Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 23:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: RØDOVRE
NEJ DET ER EN GOD IDE AT NIPPE DE STORE BLADE VED SKUDENE NÅR MAN KAN SE AT SKUDET KAN OVERLEVE SELV (DET GIVER MERE LYS TIL SELVE SKUDENE)DER VIL DOG ALTID VÆRE NOGEN STORE BLADE I TOPPEN DER IKKE KAN NIPPES OG DET SKULLE VÆRE NOK TIL AT HIVE VAND OP.
du kan jo også nippe topskudet af din plante,så deler planten sig og bliver mere busket of efter min mening giver det en bedre høst [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] håber du kunne bruge noget

Dedikeret medlem

nip gerne dagligt, når du kan se at skudet ved bladet kan klare sig. Det kan det oftest når det er ca 2-3 cm stort. Iøvrigt burde nipning være obligatorisk i skolen, det er en af de fedeste hobbis jeg har prøvet, og så tænker man så godt medens man gør det, især hvis man har røget en lille bønne i forvejen [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Denmark
Jeg har nu altid lært at de store blade blade giver et negativit tryk i toppen af planten, og dermed sørger for at en slags diffusion sker i planten. Dette kaldes også for passiv transport!
Jeg kunne aldrig finde på at pille bladene af planten. Det er da for unaturligt!!!

Dedikeret medlem

Hvis du gerne vil høste mindre pot skal du bare fortsætte med ikke at nippe ADB.
Og husk iøvrigt ikke at stresse planterne, ved f.eks. at binde dem til jorden.

Det kunne jo være at de blev kede af det!

Medlem

Jeg dyrker selv mest i et drivhus, så det kan sgu godt blive nødvendigt med en opbinding! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Medlem

det er rigtigt at nipning er den fedeste hoppy,man bliver totalt opslugt af det.det er ren meditation [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Søllerød
Hej alle, har lige stødt på siden og dette fantastiske forum, her vil jeg smide et, for mig, vigtigt spørgsmål i ringen! Jeg ser nu for fjerde år frem til årets høst, jeg dyrker primært i haven, men også lidt i skoven. Dette år er det blevet til 15 planter, 2 han indtil videre – more to come no doubt.

Men for at komme frem til sagens kerne, de forgående år har jeg bare ladet planterne gro som de nu engang havde lyst til. Men, ville jeg få flere topskud, større udbytte, hvis jeg nippede de store blade af, dem plejer jeg jo alligevel bare at smide ud? Mister planten så ikke noget af sin evne til at opfange solens dejlige stråler og måske får den svært ved at hive vand op igennem stænglen?

Håber I vil dele ud af jeres erfaringer…

Peace Ganjafarmeren

Dedikeret medlem

Jow,,, men husk at planten har brug for nogle blade til at fotosyntesen kan opfyldes,,, ellers lukker planten bare, og bliver gul...

Medlem

smurf burde det ikke være rigeligt med de øverste bladsæt?jeg mener der vil altid være nogen skud på planten der bliver udviklet langsommere og det plejer at passe med at når man kan nippe et blad er der nogen andre skud der er på vej med blade

Medlem

Geografisk sted: Skandinavien
jeg nipper ikke mine planter hvert blad er en energi fabrik og hver gang du fjerner et blad producere planten mindre energi, tjeck marijuana botany.

Medlem

Geografisk sted: Søllerød
Hej igen!
Jeg takker for at I gider dele jeres erfaringer med mig. Dog lader det til at alle har hver deres mening om emnet!? Jeg vil prøve at undersøge videre i sagen, da det jo er en vigtig detalje for alle os med grønne fingre(på den fede måde)!

Peace Ganjafarmeren

Medlem

Jeg vil nu også give Sir Haze ret!
De store blade må da have et gunstigt formål, ellers var de der jo ikke!! Det er jo ren logik! Hvis planten havde gavn af at miste de store blade, ville den sikkert selv smide dem!

Medlem

Geografisk sted: kbh
Sir Haze det kan godt være at hvert blad er en energi fabrik men hvad har det at gøre med hvor meget thc planten producere
ved at beskære og nippe blade af tvinger du planten til at sætte nye skud og specielt
ubestøvet hun planter som blomstre har godt af at blive nippet så vil planten være tvunget til at pruducere mere thc for at blomsterne ikke tøre ud før den når at lave frø [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img] [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Medlem

@undoit: Jeg forstår sgu ikke det sidste du skriver om blomstring og udtørring.!! Uddyb venligst
Vi snakker her om de store blade på planten, ikke om selve skuddene. Jeg tror de fleste ved at man kan nippe de små skud af og få en mere busket plante med flere skud!

Medlem

Geografisk sted: kbh
ADB det jeg mener med at nippe når planten er ubestøvet og blomstre er at den i den periode producere
langt mere thc end den ellers normalt gør ved at blive stresset og det med de store blade ja hvis du selv dyrker så prøv en dag at ryge 1g af de store blade og så prøv
bagefter at ryge 1 g af de små så ville du
vide hvorfor de store skal nippes af for
medmindre du har 300 g store blade at trække
nol på er de da lige til komposten [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Medlem

Jeg vil give dig fuldstændigt ret i at det slet ikke kan svare sig at give sig til at ryge de store blade på planten!
Jeg mener bare at vi diskuterede hvorvidt man skal nappe de store blade af for at øge væksten! jf. nogle af de første indlæg
Og Jo, jeg dyrker skam selv i min baghave ( mine Hollands Hope planter er i den vildeste blomstring ).

Dedikeret medlem

en af hovedgrundene til at jeg er en ivrig nippedreng er, at de store blade simpelthen skygger for meget for lyset og.
Planter med mange store blade bliver store, men rent topskudsmæssigt giver de meget mindre udbytte.
jeg har selv dyrket(baghave) i ca. 20 år og har lavet masser af forsøg med at lade nogle planter beholde bladene og nippe andre. Udfaldet har altid været det samme. nippede og udstressede planter har altid ydet mest. thats it and thats that. men derfor kan nogle da godt have gjort andre erfaringer og det ville da være interessant at høre om.

sikke en fed sommer iøvrigt [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img]

Medlem

ja det hjælper på det [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img] [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Sir Haze har ret.
Det bliver regnet for "bad gardening",at fjerne velfungerende blade.Jo flere jo mere juice til planten.
Man kan godt ryge de små nye skud der dukker op.De kan være overraskende potente. [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]
Gonz

Dedikeret medlem

Gonzo, sikke en gang fordrukent og vildledende sludder.

hvad er et "velfungerende" blad og et ikke velfungerende blad?

bad gardening? hvor har du det fra(lyder engelsk)?

og så den der med de små nye skud [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img] hva tænker du egentligt på? Det er jo netop disse skud, som engang bliver til store skønne topskud. det forholder sig jo ikke som med babygulerødder f.eks. [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img] [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]