=results

søgeord: absinth

og velkommen til

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Hej og velkommen til!

Nu har jeg været igennem en del bøger og har desværre ikke kunnet finde noget om thujon koncentrationen i tørret plantemateriale fra de forskellige thujaarter. Men jeg har dog fundet en oversigt over thujon-koncentrationen i de æteriske olier fra planterne. Der er her tale om den totale mængde thujon, alle isomere iberegnet:

Thuja occidentalis - 64,5% (Von Rudloff, 1964)
T. orientalis - 5,6% (Vashist et Al. 1963)
T. plicta - 75-90% (Hatch et al. 1970)

Jeg skal nok lede videre efter info omkring tørret thuja. I mellemtiden kan du jo forsøge at opstøve nogle essentialolier. ;)

Titel:
Jeg stødte på denne lille absint/thujon olie i Japan lufthavn i en eller anden meget fancy bar/cafe hvor vi spiste morgen mad, de havde et bredt udvalg af alle mulige drikke og jeg fandt denne lille absint mellem Pernod og andre mærker.

Det var intet mindre end hvad jeg kunne forstå en thujon olie man tilsætter sin alm pernod så den får et skud thujon, da de oprindelige mængder thujon er blevet reduseret kraftigt i pernod og andre absint's

I følge flasken måtte dette ikke konsumeres rent og man burde max tilsætte en pipete fuld, jeg prøvede at tage nogle billeder af flasken men de var ikke meget begejstret for et i lufthavnen og jeg blev bedt om at lade være.

Men jeg fik da dette her ud af det og man kan se de røde krydser bag på flasken, der indikere at det ikke bør drikkes rent og at man ikke skal hælde af flasken, men bruge pipeten.

Jeg drak ikke noget absint til morgenmad, da jeg havde en meget lang flyvetur foran mig og efter 24 timer i tokyo uden kontanter skulde jeg bare ha noget at æde. (Tro det eller ej man kan ikke bruge plastik kort i tokyo og de nye chip Visa kort virker ikke i deres banker og maskiner)

Billede

Denne flaske mener jeg var på 93% men er ikke helt sikker og det kan også være den kun var på 90%

MVH
Piercer :twisted:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Ved godt at bla. malurt indeholder thujon, men har altid fået fortalt at thuja er giftig. og det står der jo ikke noget om her på siden. så tænkte at det kunne skyldes nogle andre stoffer i thuja. og da der ikke står noget på siden kunne det jo tyde på at thuja ikke er brugt til tinktur :?:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

*Piercer* Faktisk er der ikke særlig stor divergens mellem thujon-koncentrationen i oprindelig Pernod og den absinth der i dag forhandles under, de af EU, fastsatte grænseværdier. Jeg har reference til en undersøgelse (som jeg har postet før), men jeg kan ikke lige finde den nu. Mener jeg har den bookmarket på mit job. Skal nok lige poste derfra i morgen.

Men bestemt spændende med en do-it-yourself malurtdrik. Lagde blandingen sig i to faser eller fulgte der en lille emulgator-flaske med? :mrgreen:

Titel:
Halifaxxx jep de har lavet meget om på pernod og absinth, men der har altid været et lavere thujon indhold i alm pernod end i pernod absinth. Fabriken producere begge endnu, men der er meget lille forskel i thujon indholdet.

@Thujon selvfølig er thujon giftig i en hvis mængde, det er lige meget hvad du finder af stoffer så er de meget sansynligt giftige. Det er jo ofte det der fremkalder en rus, netop at ens krop bliver forgiftet og ens sanser bliver påvirket.

Absinth/thujon vil påvirke flere af dine indre organer og det går slemt ud over din lever m.m. hvis du hypigt drikker absinth og i store mængder. Det kan slå din nyre så meget ud af kurs ar du pisser rødt, såå thujon er helt bestemt giftig og din krop har ikke godt af det.

Men i små doser og i moderert forbrug er det skide sjovt og fedt at drikke sig stiv og blæst i absinth

MVH
Piercer :twisted:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

*Piercer* Den "almindelige" Pernod, som er en pastis, kom på markedet da forbudet mod thujon-holdige drikke blev indført i Frankrig i 1915. Hvad jeg mener er at Pernods absinth før forbudet var omtrent ligeså stærk som den absinth Pernod i dag producerer med de tillaldte 25 ppm.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: kbh
hejsa jeg har tidligere haft søgt og ledt efter div Absinth produkter, på denne side kan man også købe (Artemisia absinthium) Oil og Absinth Essence.
http://www.1a-absinth.com/absinthe/

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The Beach
Yeah! Er der nogen der har benyttet sig af http://www.1a-absinth.com/ ?
Jeg spekulere bare i om jeg snart får mine 98 flasker (Hik!) ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]